Autovadītāju miegainības mērījumi 0

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar speciālistiem turpina veikt Vislatvijas autovadītāju noguruma testus.

Reklāma
Reklāma

 

Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
TESTS. Atbildi uz 10 jautājumiem un uzzini, kādu vērtējumu tu iegūtu šajā latviešu valodas testā!
Lasīt citas ziņas

Šonedēļ mērījumi tiks veikti šādās “Statoil” degvielas uzpildes stacijās (orientējoši no pulksten 10 līdz 16):

* otrdien, 23. jūlijā, Dobelē,

* trešdien, 24. jūlijā, Ķekavā,

* ceturtdien, 25. jūlijā, Valmierā, Ausekļa ielā 26,

* piektdien, 26. jūlijā, Slokā,

* sestdien, 27. jūlijā, Salacgrīvā,

* svētdien, 28. jūlijā, Bērzkrogā.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Testa laikā ar speciālas aparatūras palīdzību tiek noteikts autovadītāju risks iemigt pie auto stūres. Mērījums ilgst 11 minūtes, un pirms tā tiek veikta anketēšana.

Noguruma testa veicējus varēs atpazīt pēc DUS “Statoil” esošā anketētāja, kurš no brīvprātīgajiem pētījuma dalībniekiem apkopos nepieciešamo informāciju. Savukārt pie DUS būs automašīna kemperis, kurā notiks pats mērījums.

Līdz šim noguruma pētījumā piedalījušies gandrīz 600 autovadītāju. Šīs vasaras pētījums apstiprina rezultātus, kas bija iezīmējušies iepriekšējos mērījumos, – gandrīz trešdaļai Latvijas autovadītāju tiek konstatēts paaugstināts vai pat ļoti paaugstināts iemigšanas risks.

“Mērījuma laikā atsevišķi autovadītāji pat vairākas reizes piedzīvo tā dēvēto sekundes miegu. Tas liek secināt, ka kritiski liela daļa cilvēku pie stūres sēžas tik neizgulējušies vai pārguruši, ka viņu fizioloģiskais stāvoklis apdraud kā paša, tā arī citu satiksmes dalībnieku drošību,” stāsta fiziologs un viens no pētījuma veicējiem Leons Blumfelds.

Šovasar pārbaudīti gandrīz 70 autovadītāji, no kuriem lielākā daļa ir vīrieši vecumā no 20 līdz 40 gadiem. 31% no viņiem ir konstatēts paaugstināts vai pat ļoti paaugstināts iemigšanas risks.

Par nogurumu kā problēmu autovadītāju vidū aizvien aktīvāk tiek runāts arī Eiropā. Eiropas Satiksmes drošības padome (ETSC) norāda, ka pārlieku liels nogurums ir bijis par iemeslu apmēram 20% ceļu satiksmes negadījumu, kas bieži vien beigušies ar traģiskām sekām. Eiropā īpaši tiek izdalīti komerctransporta vadītāji, kuri dienā nobrauc vairākus simtus kilometru. ETSC uzsver nepieciešamību pilnveidot komunikāciju starp autovadītājiem un viņu darba devējiem nolūkā uzlabot ceļu satiksmes drošību.

Reklāma
Reklāma

Latvijā noguruma pētījums tiek veikts sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitāti, SIA “Miega slimības centrs” un SIA “Statoil Fuel & Retail Latvia”.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.