Šveices kompānijas “Stadler Bussnang” Polijā ražotie un Igaunijas pasažieru pārvadātājam “Elron” 2013. un 2014.gadā piegādātie “FLIRT” vilcieni Tallinas pasažieru vilcienu depo.
Šveices kompānijas “Stadler Bussnang” Polijā ražotie un Igaunijas pasažieru pārvadātājam “Elron” 2013. un 2014.gadā piegādātie “FLIRT” vilcieni Tallinas pasažieru vilcienu depo.
Foto: LETA

“Stadler” pauž vilšanos par zaudēšanu “Pasažieru vilciena” iepirkumā 0

Šveices kompānija “Stadler” ir vīlusies, ka nav uzvarējusi AS “Pasažieru vilciens” (PV) elektrovilcienu iepirkumā, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.

Reklāma
Reklāma
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis”
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 8
Mājas īpašnieki remontdarbu laikā nejauši savā virtuvē atklāj apslēptu mantu
Lasīt citas ziņas

Uzņēmumā norādīja, ka Šveices dzelzceļa vilcienu ražotājs ir ar lielu pieredzi valstīs ar smagiem klimatiskiem apstākļiem. Simtiem vienstāvu un divstāvu vilcieni tiek droši ekspluatēti Igaunijā, Somijā, Norvēģijā, Zviedrijā un Baltkrievijā gan šaursliežu, gan platsliežu dzelzceļos.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka PV jaunos elektrovilcienus iegādāsies no Spānijas uzņēmuma “Talgo”. Kopējā vilcienu piegādes līgumcena ir 225 303 262 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

CITI ŠOBRĪD LASA

PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis norādīja, ka “Talgo” piedāvājums bija saimnieciski izdevīgākais visā vilcienu paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Jautāts, kādas bija pārējo pretendentu piedāvātās līgumcenas, Grigulis sacīja, ka nākamais izdevīgākais piedāvājums bija par nepilniem 20 miljoniem eiro dārgāks.

Tāpat ziņots, ka valdība 5.novembrī nolēma, ka PV līdz 2024.gadam elektrovilcienu rezerves daļu fonda un vilcienu uzturēšanas iekārtu, kā arī vilcienu depo izbūvē varēs ieguldīt līdz 259 miljoniem eiro no valsts budžeta.

Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti – “Talgo”, Šveices kompānijas “Stadler” Polijas meitasuzņēmums, Spānijas kompānija “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF) un “Škoda Vagonka”.

Šis ir Latvijas trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un “Stadler”, par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču “Stadler” ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās “Hyundai Rotem” un “Stadler”. Labākās cenas piedāvājumu iesniedza “Hyundai”, taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V/S) paziņoja, ka vilcienu iegādei no “Stadler” nav finansējuma, un PV līgumu nenoslēdza.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.