Praktiski
Receptes

Diētas ārstes Lolitas Neimanes 5 padomi par putrām: lai ēdājs būtu slaids, vesels un enerģisks2

Publicitātes foto

Ja nav liekā svara, graudu produktus droši var ēst brokastīs, pusdienās un vakariņās. No tiem gatavoti ēdieni der gan bērniem, gan pieaugušajiem, gan veciem cilvēkiem. Diētas ārste Lolita Neimane skaidro, ka parasti iesaka no rīta ēst produktus, kas satur ogļhidrātus, tātad putras (graudi ir viens no galvenajiem ogļhidrātu avotiem mūsu uzturā!), bet vakariņās lai dominē olbaltumvielas, piemēram, gaļa. Taču tas nav kanons, kas obligāti jāievēro. Vakariņām var gatavot dārzeņu sautējumu, kam mazliet grūbu vai rīsu absolūti netraucē.

1. Putra ir laba brokastu izvēle, taču nevajadzētu to vārīt katru rītu, piemēram, no auzu pārslām. Uzturā jāievēro dažādība, atgādina diētas ārste.

2. Auzu pārslas ir zelta standarts, tiešām izcils produkts, jo satur daudz olbaltumvielu, arī taukus, bet tie ir labie – nepiesātinātie tauki. Vēl auzās ir ūdenī šķīstošās šķiedrvielas, kas palīdz organismā samazināt holesterīnu un mazina hiperglikēmijas risku, norāda speciāliste.

3. Tikpat vērtīgi kā auzas ir mieži, rudzi un griķi. Mieži ir ļoti labs B grupas vitamīnu avots, savukārt diabētiķiem vēlams uzturā iekļaut griķus, jo to iespaidā lēnāk paaugstinās glikozes līmenis. Tie veicina žults sekrēciju, tāpēc ir noderīgi aizcietējuma gadījumā, iesaka Lolita Neimane.

Saistītie raksti

4. Ja ir alerģija pret piena olbaltumvielām, laktozi, putru ieteicams vārīt ūdenī. Tāpat rīkojas, ja jāsamazina kaloriju daudzums uzturā.

5. Ja cilvēks ir fiziski aktīvs, nav lieku kilogramu, putrai var pielikt ievārījumu, medu, sviestu, svaigus vai žāvētus augļus. Pretējā gadījumā no šīm piedevām vajadzētu atteikties un arī ierobežot putras patēriņu, jo tas ir diezgan barojošs ēdiens, brīdina diētas ārste.

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.