Sāk Mažeiķi-Reņģe dzelzceļa līnijas atjaunošanu

Paliek spēkā 20 miljonu sods Lietuvai par dzelzceļa Mažeiķu-Reņģes posma nojaukšanu 6

Eiropas Savienības Tiesa (EST) atstājusi spēkā tiesas spriedumu, ar kuru Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam “Lietuvos geležinkeliai” tika uzlikts naudas sods 20,069 miljonu eiro apmērā par dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe nojaukšanu, aģentūru LETA informēja EST.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos 25
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 7
Lasīt citas ziņas

Kā ziņots, Eiropas Komisija (EK) 2017.gada oktobrī “Lietuvos geležinkeliai” noteica 27,873 miljonu eiro naudassodu par Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma nojaukšanu, un jau nākamā gada janvārī “Lietuvos geležinkeliai” sodu nomaksāja, bet EK lēmumu pārsūdzēja Eiropas Savienības (ES) Vispārējā tiesā, kas 2020.gada novembrī prasību noraidīja, tomēr minēto naudassodu samazināja par 7,8 miljoniem eiro – līdz 20,069 miljoniem eiro. Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums 2021.gada janvārī vērsās EST, lūdzot anulēt naudassodu.

EST tagad atzinusi, ka EK veiktā analīze ir pilnīga un ļauj juridiski pietiekami pierādīt, ka dzelzceļa infrastruktūras demontāžai varēja būt vai bija iespējamas pretkonkurences sekas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Iepriekš ES Vispārējā tiesa norādīja, ka “Lietuvos geležinkeliai”, nojaucot Mažeiķu-Reņģes dzelzceļu, ļaunprātīgi izmantoja savu dominējošo stāvokli Lietuvas kravu pārvadājumu tirgū.

Dzelzceļa posms Mažeiķi-Reņģe, kas ir 19,5 kilometrus garš, tika negaidīti slēgts 2008.gadā “Lietuvos geležinkeliai” un Polijas naftas koncernam “Orlen” piederošā naftas pārstrādes uzņēmuma “Orlen Lietuva” konflikta dēļ, skaidrojot to ar sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību, bet vēlāk viens sliežu ceļa posms šajā līnijā tika demontēts. Naftas pārstrādes kompānijai līdz ar to nācās izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.

EK pēc Latvijas un “Orlen Lietuva” pieprasījuma 2013.gadā sāka izmeklēšanu, lai noskaidrotu, vai “Lietuvos geležinkeliai” tādējādi nav ierobežojis konkurenci Lietuvas un Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū un pārkāpis ES monopoldarbības uzraudzības noteikumus, kas aizliedz dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.

Izpildot EK lēmumu, nojaukto dzelzceļa posmu Lietuva atjaunoja, un 2020.gada februārī pa to tika atsākta satiksme.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.