Mobilā versija
+5.9°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
9. marts, 2016
Drukāt

Atklāts atjaunotais Šķirotavas uzkalns

Foto - LETAFoto - LETA

"BMGS" valdes priekšsēdētāja Svetlana Afanasjeva (no kreisās), VAS "Latvijas Dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš un satiksmes ministrs Uldis Augulis modernizētā Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna atklāšanas pasākumā.

Vakar atklāja Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalnu, kas ir  viens no tehniski sarežģītākajiem LVAS “Latvijas dzelzceļš” (“LDz”) īstenotajiem projektiem.

“Rīgas Šķirotavas stacija ir lielākais un nozīmīgākais dzelzceļa mezgls kravas vilcienu formēšanā un nogādāšanā uz Rīgas ostas stacijām. Šķirošanas uzkalna modernizācijas projekts ir viens no tehniski sarežģītākajiem “LDz” īstenotajiem projektiem, un tā ietvaros ieviesti daudzi jauni tehnoloģiski un IT risinājumi. Šis projekts ir viens no priekšnoteikumiem, kas padara mūsu uzņēmumu un tranzīta ceļu uz Latvijas ostām konkurētspējīgāku,” uzsvēra “LDz” valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalns un Rīgas ostā izbūvētā infrastruktūra Krievu salā viena otru papildinās kravu piesaistē, vakar sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš uzskata, ka Šķirotavas stacijas projekts ir solis pretī tranzīta konkurētspējas uzlabošanai – kravu apstrādes apjomiem ir iespēja augt par pusotru reizi. Taču VAS “Latvijas dzelzceļš” (“LDz”) vadību sagaida smags darbs, lai nodrošinātu kravu piesaisti.

Pēc Auguļa teiktā, neskatoties uz būtisko kravu apjomu kritumu šā gada sākumā, “LDz” spēj joprojām strādāt ar peļņu, tomēr, lai Latvijas ekonomika iegūtu vairāk, būs jānodrošina kravu apjomu pieaugums.

 

UZZIŅA

* Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna projekta kopējās izmaksas pārsniedza 40,3 miljonus eiro, no kuriem ES Kohēzijas līdzfinansējums bija 24 miljoni eiro, valsts budžeta līdzfinansējums – 6,85 miljoni eiro, bet “LDz” līdzfinansējums – 9,53 miljoni eiro.

* Projekta īstenošanas rezultātā Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna pārstrādes spēja palielināsies līdz 3500 vagoniem diennaktī.

* Samazināts trokšņa līmenis, izbūvēti pieci kilometri jaunu sliežu ceļu, modernizēta vadības un kontroles sistēma, uzstādīta jauna vagonu bremzēšanas sistēma – 30 jauni vagonu lēninātāji.

* Projekta ģenerāluzņēmējs ir akciju sabiedrība “BMGS”, bet uzkalna centralizācijas un vadības sistēmas ražotājs ir uzņēmums “Siemens”.

Pievienot komentāru

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+