1937. gada 19. maijā. 0

Gatavojas gaisa satiksmei Rīga–Liepāja

Pirms 80 gadiem laikraksti ziņoja, ka no Anglijas Rīgā, Spilves lidostā, atlidojušas divas tur pasūtītās “De Havilland Dragon Rapide DH89” pasažieru lidmašīnas, kam bija paredzēts uzturēt vietējās aviosatiksmes līniju Rīga– Liepāja. Šī tipa divmotoru lidaparāti ar septiņām astoņām pasažieru vietām 30. gados bija samērā moderni un ļoti populāri daudzviet pasaulē, kur pasažieru satiksmei tos turpināja izmantot arī 50. gados. Kopā ar Latvijas iepirktajām lidmašīnām Rīgā pārradās divi lidotāji un mehāniķis, kas bija izgājuši vairākus mēnešus ilgu apmācības kursu “De Havilland” aviobūves uzņēmumā. “Lidmašīnas ir ļoti stabilas un garantē lidošanas drošību,” uzsvēra prese. Lidmašīnas ātrums bija 250 km/h, kas nozīmēja, ka Liepāju tās sasniedza nepilnas stundas laikā. Sabiedrībai solīja, ka lidojuma maksa nebūs augsta, “lai modernā labierīcība būtu pieejama ikvienam pilsonim”. Kad 1937. gada 10. jūnijā Latvijas Valsts gaisa satiksmes sabiedrība pirmo reizi valsts vēsturē uzsāka regulāros iekšzemes avioreisus uz Liepāju, biļetes cena bija noteikta 12 latu. Lidmašīnas kursēja divas reizes dienā. Laikā no 1937. gada jūnija līdz oktobrim tika pārvadāti 2162 pasažieri. Pasažieru plūsma veicināja Liepājas un Spilves lidlauku attīstību. Redzot Liepājas reisu popularitāti, radās plāns nodibināt regulāras gaisa satiksmes līnijas arī ar Daugavpili un Krustpili, taču šos nodomus sagrāva okupācija un karš.

Reklāma
Reklāma
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.