Foto: F64

LDz: Patlaban kravu pārvadājumu apjomi ir stabili 1

Lai gan gada sākumā bija vērojams pa dzelzceļu pārvadāto kravu apjomu samazinājums, pēdējos mēnešos tas atkal pieaug un par apjomiem šobrīd sūdzēties nevar, – tā intervijā aģentūrai LETA pagājušajā nedēļā atzina VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) viceprezidents Aivars Strakšas.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Lasīt citas ziņas

Viņš arī norādīja, ka šajā gadā kravu pārvadājumos nav novērojama tāda sezonalitātes ietekme, kā ierasti, kad ziemā tiek pārvadāts vairāk kravu, bet vasarā mazāk.

“Šogad ir interesanti, ka ziemā nebija liela kāpuma, bet visus mēnešus kravu apmērs palika vienā līmenī – ap četriem miljoniem tonnu. Tikmēr maijs mums šogad kravu apmēra ziņā ir bijis labākais mēnesis līdz šim, maijā ir pārvadāts 4,1 miljons tonnu, kas ir par 12% vairāk kravu nekā iepriekšējā gada attiecīgajā mēnesī. Vienlaikus jāatzīmē, ka arī jūnijs šogad ir ļoti labs, līdz ar to pusgadu kopumā varētu beigt pagājušā gada līmenī. Attiecīgi sūdzēties par kravu pārvadājumu apmēru šobrīd nenākas. Aprīlis, maijs, jūnijs mums šogad ir neparasti labi mēneši,” skaidroja Strakšas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš arī atzīmēja, ka patlaban pārvadāto kravu apmērā turpina pieaugt ogļu īpatsvars, savukārt naftas produktu apmērs turpina samazināties. Pārvadāto akmeņogļu īpatsvars gada laikā ir pieaudzis no 40% līdz 42%, bet naftas un naftas produktu īpatsvars samazinājies no 30% līdz 26%. Savukārt graudu kravu šogad ir vairāk nekā pagājušajā gadā, tomēr tie nav lieli apjomi.

“Vēl ir iezīme, ka ir nedaudz pieaugušas Baltkrievijas izcelsmes kravas. Pagājušā gada piecos mēnešos tās veidoja 19%, bet šogad jau 23% no kopējā kravu apmēra, vienlaikus attiecīgi ir samazinājušās Krievijas izcelsmes kravas. Iespējams, tas ir saistīts ar to, ka intensīvāk strādājam ar Baltkrieviju, esam tur arī atvēruši pārstāvniecību,” sacīja Strakšas.

Šā gada pirmajos piecos mēnešos pārvadāto kravu struktūrā 72% veidoja Krievijas kravas, 23% – Baltkrievijas, 3% – Lietuvas, bet pa 1% Igaunijas un Ukrainas kravas, norādīja Strakšas, atzīstot, ka Baltkrievijas kravām ir būtisks potenciāls arī nākotnē.

Lūgts komentēt LDz finanšu situāciju, Strakšas teica, ka gada pirmajos piecos mēnešos nodrošināta finanšu stabilitāte. ” Piecu mēnešu rezultāts ir 12 miljonu eiro peļņa. Esam virs budžetā plānotajiem rādītājiem gan ieņēmumu, gan peļņas ziņā,” rezumēja LDz viceprezidents.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.