Kā pastāstīja ceturtā lielākā IT uzņēmuma “Lattelecom Technology” valdes priekšsēdētāja Anita Mertena, “Lattelecom” jau divus gadus strādā pie mākslīgā intelekta potenciāla apzināšanas un tā izpētes. “Šobrīd “Lattelecom” ir ieviesis reklāmas monitoringa rīku, kas spēj pateikt, kad sākas reklāma, kad tā beidzas, un kad sākas nākamā. Izstrādātais risinājums audiovizuālās informācijas izpētei noder gan “Lattelecom” klientu ērtībām, gan mediju un reklāmas jomā strādājošajiem uzņēmumiem. Plānojam šo pakalpojumu attīstīt un sistēmai iemācīt televīzijas saturā atpazīt arī cilvēku sejas, kas ļautu veikt, piemēram, reklāmu analīzi pirms vēlēšanām,” sacīja A. Mertena. Viņa norāda, ka, izmantojot mākslīgo intelektu, iespējams samazināt gan izmaksas, gan kļūdu iespējamību, jo procesi tiek automatizēti un cilvēks var pievērsties kvalificētākam darbam, cilvēka roku darbu aizstājot ar automātiku. 0

Tikmēr strauji augošā “Evolution Latvia” galvenais tehnoloģiju virziena vadītājs Dāvids Krelijus pastāstīja, ka mākslīgais intelekts ir nozīmīgs rīks uzņēmuma darbībā. “Joprojām māk­slīgā intelekta dotos datus analizē mūsu datu analītiķi, lai labāk izprastu, kā cilvēki izmanto mūsu produktu. Nevēlamies apstāties tikai pie datu vizualizācijas un analīzes. Izmantosim mašīn­mācīšanās algoritmus, lai atrastu sakarības, kuras mūsu analītiķi palaiduši garām. Šogad izmēģināsim klasterizācijas algoritmus un, ja tie izrādīsies veiksmīgi, mašīnmācīšanās izmantošana tikai pieaugs,” norāda D. Krelijus, kurš uzsver, ka kompānija ir diezgan pragmatiska un uz rezultātu tendēta – investīcijas mašīnmācīšanā notiks vien tad, ja algoritmi pierādīs savu vērtību.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos
Krievu murgs Turcijā: turki Krievijas pilsoņus izsēdina no lidmašīnām un neļauj lidot uz citām valstīm
Ziemeļamerikas indiāņu zvēru horoskops. Uzzini, kurš dzīvnieks esi tu! 17
Lasīt citas ziņas

Eksperts: mašīnmācīšanās var noderēt ikvienam uzņēmumam

“Microsoft” tehniskais konsultants, “BiSMART” eks­perts Antons Mislēvičs: “Mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās ir viena no 2017. gada stratēģiski svarīgajām tendencēm tehnoloģiju jomā, jo tās iespēju izmantošana var noderēt teju ikvienam uz attīstību vērstam uzņēmumam. Tā ir praktiska un plaši lietojama tehnoloģija, kuru patlaban visvairāk lieto mašīnredzes attīstībai, datu analīzei, krāpšanu novēršanai, klientu datu analīzei un paredzošajai apkopei. Piemēram, ikviens tulkošanas rīks balstās uz mašīnmācīšanos. Jaunākajā risinājumā – neironu mašīntulkošanā, kas veido daudz precīzāku tulkojumu, darbojas arī “Tilde”, kas ir pirmais uzņēmums, kas šo sistēmu izstrādājis mazām valodām. Bet SEB banka Zviedrijā izveidojusi glītu elektronisku dāmu, vārdā Amēlija, kas ir virtuāla kognitīva aģente, kas komunicē ar klientiem.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.