Foto: Dainis Bušmanis

Starptautisko kravu pārvadātāju skaits palielinās, kravu apgrozījums – rūk 3

Ilmārs Randers, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Neskatoties uz valstu noteiktajiem ierobežojumiem Covid-19 pandēmijas laikā, kravu pārvadātāju un transportlīdzekļu skaits šogad palielinājies.

Ņemot vērā, ka arī pandēmijas apstākļos starptautiskie kravu autopārvadājumu pakalpojumi bija pieprasīti, licencēto kravas uzņēmumu un transportlīdzekļu skaits šogad ir palielinājies, liecina Autotransporta direkcijas (ATD) apkopotā informācija. Savukārt kravu apgrozījums sakarā ar apgrūtināto situāciju pārvadājumos uz Baltkrieviju un Krieviju nedaudz sarucis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šā gada jūlija sākumā Latvijā reģistrēti 4744 licencēti starptautiskie kravu pārvadātāji un 264 iekšzemes pārvadātāji, kas, salīdzinot ar analogu periodu pērn, ir par attiecīgi 1,3% vairāk un 1,9% mazāk.

Licencēto kravas transportlīdzekļu skaits, ko izmanto starptautiskajos pārvadājumos, jūlija sākumā bija 16 336, bet iekšzemes pārvadājumos izmantoto transportlīdzekļu skaits – 5491, un tas ir par attiecīgi 2,6% un 2,9% vairāk.

Savukārt izsniegto digitālā tahogrāfa karšu skaits pirmajos sešos mēnešos bija 2953, kas, salīdzinot ar tādu pašu laika periodu pērn, ir par 2,1% vairāk. Digitālā tahogrāfa karšu pieprasījuma pieaugums atspoguļo ekonomiskās aktivitātes pieaugumu, jo, atjaunojoties un palielinoties pārvadājumu intensitātei, ir nepieciešams nodarbināt arī vairāk autovadītāju.

Kravu apgrozība 2020. gadā Latvijas pārvadātāju veiktajos komercpārvadājumos bijusi 12 683 miljoni tonnkilometru, kas ir par 10% mazāk, salīdzinot ar 2019. gadu.

Iekšzemes pārvadājumos bijis neliels palielinājums, bet starptautiskajā satiksmē, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, piedzīvots kritums sakarā ar valstu noteiktajiem ierobežojumiem vīrusa Covid-19 izplatības mazināšanai.

ATD eksperti norādījuši, ka, ņemot vērā aizvien pastāvošos ierobežojumus, sarežģīto politisko situāciju, kas ietekmē pārvadājumus uz Baltkrieviju un Krieviju, jo pārvadātāji atturas slēgt ilgtermiņa līgumus, kā arī Mobilitātes pakotnes nosacījumus, arī šogad varētu būt vērojama tirgus stagnācija.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.