Foto: TASS/Scanpix/LETA

Krāpnieki zvana uzņēmumu darbiniekiem, kas atbildīgi par pārskaitījumiem. Kuras bankas klientiem jābūt īpaši piesardzīgiem? 0

Pēdējo dienu laikā “Luminor” banka ir saņēmusi informāciju par vairākiem gadījumiem, kad, uzdodoties par bankas darbiniekiem, krāpnieki zvana bankas klientiem, mēģinot izkrāpt internetbankas pieejas vai privātos datus, pavēstīja “Luminor” sabiedrisko attiecību vadītāja Inese Kronberga.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
FOTO. Mākslīgais intelekts nosauc 10 pasaules pievilcīgākos vīriešus. Starp tiem – pretrunīgi vērtēts Latvijas politiķis
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 70
Lasīt citas ziņas
Viņa norādīja, ka krāpnieki sākuši zvanīt arī uzņēmumu darbiniekiem, kas atbildīgi par naudas pārskaitījumiem.

Bankas pārstāve atgādināja, ka “Luminor” nekad nezvana un nesūta klientiem e-pasta vēstules, lūdzot izpaust klientu privātos datus (konta numuru, Smart-ID PIN kodus, maksājumu kartes datus – kartes numuru un CVC kodu, kas atrodas kartes aizmugurē, kartes PIN kodu, internetbankas pieejas paroles un citus), kā arī nelūdz apstiprināt maksājumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kronberga skaidroja, ka krāpnieciskus zvanus var atpazīt arī pēc tā, ka visbiežāk zvanītāji nerunā latviski, tāpēc telefona sarunā mēdz aizbildināties, ka vēl mācās latviešu valodu, tāpēc runās krieviski.

“Taču Latvijā strādājošas bankas darbinieks nekad neatteiks saziņu latviešu valodā,” viņa uzsvēra.

Tāpat Kronberga aicināja pievērst uzmanību arī telefona numuram, jo krāpnieki var zvanīt gan no Latvijā, gan ārzemēs reģistrētiem numuriem. Tomēr Latvijā strādājošas bankas, tai skaitā “Luminor”, nekad nezvanīs klientiem no ārzemēs reģistrēta telefona numura.

Pēc Kronbergas teiktā, krāpnieki telefona sarunās mēdz būt ļoti uzstājīgi un agresīvi, ar psiholoģiskiem paņēmieniem mēģina atrast cilvēka vājās vietas, tāpēc svarīgi šādu sarunu nekavējoties pārtraukt un neiesaistīties diskusijās.

Turklāt nereti krāpnieki iepriekš jau ir iepazinušies ar internetā pieejamo informāciju par konkrēto cilvēku vai uzņēmumu un tā darbiniekiem, sadarbības partneriem.

“Luminor” banka aicina klientus būt piesardzīgiem un neizpaust nevienam informāciju par internetbankas pieeju vai maksājumu kartes datiem trešajām personām.

Tāpat “Luminor” aicina iedzīvotājus parūpēties par saviem tuviniekiem, īpaši senioriem, aicinot tos neatbildēt uz šiem krāpnieciskajiem zvaniem vai e-pastiem.

Ja tomēr ir aizdomas, ka notikusi krāpšana, nauda ir pārskaitīta krāpniekam, vai maksājumu kartes, internetbankas dati ir nopludināti, pēc iespējas ātrāk par to jāziņo bankai un policijai.

Arī, ja karte ir pazaudēta vai nonākusi nepareizajās rokās, nekavējoties tā jābloķē savā internetbankā vai zvanot bankai.

Ja radušās aizdomas, vai saņemtais zvans vai pieprasījums patiešām ir bijis no bankas, “Luminor” aicina pārliecināties par to, rakstot e-pastu uz “[email protected]” vai zvanot uz klientu apkalpošanas tālruni 67171880.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.