“BMGS” valdes priekšsēdētāja Svetlana Afanasjeva (no kreisās), VAS “Latvijas Dzelzceļa” valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš un satiksmes ministrs Uldis Augulis modernizētā Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna atklāšanas pasākumā.
“BMGS” valdes priekšsēdētāja Svetlana Afanasjeva (no kreisās), VAS “Latvijas Dzelzceļa” valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš un satiksmes ministrs Uldis Augulis modernizētā Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna atklāšanas pasākumā.
Foto – LETA

Atklāts atjaunotais Šķirotavas uzkalns 0

Vakar atklāja Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalnu, kas ir  viens no tehniski sarežģītākajiem LVAS “Latvijas dzelzceļš” (“LDz”) īstenotajiem projektiem.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

“Rīgas Šķirotavas stacija ir lielākais un nozīmīgākais dzelzceļa mezgls kravas vilcienu formēšanā un nogādāšanā uz Rīgas ostas stacijām. Šķirošanas uzkalna modernizācijas projekts ir viens no tehniski sarežģītākajiem “LDz” īstenotajiem projektiem, un tā ietvaros ieviesti daudzi jauni tehnoloģiski un IT risinājumi. Šis projekts ir viens no priekšnoteikumiem, kas padara mūsu uzņēmumu un tranzīta ceļu uz Latvijas ostām konkurētspējīgāku,” uzsvēra “LDz” valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalns un Rīgas ostā izbūvētā infrastruktūra Krievu salā viena otru papildinās kravu piesaistē, vakar sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš uzskata, ka Šķirotavas stacijas projekts ir solis pretī tranzīta konkurētspējas uzlabošanai – kravu apstrādes apjomiem ir iespēja augt par pusotru reizi. Taču VAS “Latvijas dzelzceļš” (“LDz”) vadību sagaida smags darbs, lai nodrošinātu kravu piesaisti.

Pēc Auguļa teiktā, neskatoties uz būtisko kravu apjomu kritumu šā gada sākumā, “LDz” spēj joprojām strādāt ar peļņu, tomēr, lai Latvijas ekonomika iegūtu vairāk, būs jānodrošina kravu apjomu pieaugums.

UZZIŅA

* Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna projekta kopējās izmaksas pārsniedza 40,3 miljonus eiro, no kuriem ES Kohēzijas līdzfinansējums bija 24 miljoni eiro, valsts budžeta līdzfinansējums – 6,85 miljoni eiro, bet “LDz” līdzfinansējums – 9,53 miljoni eiro.

* Projekta īstenošanas rezultātā Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna pārstrādes spēja palielināsies līdz 3500 vagoniem diennaktī.

* Samazināts trokšņa līmenis, izbūvēti pieci kilometri jaunu sliežu ceļu, modernizēta vadības un kontroles sistēma, uzstādīta jauna vagonu bremzēšanas sistēma – 30 jauni vagonu lēninātāji.

* Projekta ģenerāluzņēmējs ir akciju sabiedrība “BMGS”, bet uzkalna centralizācijas un vadības sistēmas ražotājs ir uzņēmums “Siemens”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.