Foto – LETA

Bankām daudz risinājumu jaunajām drošības prasībām 0

Veicot interneta maksājumus no š.g. 1. aprīļa banku klientiem būs jāizmanto tā saucamā stingrā autentifikācija. Lai ieviestu drošu divu faktoru klientu autentifikāciju internetā, bankas ir izstrādājušas plašu risinājumu klāstu, informē Finanšu un kapitāla tirgus komisija.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

2015. gada vasarā FKTK apstiprināja grozījumus Finanšu un kapitāla tirgus dalībnieku informācijas sistēmu drošības normatīvajos noteikumos, atbilstoši Eiropas Banku iestādes Galīgajām pamatnostādnēm par interneta maksājumu drošību. Šie grozījumi paredz jaunas prasības bankām interneta maksājumu drošības pilnveidošanai. Ņemot vērā resursus un laiku, kas bija nepieciešams šādu autentifikācijas risinājumu ieviešanai, tirgus dalībniekiem tika noteikts pārejas periods līdz 2017. gada 1. aprīlim, kad jāievieš risinājumi drošai divu faktoru klientu autentifikācijai internetbankā.

Katra banka ir radījusi savus rīkus, kā nodrošināt drošu divu faktoru klientu autentifikāciju internetbankā, piemēram, tā var būt tikai klientam zināma parole un ar īsziņu (SMS) atsūtīts vai kodu kalkulatora ģenerēts vienreiz lietojams kods. Tāpat tas var būt telefona lietotnes (aplikācijas) ģenerēts unikāls kods, vai arī cits drošības prasībām atbilstošs risinājums, ko izstrādā individuāli katrs tirgus dalībnieks.

CITI ŠOBRĪD LASA

Banku ieviestie risinājumi drošas klientu autentifikācijas nodrošināšanai ir arī atkarīgi no katras bankas biznesa modeļa, no tās klientu profila un to raksturīgajiem veiktajiem maksājumiem.

Pieļaujams, ka maksājumiem par nelielām summām un vispārzināmiem pakalpojumu sniedzējiem var būt vienkāršāka klienta autentifikācijas procedūra.

FKTK seko līdzi, lai banku izstrādātie risinājumi būtu atbilstoši normatīvo aktu prasībām un nodrošinātu drošu divu faktoru klientu autentifikāciju.

Bankas savus klientus savlaicīgi informēs par tās piedāvātajiem risinājumiem un gaidāmajām pārmaiņām, uzsver komisija.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.