Irbītis: Nekas tā neveicina smaga ceļu satiksmes negadījuma rašanos kā labs ceļš 0

Sarunās par ceļu drošību nereti dzirdamas sūdzības par sliktiem ceļiem, tas ir, par bedrēm, slideniem ceļiem, nepiemērotu apgaismojumu uz ceļiem un citām lietām. Šie faktori var radīt nopietnus riskus, taču kā novērojams statistikā, smagi ceļu satiksmes negadījumi visbiežāk notiek ceļa posmos, kur infrastruktūra ir bijusi laba.

Reklāma
Reklāma
“Paēdušais neēdušo nesaprot!” Publiskots Saeimas deputātu saraksts, kurus vairs neapkalpos bāros un restorānos PVN balsojuma dēļ 81
“Šķiet, ka pasaule šobrīd jūk prātā.” Tramps pirms Parīzes Dievmātes katedrāles atklāšanas aci pret aci runājis ar Makronu un Zelenski 139
3 lietas, ko nedrīkst glabāt mājās: tās sola bēdas un nelaimes
Lasīt citas ziņas

CSDD satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis TV24 raidījumā “Uz līnijas” skaidro, ka nekas tā neveicina smaga ceļa satiksmes negadījuma rašanos kā labs ceļš. Viņš norāda: “Ja ir bedrains, slidens ceļš, tad cilvēks vienkārši nevar ieskrieties. Līdz ar to, ātrums ir mazs un negadījuma sekas ir nelielas.”

Irbītis uzsver, ka pētot ceļu satiksmes negadījumus, kuros ir bijušas smagas, vai pat letālas sekas, kā viens no galvenajiem faktoriem novērojams ātrums, jeb autovadītāja iespēja attīstīt lielu ātrumu, jo ceļa posmos, kur infrastruktūra ir sakārtota, nereti notiek vissmagākie ceļu satiksmes negadījumi.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Traģiskie ceļu satiksmes negadījumi, kas redzami arī statistikā, kur tiek runāts par Liepājas un Ventspils šoseju, tajos ceļa posmos infrastruktūra visur ir bijusi laba un nesen atjaunota, un cilvēki ir varējuši ieskrieties. Ja skatāmies kopējo statistiku, kad notiek ceļu satiksmes negadījumi? Tie notiek labos laika apstākļos uz labiem ceļiem. Faktiski, tajā brīdī, kad cilvēki var ieskrieties un attīstīt šo lielo ātrumu. Līdz ar to, jo lielāks ātrums, jo traģiskākas sekas,” tā Irbītis.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.