Ar iedzīvi uz jumta 0

Jumta bagāžnieku katrai automašīnai izgatavo un pielāgo individuāli. Tas nepieciešams visiem, kas iecienījuši aktīvo atpūtu.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 4
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Lasīt citas ziņas

Atkarībā no mērķa, kādam nepieciešams bagāžnieks, uz šķērsstieņiem liek piekaramo aprīkojumu: klasiskus grozus, jumta kastes vai sporta inventāra turētājus. Visu konstrukciju var uzmontēt un noņemt dažās minūtēs. Daudziem gan jumta bagāžnieks joprojām asociējas ar stūraino tērauda konstrukciju no stieņiem un profila.

Tā vairs nav – tagad tas drīzāk ir auto rotājums, stilīgs aksesuārs un neaizstājams palīgs ceļojumā. Mūsdienīga jumta bagāžnieka galvenā priekšrocība ir tā daudzpusība. Vienā pamatnē var izvietot dažāda tipa kravas, piemēram, jumta kasti un divus velosipēdus. Thule vai Mont Blanc jaunie bagāžnieki un jumta kastes nav tikai skaistas. Pirms katrs produkts sasniedz tirgu, tas iziet caur stingriem testiem un novērtēšanas procedūrām, tas pakļauts ledus aukstumam un tuksneša karstumam, triecieniem un aerodinamiskajiem tuneļiem. Statistiski, piemēram, Thule pircējs ir aktīvās atpūtas piekritējs ar vienu vai vairākiem hobijiem. Vasarā viņa brīvo laiku aizņem braukšana ar vējdēli vai kajaku, un, protams, velosipēdu. Ziemā tā ir slēpošana – ar distanču un kalnu slēpēm, kā arī sniega dēli. Katram no šiem aktīvās atpūtas rīkiem ražotājs piedāvā savu bagāžnieku. Velosipēdu pārvadāšanai vien izgatavo trīs produktu grupas: jumta bagāžniekiem stiprināmus, bagāžnieka vākam (autofurgoniem) piesprādzējamus, kā arī uz piekabes āķa stiprināmus velosipēdu turētājus. Starp citu, arī Latvijā uz auto piekabes āķa nostiprinātajiem velo turētajiem var izņemt trešo auto valsts reģistrācijas numura zīmi, kuru piestiprina tā korpusam.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jumta bagāžnieki nav jauna prece auto papildu aprīkojuma tirgū. Tiesa, ar katru dienu aizvien vairāk kļūst to braucēju, kuri augstu novērtē visas šī vienkāršā aksesuāra priekšrocības, kas ļauj viegli un vienkārši nostiprināt un pārvadāt kravas. Lielākie ražotāji Thule un Mont Blanc iesaka uz tiem pārvadāt kravu, kas nav smagāka par 100 kg. Modernais bagāžnieks, protams, ir tāda pati stila lieta kā jumta spoileris, sliekšņu vai bamperu uzlikas, taču, kā jebkura auto virsbūvei papildus pielikta daļa, tas palielina auto svaru un nedaudz pasliktina aerodinamiku. Thule apgalvo, ka bagāžnieks pēc uzstādīšanas nedrīkst palielināt degvielas patēriņu vairāk par 10 %. Ja tas ir lielāks, ir pārkāpti montāžas nosacījumi vai uzstādīts neatbilstošs modelis. Piedāvājumā pašlaik ir četru veidu jumta kastes cenā no Ls 220 līdz Ls 840. Visdārgākā – Thule Exellence spēj papildināt jebkuru BMW X5 vai X6. Ļoti interesants jaunums ir Ls 610 vērtā Thule Dynamic. Standarta kastes augstums ir no 40 līdz 50 cm, šim modelim – tikai 35 cm. Tas dod papildu aerodinamiku, samazinot pretvēja troksni. Būtiski, ka šai kastei, salīdzinot ar standarta 50 kg, kravnesība palielināta līdz 75kg.

SVARĪGI


Jumta bagāžnieku ražotāji iesaka ievērot divus vienkāršus noteikumus, kas garantē labu garastāvokli un patīkamu ceļu:

• celtspējas ierobežojums. Šo prasību izvirza automobiļu ražotāji, rekomendējot maksimālo slodzi ne vairāk par 50 kg. Bagāžnieki spēj nest kravas līdz 100 kg, bet vai tādu svaru izturēs automašīnas jumts un vējstikls?

• ātruma ierobežojums. Ražotāji spēj piedāvāt aerodinamiskus profilus bagāžniekiem un uzlabotu aerodinamiku jumta kastēm, tomēr iesaka braukt ne ātrāk par 130 – 140 km/st.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.