Foto – LETA
Foto – LETA
Režisore Rēzija Kalniņa piedalās preses konferencē par Pētera Čaikovska operas “Jevgeņijs Oņegins” jauniestudējumu Latvijas Nacionālajā operā.

Režisore – Rēzija Kalniņa. Kostīmi no “Amoralle”. Operā jauns “Jevgēņija Oņegina” iestudējums 1

Sievietes režisores skatījums uz Pētera Čaikovska operu “Jevgeņijs Oņegins” būs jauns piegājiens operas interpretācijā, ceturtdien operas “Jevgeņijs Oņegins” jauniestudējuma preses konferencē teica komponists Zigmars Liepiņš.

Reklāma
Reklāma
7 lietas, ko gudri cilvēki par sevi nekad nesaka
“Izgāju cauri ellei!” Divu bērnu mamma atvadās no bērniem un tikai pēc ķīmijterapijas uzzina, ka nekad nav bijusi slima 4
Raksturs un liktenis pēc dzimšanas datuma: pārsteidzoši precīzs raksturojums 6
Lasīt citas ziņas

Tāpat viņš norādīja, ka operas pievilcīgums, ka skatījumi uz Čaikovska operu var būt dažādi. “Nav tikai viens iekonservēts Pēterburgas Oņegins,” atzīmēja Liepiņš.

Vienlaikus operas režisore Rēzija Kalniņa norādīja, ka operā apgāzta ierastā kārtība, proti, ka teksts, mūzika un tēla darbība ir vienā paskaidrojošā ceļā. Viņa savu operu sāka iestudēt ar gala periodu – analizēja tēlu iekšējo darbību, psiholoģiski meklēja katra tēla rīcības pamatojumu, un tikai pēc tam, pievienojot mūziku un vārdus. Operas tapšanas laikā tika arī piesaistīts psihologs Viesturs Rudzītis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc Kalniņas paustā, vai iestudējums būs tradicionāls ir grūti spriest, taču viņa cer, ka katrs skatītājs iestudējumā atradīs, ar ko identificēties. “Izrādes galvenais varonis ir mīlestība, tas ko mēs par tādu saucam,” sacīja Kalniņa.

Tāpat režisore norādīja, ka ir gandarīta par solistu veikto darbu. “Esmu absolūti iemīlējusies solistos, sauktu viņus arī par aktieriem, esmu lepna, ka mums ir šādi solisti. [..] 21.gadsimta operā varoņiem jābūt gan labiem solistiem, gan aktieriem,” pauda Kalniņa.

Viņa sacīja, ka iestudējums nenotiks konkrētā laikmetā vai vidē, tas nepieturēsies pie konkrēta laika vai notikumiem, lai nekas ārējs netraucētu operas iekšējam stāstam.
Operas muzikālais vadītājs Ainārs Rubiķis teica, ka Kalniņa mainīja viņa domāšanu un izpratni par Čaikovska operu, pagrieza viņa skata punktu citā virzienā.

Tāpat Rubiķis norādīja, ka bija interesanti vērot, kā mūzika palīdz veidot varoņu stāstus. “Mēs visa komanda strādājām, lai ideja būtu skaidri nodota gan klausītājam, gan skatītājam,” piebilda Rubiķis.

Latvijas Nacionālajā operā un baletā (LNOB) Pētera Čaikovska operas “Jevgeņijs Oņegins” jauniestudējuma pirmizrāde notiks 8.decembrī.

Operu veido muzikālais vadītājs Rubiķis, diriģents Jānis Liepiņš, režisore Kalniņa, scenogrāfs Mihails Kramenko, gaismu mākslinieks Sergejs Skorņeckis, kustību režisore Ilze Zīriņa, savukārt kostīmus veido modes zīmols “Amoralle”.

Titullomu interpretēs Jānis Apeinis vai Rihards Mačanovskis, Tatjana būs Dana Bramane vai Evija Martinsone, Ļenskis – Raimonds Bramanis, Mihails Čuļpajevs vai Juris Jope, Olga – Oksana Volkova vai Laura Grecka, Gremins – Krišjānis Norvelis vai Romāns Poļisadovs, Larina – Kristīne Zadovska vai Aira Rūrāne, aukle – Ilona Bagele vai Andžella Goba.

“Jevgeņijs Oņegins” ir Kalniņas debija Latvijas Nacionālajā operā. Viņa Novosibirskas Akadēmiskajā operas un baleta teātrī iestudējusi tādas izrādes kā “Traviata”, “Kara rekviēms”, “Žanna d’Arka uz sārta” un “Mesa”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.