Kampaņas laikā izveidotie plakāti
Kampaņas laikā izveidotie plakāti
Foto – LETA

ĀM lūdz precizēt bēgļu kampaņas “Mēs darītu tāpat!” komunikāciju 2

Ārlietu ministrija (ĀM) lūgusi ANO Bēgļu aģentūru (UNHCR) precizēt kampaņas “Mēs darītu tāpat!” komunikāciju, lai turpmāk daļā Latvijas sabiedrības tā neraisītu bažas un neizpratni, aģentūra BNS uzzināja ĀM.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

Ārlietu ministra Edgara Rinkēviča (“Vienotība”) padomnieks Mārtiņš Drēģeris aģentūrai BNS pastāstīja, ka ĀM vērsusies ANO Bēgļu aģentūrā, norādot vēsturiskos apstākļus, kādi veidojušies Baltijas reģionā, kā arī to, ka daļa Latvijas sabiedrības un Nacionālie bruņotie spēki (NBS), tostarp Zemessardze, kampaņu vērtē neviennozīmīgi.

“Esam lūguši mūsu vēstnieku Ženēvā [informēt par] Aizsardzības ministrijā norādītajām bažām ANO Bēgļu aģentūrā. [Esam vērsušies] ar lūgumu precizēt kampaņas komunikāciju,” stāstīja Drēģeris. Tādējādi ĀM pauž cerību, ka turpmākā reklāmas kampaņa daļā Latvijas sabiedrības neraisīs bažas un neizpratni.

CITI ŠOBRĪD LASA

Sociālajā kampaņā “Mēs darītu tāpat”, kura ilgs no augusta līdz decembrim, ANO Bēgļu aģentūra aicina saskatīt līdzības starp cilvēkiem Latvijā un Sīrijā. Kampaņā līdzas Sīrijas iedzīvotājiem, kas devušies bēgļu gaitās, attēloti reāli Latvijas iedzīvotāji, kuri atzīst – ja nonāktu tādā situācijā, viņi darītu tāpat. Kampaņa tiek īstenota visās Baltijas valstīs.
Kampaņa ir raisījusi rezonansi sabiedrībā. Aizsardzības ministrija nosūtījusi ĀM vēstuli ar lūgumu šo kampaņu pārtraukt.

Savukārt kampaņas veidotāji – reklāmas aģentūras “DDB Latvija” – izpilddirektors Andris Rubīns iepriekš paudis, ka tās mērķis nav bijis šķelt Latvijas sabiedrību un kādu aizskart.

“Vērtējot sabiedrības reakciju, redzam, ka tās vēstījumi un galvenie mērķi ir pārprasti,” norādīja Rubīns. “Ņemot vērā radušos situāciju, “DDB Latvija” kā ANO Bēgļu aģentūras radošais partneris ir nolēmusi pārskatīt turpmāko kampaņas komunikāciju un veikt nepieciešamās izmaiņas, lai novērstu pārpratumus nākotnē,” izteicās reklāmas aģentūras izpilddirektors.

Viņš norādīja, ka kampaņa stāsta par reāliem cilvēkiem, kuri bēg no kara un vajāšanas, un kuriem ir nepieciešama starptautiskā aizsardzība. Katru minūti aptuveni 24 cilvēki esot spiesti pamest savas mājas, un puse no visiem bēgļiem pasaulē ir bērni. Kampaņas mērķis esot veicināt līdzjūtību bēgļiem un patvēruma meklētājiem un atgādināt, ka viņi ir cilvēki, kuri ir nonākuši necilvēcīgos apstākļos un šobrīd meklē patvērumu.

ANO Bēgļu aģentūra ir nepolitiska organizācija un tās mērķis ir nodrošināt starptautisko aizsardzību cilvēkiem, kuri ir spiesti pamest savas mājas karadarbības vai vajāšanas dēļ. ANO Bēgļu aģentūrā strādā 9700 darbinieku un brīvprātīgo 126 valstīs, palīdzot aptuveni 50 miljoniem bēgļu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.