Rīgas domes pārstāvis atklāj, kāpēc par iebraukšanu galvaspilsētā varētu tikt iekasēta maksa 1
Rīgā turpina pasliktināties gaisa kvalitātes rādītāji. Ir brīži, kad rādītāji pārsniedz Ministru kabineta (MK) noteiktās robežvērtības. Lai samazinātu gan gaisa, gan trokšņu piesārņojumu pašvaldība turpina lemt, vai turpmāk iebraukšana Rīgas centrā būs bezmaksas, raidījumā “Uz līnijas” savu skatījumu atklāja, Rīgas valstspilsētas pašvaldības, pilsētas attīstības departamenta, mobilitātes plānošanas pārvaldes vadītājs, Vilnis Salenieks.
Salenieks apstiprina, ka gaisa mērījumi tiek veikti regulāri, un ir situācijas, kad MK noteiktās robežvērtības tiek pārsniegtas.
“Redzam to, ka pieaug privātā transporta plūsmas un apjoms, līdz ar to palielinās gan gaisa, gan trokšņa piesārņojums,” uzsver Salenieks.
Atbilstoši Ministru kabineta rīkojumam līdz 2027. gada otrajai pusei Rīgā jāievieš zemo emisiju zona. Patlaban tiek izstrādāts šīs zonas ieviešanas projekts, tostarp diskutēts par to, kurām automašīnām piemērot nodevu un kādi izņēmumi būtu pieļaujami, precizē Salenieks.
Tāpat tiek lemts par iespējamiem atvieglojumiem vietējiem iedzīvotājiem, taču šobrīd vēl nav nolemts, vai un kādas atlaides tiks piešķirtas, kā arī cik lielas tās varētu būt.
Ziņu aģentūras LETA pieejamā informācija liecina, ka jauno prasību nodrošināšanai, plānots ieviest automātiskus numurzīmju nolasītājus. Kameras pie iebraukšanas emisiju zonā, identificēs automašīnas un, salīdzinot ar datubāzi, noteiks, vai konkrētais transportlīdzeklis atbilst emisiju normām un vai par to ir samaksāta iebraukšanas maksa. Ja auto atbildīs noteiktajiem standartiem, iebraukšana būs bez maksas.
Ja transportlīdzeklis neatbildīs un maksa nebūs veikta, autovadītājam tiks nosūtīts paziņojums par pārkāpumu, taču viņš varēs turpināt braucienu.
Par iebraukšanas maksu vēl nav pieņemts konkrēts lēmums, taču tiek aplēsts, ka tā varētu svārstīties no trīs līdz septiņiem eiro, atkarībā no ekonomiskajiem rādītājiem un transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa.