SIA “Binders” Vangažu asfaltbetona rūpnīca.
SIA “Binders” Vangažu asfaltbetona rūpnīca.
Foto- LETA

Būvuzņēmums “Binders” ar investēs inovatīva videi draudzīga asfaltbetona ražošanā 0

Būvuzņēmums “Binders” noslēdzis līgumu ar Ekonomikas ministriju un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) par videi draudzīga asfaltbetona ražošanas tehnoloģijas ieviešanu un jaunu iekārtu uzstādīšanu Vangažu asfaltbetona rūpnīcā, aģentūrai BNS pavēstīja uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciāliste Vita Noriņa.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Lasīt citas ziņas

Projektu līdzfinansēs Norvēģijas finanšu instrumenta programma “Inovācijas “zaļās” ražošanas jomā” 2009.- 2014. gada periodam.

Projekta kopējās izmaksas ir 1,762 miljoni, no tiem līdzfinansējums – 501,8 tūkstoši eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viens no līdzfinansējuma galvenajiem nosacījumiem bija projekta atbilstība principam – inovatīva tehnoloģija rada inovatīvu produktu, kas samazina kaitējumu apkārtējai videi.

“Ceļu būves uzņēmums iecerējis pilnveidot jau esošo asfaltbetona ražotni Vangažos ar iekārtām un tehnoloģijām, kas dos iespēju modificēt bituma sastāvu un asfalta ražošanas procesā kā vienu no izejvielām izmantot nofrēzēto asfaltu, kas skaitās ražošanas atkritumi, bet kas joprojām satur asfaltam nepieciešamās komponentes,” pauda Noriņa.

Viņa pastāstīja, ka jaunā tehnoloģija ir videi draudzīgāka un ekonomiski izdevīgāka par tradicionālo karstā asfalta tehnoloģiju. Asfaltbetona ražošanas procesā pamata masai pievienos otrreizēji izmantojamo (frēzēto) asfaltbetonu un tiks modificēts ceļa bitumens, tam pievienojot speciālas piedevas, kas uzlabos asfaltbetona īpašības un pieļaus tā ražošanu zemākās temperatūrās. Tradicionālajā karstā asfalta tehnoloģijā asfaltbetona izejmateriāli tiek karsēti 220 līdz 240 grādu temperatūrā, bet jaunā veida asfaltbetona masas sagatavošana iespējama 140 līdz 160 grādu temperatūrā, kas ļaus būtiski ietaupīt energoresursus un samazināt videi kaitīgo izmešu daudzumu.

Tāpat atbilstoši jaunajai tehnoloģijai radītā asfaltbetona ieklāšanas temperatūra ir vidēji par 20 grādiem zemāka nekā parastā asfalta ieklāšanas temperatūra, kas ļaus palielināt tā transportēšanas attālumu pat divas reizes.

“Binders” pārstāve arī atzīmēja, ka asfaltbetona ražošanā ar frēzētā materiāla otrreizēju izmantošanu saruks dabasgāzes un elektroenerģijas patēriņš, būtiski mazināsies jauno izejmateriālu patēriņš, kas savukārt mazinās videi kaitīgo izmešu daudzumu. Jaunā asfalta veida ražošanas un ieklāšanas process būs nekaitīgāks arī tajā iesaistītajiem cilvēkiem, jo mazināsies veselībai kaitīgo izgarojumu iespējamība.

Reklāma
Reklāma

Projekta realizācijas ietvaros Vangažu rūpnīca tiks aprīkota ar drupināšanas iekārtu, frēzētā materiāla novietnēm, celulozes un šķiedras dozēšanas iekārtu, polimēru modificēta bituma ražošanas iekārtu un frēzētā asfalta pārstrādes iekārtu. Atbilstoši līdzfinansējuma konkursa nosacījumiem, ir noslēgusies iekārtu iepirkuma procedūra un rūpnīcas modernizācijas projekta īstenošanā iesaistīsies iekārtu, aprīkojuma un tehnoloģiju piegādātāji no Latvijas, Lietuvas, Vācijas, Ziemeļīrijas un Turcijas.

Noriņa atzīmēja, ka atbilstoši līgumam projekta ietvaros plānotie darbi jāpaveic līdz šā gada 3.oktobrim.

“Binders” ir dibināts 1993.gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 427,4 tūkstoši eiro. Kompānija pieder privātpersonām Normundam Lustem (30%), Alvim Tanbergam (30%), Armandam Garkānam (30%) un Kasparam Garkanim (10%).

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.