Jānis Jenzis par “Michelin” restorānu ceļveža ienākšanu Latvijā: Turu īkšķus, lai būtu maksimāli daudz zvaigžņu 24

“21. novembrī “Michelin Guide” pārstāvji Rīgā paziņos rezultātus. Lai nodrošinātu absolūtu objektivitāti, tas viss notiek tā diezgan noslēpumaini, ēdināšanas eksperti uz restorāniem iet kā slepenie viesi, tāpēc faktiski kolēģiem ir jāstrādā katru minūti, katru stundu augstākajā līmenī. Protams, mēs visi ceram, ka būs arī zvaigznes,” TV24 raidījumā “Dienas personība ar Veltu Puriņu” atzīst Latvijas restorānu biedrības prezidents Jānis Jenzis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 6 vārdu īpašniekus, kurus visbiežāk ieskauj kupls bērnu pulciņš 10
Ko Ķīna dara ar zinātnieku, kurš patvaļīgi pasaulei atklāja Covid-19 izplatību? 60
Daudzas šo nezina! 15 populārākās sieviešu kļūdas seksā 15
Lasīt citas ziņas

Jenzis paskaidro, ka trīs zvaigžņu novērtējums ir visaugstākais, kas Baltijā līdz šim nav saņemts. Aiz tā seko divu zvaigņu novērtējums un viena zvaigzne. “Igaunijā ir divi vienas zvaignes restorāni. Lietuva nav vērtēta Mēs ceram, ka būsim nākamie,” viņš piebilst.

Vēl novērtējumā ir zaļās zvaigznes, ko saņem uzņēmumi, kas ir ilgtspējīgi un atbildīgi darbojas pret vidi, kā arī pastāv “Recommended” sadaļa, kur nonāk ēdināšanas uzņēmumi, kas nav izteikti augstākās klases restorāni, taču tiem ir kāds interesants piedāvājums vai koncepts.

CITI ŠOBRĪD LASA

Latvijas restorānu biedrības prezidents lielu pateicību izsaka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Turisma departamentam, kas proaktīvi uzrunāja un veda sarunas ar “Michelin Guide”:

“Mēs kā nozare mazliet pamudinājām, jo pamanījām, ka igauņi jau ir dabūjuši zvaigznes, bet mēs vēl neesam novērtēti. Līdz ar to mēs uzrunājām LIAA un esam priecīgi, ka viņi tiešām ļoti aktīvi noveda šo projektu līdz taustāmam rezultātam.”

“Es vispār turu īkšķus, lai būtu maksimāli daudz zvaigžņu. Saprotiet, ja es dotu kaut kādas mazās Jenža zvaigznītes, tad es būtu jau sadevis, bet tomēr “Michelin” eksperti ir ar lielu pieredzi un šeit tiešām ir jāņem vērā tas faktors, ka tajā brīdī, kad viņi iet vērtēt restorānu, visam ir jābūt līmenī, tāpēc mūsu bizness ir salīdzinoši sarežģīts, tajā brīdī, kad tur sēž “Michelin” eksperts, nevar būt kļūdas vai nepilnības, kaut kas piededzis vai pārsālīts. Visam ir jābūt augstākajā līmeni,” nosaka Jenzis.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.