1935. gada 23. novembrī 0

Pirms 80 gadiem, 1935. gada 23. novembrī, plkst. 12.30 liela ļaužu pulka klātbūtnē satiksmes ministrs B. Einbergs un labklājības ministrs V. Rubulis atklāja 308 metrus garo Vienības tiltu, kas pāri Daugavai savienoja Daugavpili ar Grīvu un simboliski arī Latgali un Zemgali (Sēlijas vārdu tolaik oficiāli lietoja reti).

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

Sākts būvēt 1930. gadā, tas bija Baltijā pirmais tērauda tilts – katra Vācijā izgatavotā kopne svēra ap 250 tonnu, bet izturēt kopnes spēja 400 tonnu slogojumu. Būvei bija ārkārtīgi liela saimnieciskā un stratēģiskā nozīme. Agrāk satiksmi pāri Daugavai uzturēja pārceltuve. Nedaudz kājāmgājēji un braucēji izmantoja arī dzelzceļa tiltu, taču tas nebija salīdzināms ar 12 metru plato jaunbūvi. Vienīgā nelaime – Grīvas pilsēta zaudēja ienākumus, ko nesa pārceltuve. Tas bija trieciens jau tā nabadzīgās pilsētiņas budžetam. Grīvu un Daugavpili apvienoja 1953. gadā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.