Foto: Zuma Press/Scanpix/LETA

Pārbaude apstiprina iedzīvotāju aizdomas, ka gadiem ilgi viņi maksājuši par ūdeni, kuru nav patērējuši 15

Zigfrīds Dzedulis, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Viedoklis
Linda Tunte: “Es dzeru, lamājos, gāžu politiķus un eju prom no darba” 85
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā
Lasīt citas ziņas

Ūdens patēriņa uzskaitei Rīgas pašvaldības uzņēmums “Rīgas ūdens” ilgstoši izmantojis skaitītājus, kuri neatbilst metroloģiskajām prasībām, to apliecina Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārbaudes.

No pārbaudītajiem skaitītājiem vairāk nekā puse uzrāda lielāku ūdens patēriņu, nekā namu iedzīvotāji patērējuši patiesībā.
CITI ŠOBRĪD LASA

No 2019. gada 31. oktobra līdz 2020. gada 3. martam dažādos galvaspilsētas rajonos ārpus kārtas pārbaudot 28 namu ievados uzstādītos skaitītājus, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) atklājis, ka 23 skaitītāji ir nederīgi.

Pārbaudēs atklājies, ka pirms šiem skaitītājiem nekur nav bijuši uzstādīti ūdens attīrīšanas filtri, tādējādi tie bijuši piesārņoti ar dažādiem netīrumiem. PTAC pieļauj, ka tas pats atklātos, pārbaudot vēl citus namu ievados uzstādītos skaitītājus, ņemot vērā, ka piegādātā ūdens kvalitāte Rīgā ir vienāda visur.

Šī pārbaude būtībā apstiprina iedzīvotāju paustās aizdomas par to, ka gadiem ilgi viņi bijuši spiesti maksāt par ūdeni, kuru nav patērējuši un nepatērē.

“Latvijas Avīze” par to ir rakstījusi vairākkārt. Jaunākā no publikācijām lasāma 11. augustā (“Ūdens vietā nopērk gaisu”).

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs uzlicis “Rīgas ūdenim” naudas sodu 1500 eiro par ūdens patēriņa skaitītāju neatbilstību metroloģiskajām prasībām, pieprasot novērst kļūdaino uzskaiti.

PTAC uzskata, ka ūdens patēriņa uzskaites radikālai uzlabošanai jāīsteno vairāki pasākumi. Pirmkārt, mājas ievados uzstādītajiem skaitītājiem jāatbilst metroloģiskajām prasībām, pirms tiem jābūt uzstādītiem filtriem, lai novērstu piesārņojuma ietekmi uz mērījumiem.

Otrkārt, dzīvokļos jāuzstāda jaunās paaudzes skaitītāji, kuru rādījumi nolasāmi vienlaikus un kurus nav iespējams sagrozīt.

Treškārt, jāievieš godīga strīdu izskatīšanas kārtība, kas paredz skaitītāju pārbaudi, ja rodas aizdomas par metroloģiskajām prasībām neatbilstošu ūdens uzskaiti namu ievados.

“Rīgas ūdens” patēriņa kontroles daļas vadītājs Dainis Drikšņa uzskata, ka PTAC pārbaude vēl nenozīmē, ka vienmēr pārmaksājuši iedzīvotāji. No pārbaudītajiem skaitītājiem daļa esot arī tādi, kuri uzrādījuši mazāku patēriņu, nekā iedzīvotāji patērējuši patiesībā, tādējādi radot zaudējumus uzņēmumam.

Arī novirzes no normatīvajos aktos pieļaujamajām uzskaites kļūdām neesot bijušas tik lielas, lai sodītu uzņēmumu ar naudas sodu. Savukārt ūdens attīrīšanas filtri neesot uzstādīti tāpēc, ka namu ievados uzstādīto skaitītāju ražotāji tos neprasot. Uzņēmumā pašlaik vērtējot iespēju pārsūdzēt šo PTAC lēmumu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.