Mobilā versija
Brīdinājums +0.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
1. septembris, 2016
Drukāt

Bostonas kritiķi slavē Kristīnes Opolais uzstāšanos Tanglvudas festivālā

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Starptautisko atzinību guvušās latviešu solistes Kristīne Opolais uzstāšanos Tenglvudas mūzikas festivālā (ASV) kopā ar viņas dzīvesbiedra, “Grammy” balvas laureāta, Andra Nelsona vadīto Bostonas Simfonisko orķestri un vēl sešiem pasaules mēroga operdziedātājiem atzinīgi novērtējuši starptautiskie mūzikas kritiķi, pastāstīja Opolais Latvijas koncertturnejas organizators Andrejs Žagars.

Tenglvudas mūzikas festivāls, ko mēdz dēvēt arī par Bostonas simfoniskā orķestra vasaras sezonas mājvietu, ik gadu augustā norisinās kopš pagājušā gadsimta 30.gadiem. Šogad Nelsons tā repertuārā atgrieza operas vēsmas, koncerta formā piedāvājot Džuzepes Verdi klasiskā darba “Aīda” I un II cēlienu.

Laikraksts “Boston Globe” uzvedumu nodēvēja par grandiozu un vienlaikus juteklisku sniegumu, atgādinot, ka galvenās lomas – Aīdas – izpildītāja Opolais pie šīs lomas atgriežas pēc desmit gadu pārtraukuma.

Runājot par Opolais vokālo sniegumu Tenglvudas festivālā, “Boston Globe” kritiķis Džeremijs Eihlers norādīja, ka uzreiz varēja atpazīt soprāna bagātīgo un skanīgo balss toni un spēju ar savu dziedājumu paspilgtināt muzikālo pavadījumu.

Savukārt Bostonas klasiskās mūzikas virtuālā žurnāla “The Boston Musical Intelligencer” autors Džeims Pričards savā rakstā slavēja Opolais balss plašo tembru un atzina, ka Opolais ir visas iespējas mainīt to, kā pasaule redz operu.

Tenglvudas festivāls ir gan būtisks notikums mūzikas pasaulē, gan šogad tā bija reta iespēja vērot Kristīni Opolais un Andri Nelsonu muzicējam uz vienas skatuves, Žagars uzsvēra.

“Tas patiesi bija saviļņojoši redzēt viņus abus kopā. Ar patiesu sajūsmu varu teikt, ka Kristīnes meistarība un talants turpina attīstīties un viņas mākslinieciskajam potenciālam nav robežu. Turklāt šajā uzstāšanās noteiktās formas dēļ varēja redzēt, ka Kristīnei jāapvalda gan savs temperaments, gan aktrises talants, tādēļ es novēlētu, lai Kristīne drīzumā ar šo lomu debitētu uz kādas no pasaules operas skatuvēm,” tā Žagars.

Līdzīgi kā pie Aīdas lomas, arī Latvijā šoruden Kristīne Opolais ar savu apjomīgo solo koncertprogrammu atgriežas pēc ilgākas prombūtnes. Pirmais koncerts norisināsies 30.septembrī Liepājā, “Lielajā dzintarā”, pēc tam 2. oktobrī Rēzeknē, Latgales vēstniecībā “Gors”, bet turneja noslēgsies 4.oktobrī Rīgā, Latvijas Nacionālajā operā.

Koncertos Kristīne Opolais muzicēs kopā ar Latvijas Nacionālo simfonisko orķestri itāļu diriģenta Sesto Kvatrīni vadībā. Tajos skanēs ārijas un instrumentālās epizodes no Džuzepes Verdi, Džakomo Pučīni, Pjetro Maskanji, Kamila Sensānsa un Alfredo Katalani zināmām un arī mazpazīstamām operām.

Biļetes ir pieejamas gan koncertu norises vietu kasēs, gan “Biļešu Paradīze” interneta vietnē un tirdzniecības vietās. Uz koncertu Liepājā pieejamo biļešu cenas svārtās no 45 līdz 75 eiro, Rēzeknē – no 40 līdz 75 eiro, bet Rīgā – no 40 līdz 155 eiro.

Pievienot komentāru

Jaunajā "Oņeginā" nav "fašistu" un "mūsējo". Pilnā saruna ar Rubiķi un Kalniņu (2)Diriģents Ainārs Rubiķis un režisore Rēzija Kalniņa operā "Jevgeņijs Oņegins" aicinās uz "romantikas, ilūziju un realitātes cīņu". Kā viņu redzējums atšķirsies no Andreja Žagara iestudējuma 2010. gadā?
Draugiem Facebook Twitter Google+