Bīstamie manevri, izbraucot no Medemciema.
Bīstamie manevri, izbraucot no Medemciema.
Foto: Paula Čurkste/LETA

Eksperti: Septiņi kilometri pret cilvēka dzīvību 0

Eksperti: 7 kilometri drošības interesēm ir mazs attālums; likvidējot nedrošās apgriešanās vietas uz Jūrmalas šosejas, ceļš tika pagarināts par 13 kilometriem, informēja valsts AS “Latvijas Valsts ceļi”.
 
Lēmums izdarīt izmaiņas satiksmes organizācijā, lai uzlabotu drošības apstākļus, ne vienmēr ir populārs un visiem ceļa lietotājiem pieņemams, taču, satiksmes drošības – cilvēka dzīvības un veselības saglabāšanas interesēm jābūt dominējošām.

Reklāma
Reklāma

Analoģija – Jūrmalas šoseja 

Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Lasīt citas ziņas

Pirms noteikta laika arī uz Jūrmalas šosejas posmā starp divlīmeņu pārvadiem uz lidostu (P133) un uz Rīgas apvedceļu (A5) tika likvidētas visas apgriešanās vietas, kas tolaik izsauca plašu sašutuma vilni autovadītāju vidū, jo ceļa garums lai apgrieztos kļuva par 13 kilometriem garāks.

Taču visi satiksmes dalībnieki ātri pielāgojās šīm izmaiņām, savukārt satiksmes drošība ir uzlabojusies.
 
Plānojot satiksmes organizācijas izmaiņas, tika pasūtīts arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Ceļu drošības daļas audits. Tajā eksperti norāda, ka Medemciema gadījumā drošākā iespējamā un jau eksistējošā vieta ir divlīmeņu šķērsojums ar Rīgas apvedceļu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tas atrodas tikai 3,5 kilometru attālumā no Medemciema krustojuma. Jelgavas šoseja ir valsts galvenās nozīmes autoceļš, kur maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir līdz pat 100 km/h, un tā funkcija ir nodrošināt ātru satiksmi starp reģioniem.

7 kilometri pret cilvēka dzīvību

CSDD auditori norāda, ka šādas kategorijas ceļiem attālumam starp mezgliem jābūt ne mazākam kā 5, bet vēlams pat 10 kilometriem, un 3,5 kilometru ceļš lai veiktu pilnu apgriešanās manevru ir pilnībā pieņemams.

Arī  7 kilometri, kas ir ceļš līdz apgriešanās vietai un atpakaļ līdz Medemciemam, satiksmes drošības interesēm ir mazs attālums. 

7 kilometri ceļā vai cilvēka dzīvība nav salīdzināmas kategorijas. Tomēr arī dzīvības cena statistiski tiek aprēķināta –  viens ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušais valstij izmaksā apmēram 500 000 eiro. Līdz ar to arī no šī viedokļa, drošība ir lētāka. 
 
CSDD Ceļu drošības daļas atzinuma secinājumos drošības eksperti kategoriski iebilst pret jaunas apgriešanās vietas izveidošanu Jelgavas šosejas (A8) posmā starp Medemciema krustojumu un divlīmeņu mezglu ar Rīgas apvedceļu (A5).

Eksperti norāda, ka arī jauna apgriešanās vieta Rīgas virzienā no Medemciema nav uzskatāma par piemērotu risinājumu, taču tā ir jāparedz, lai apgriešanās manevram autovadītāji neizmantotu vēl mazāk piemērotas vietas.

Melnā statistika 

Arī ceļu satiksmes negadījumu statistika uzrāda, ka Jelgavas šosejas (A8) un Rīgas apvedceļa (A5) divlīmeņu šķērsojuma drošības līmenis ir nepārprotami augstāks, nekā esošajam Medemciema krustojumam.

Reklāma
Reklāma

No 2015. gada 1. janvāra līdz šodienai Jelgavas šosejas un Rīgas apvedceļa krustojumā ir reģistrēti pieci negadījumi, no kuriem tikai vienā gadījumā cietušajiem ir bijuši viegli miesas bojājumi.

Savukārt Medemciema krustojumā kopš 2015. gada ir bijuši 28 negadījumi, viens bojāgājušais, viens cietušais ar smagiem miesas bojājumiem un 13 cietušie ar viegliem miesas bojājumiem.

Lai arī uzbrauktuves uz divlīmeņu šķērsojumu ir būvētas pirms vairākiem desmitiem gadu, un neatbilst patlaban spēkā esošajiem standartiem, šajā krustojumā nav kreiso pagriezienu, kas arī padara šo vietu daudz drošāku.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.