Foto – AFP/LETA

Ar Saules enerģiju darbinātā lidmašīna spiesta nolaisties Japānā 0

Ar Saules enerģiju darbināmā lidmašīna “Solar Impulse 2” nolaidīsies Japānas pilsētā Nagojā, jo nelabvēlīgi laikapstākļi ir aizkavējuši Klusā okeāna šķērsošanu ar šo lidmašīnu, paziņoja “Solar Impulse 2” lidojuma apkārt pasaulei organizatori.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Lasīt citas ziņas

“Pasliktinoties laikapstākļiem virs Klusā okeāna, ir nolemts veikt starpnolaišanos Nagojā un gaidīt labākus apstākļus,” mikroblogu vietnē “Twitter” informēja misijas iniciators Bertrāns Pikārs. Šī gaidīšana var ilgt vairākas dienas.

Šveices pilsoņa Andrē Boršberga pilotētā lidmašīna “Solar Impulse 2″ martā sāka pirmo lidojumu apkārt pasaulei, kura mērķis ir veicināt videi draudzīgas enerģijas izmantošanu. Lidojums tika sākts Apvienotajos Arābu Emirātos un to paredzēts veikt piecu mēnešu laikā, no kura gaisā tiks pavadītas apmēram 25 diennaktis. Lidojuma septītajā posmā bija paredzēts sešās dienās un sešās naktīs veikt 8500 kilometru distanci no Ķīnas pilsētas Naņdzinas uz Havaju salām pāri Klusajam okeānam. Mēģinājums veikt šo lidojuma posmu pār Kluso okeānu pirmdien tika atlikts, un vakarā lidmašīna nolaidīsies Nagojā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lidojumu apkārt pasaulei paredzēts veikt 12 posmos, no kuriem garākais ir posms no Naņdzinas uz Havaju salām. Lidojums notiek pēc 13 gadus ilgušiem pētījumiem un izmēģinājumiem, kurus veica kompānijas ” Solar Impulse” dibinātājs un vadītājs Boršbergs un cits Šveices pilots Bertrāns Pikārs.

Vienvietīgās lidmašīnas spārnu plētums 72 metri ir nedaudz lielāks kā pasažieru lainerim, bet tās svars ir 2,3 tonnas – apmēram kā ģimenes automobilim. Lidmašīna šķērsoja Arābijas jūru un sasniedza Indiju, pēc tam devās tālāk uz Mjanmu un Ķīnu, bet pēc tam lidos uz Havaju salām un Ņujorku. Ir paredzētas arī nolaišanās ASV vidējos rietumos un Dienvideiropā vai Ziemeļāfrikā. Lidaparātu pārmaiņus pilotē Boršbergs un Pikārs. Atpūtas paužu laikos to vada autopilots. Piloti sazinās ar lidojuma vadības centru Monako, kur uzturas 65 meteorologi, gaisa satiksmes kontrolieri un inženieri. Pilotus pavada palīgpersonāls, kurā ir 65 cilvēki.

Lidmašīna tiek darbināta ar vairāk nekā 17 tūkstošiem Saules enerģijas elementu, kas iebūvēti spārnos. Lidmašīnas ātrums ir no 50 līdz 100 kilometriem stundā. Mazākais ātrums ir naktīs, lai Saules enerģijas akumulatori pārāk ātri neizlādētos. Sagaidāms, ka lidmašīna atgriezīsies Abudabi šī gada jūlijā, kad to vadīs Pikārs.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.