Mobilā versija
-0.3°C
Meta, Sniedze
Piektdiena, 2. decembris, 2016
8. janvāris, 2013
Drukāt

Dimants: jauna sabiedriska medija izveidei ir pēdējais brīdis

Foto - LETAFoto - LETA

Tagad ir pēdējais brīdis ielekt vilcienā, tā nepieciešamību Latvijā izveidot jaunu sabiedrisko mediju, apvienojot Latvijas Radio un Latvijas Televīziju, otrdien uzsvēra Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) vadītājs Ainārs Dimants.

Otrdien padome nāk klajā ar koncepciju par Latvijas sabiedriskā medija (LSM) izveidi, kuras prezentācija notiek Latvijas Radio telpās, uz ko pulcējušies gan radio, gan Latvijas Televīzijas darbinieki, kā arī citi žurnālisti, eksperti un nozares pārstāvji, novēroja ziņu aģentūra BNS.

“Mēs pirms diviem gadiem izveidojām darba grupu, un tā ir beigusi savu darbu. Vēlāk var būt par vēlu. Tagad ir pēdējais brīdis ielekt vilcienā,” norādīja padomes priekšsēdis Dimants.

Tagad bumba esot valdības un Saeimas pusē. Pēc viņa teiktā, ir sagatavotas labas un gudras pārmaiņas.

“Kāpēc tieši tagad? Pirmkārt, lai būtu žurnālistiem, kur strādāt. Nav pārāk daudz vietu Latvijā, kur būtu garantēta redakcionālā neatkarība, kur būtu garantēti augsti profesionālie standarti, tādam ir jābūt sabiedriskajam medijam. Otrs, tam jābūt vadošam. (..) Vēl ir svarīgi, ka mums valstī ir sava stratēģiskā komunikācija, it sevišķi atrodoties blakus Krievijai,” pastāstīja Dimants.

Šā projekta pārstāvis Gints Miķelsons sacīja, ka koncepcijas mērķis ir kliedēt “vētru, neziņu un neskaidrību” un sniegt atbildes par sabiedriskā medija stratēģisko virzienu.

“Stāsts ir ne tikai par to, ka nepieciešamas pārmaiņas medijā, bet jāsaprot, ka mainās industrija – mediju lietotāji kļūst aizvien prasīgāki, jaunā paaudze medijus patērē pavisam citādi, un tas viss ir jāņem vērā. Stāsts ir par to, ka sabiedriskam medijam jāsaprot, kāds tas izskatīsies pēc pieciem gadiem. Pārmaiņas jāsāk jau tagad, jo tas prasīs laiku,” klāstīja Miķelsons.

Stāsts ir būvēts uz trim pamatlietām – televīziju, radio un interneta portālu. “Trīsvienībā ir zināms spēks, potenciāls, kas jāizmanto, lai medijs veiksmīgāk iekarotu auditoriju un darbinieki justos labi, strādātu modernā un attīstītā organizācijā,” paskaidroja Miķelsons.

LSM koncepcijas izstrādē tika iesaistīti vairāk nekā 200 ekspertu. Tagad priekšā ir saskaņošana ar visām ieinteresētajām pusēm, līdz koncepcija nonāks valdībā.

Koncepcija paredz radio un televīziju, kas pašlaik darbojas atsevišķi, apvienot piecu gadu laikā, izveidojot jaunu sabiedrisku mediju Latvijā.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+