Mobilā versija
-3.1°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
15. jūlijs, 2015
Drukāt

Festivālā “Skaņu Mežs’2015” viesosies eksperimentālās mūzikas zvaigzne Džeimss Holdens

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Nepieradinātās mūzikas un ar to saistītās mākslas festivāls “Skaņu mežs’2015”, kas norisināsies Rīgā 2., 9. un 10. oktobrī, nupat sācis biļešu tirdzniecību. Apstiprināta arī britu eksperimentālās mūzikas producenta Džeimsa Holdena uzstāšanās, informē rīkotāji.

Holdena pēdējo albumu “The Inheritors” par vienu no gada labākajiem ierakstiem nodēvējuši ietekmīgie mūzikas mediji “The Wire”, “Fact” un “MOJO Magazine”, savukārt viņa dzīvā uzstāšanās trīs mūziķu sastāvā izpelnījusies jūsmīgas kritiķu atsauksmes.

“Runāsim tieši un konkrēti,” pērn rakstīja medijs “Crack Magazine”. “Džeimsa Holdena jaunais dzīvais priekšnesums “The Inheritors” ir ne mazāk kā satriecošs.” Medijs savā recenzijā minēja, ka Holdena jaunais šovs ir uzskatāms pretstats mūsdienās ierastajam elektroniskās mūzikas priekšnesumu formātam, piebilstot, ka tam vairāk piemīt rokmūzikas koncerta enerģijas līmenis, kā arī uzsverot tā muzikalitāti, pavadošās grupas sastāva meistarīgo saspēli un gatavību brīvformas eksperimentēšanai “dzīvajā”.

1979. gadā dzimušais brits Džeimss Holdens “zināmās aprindās ir superzvaigzne”, kā to noformulēja jau augstāk citētais medijs “Crack Magazine” – viņš savu karjeru sāka 19 gadu vecumā ar trance mūzikas singlu “Horizons”, un pakāpeniski kļuva par deju mūzikas pasaulē pieprasītu dīdžeju, kā arī sākotnēji visai konvencionālas deep house mūzikas producentu. Par Holdena agrīnās daiļrades tuvumu mūzikas “meinstrīmam” liecina kaut vai viņa remiksu CV, kas ietver Madonnas, Depeche Mode un pat Britnijas Spīrsas skaņdarbus. Tomēr mūziķis sāka meklēt jaunas formas jau savā 2006. gada debijas albumā “The Idiots Are Winning”, ko britu izdevums “The Guardian” nodēvēja par “visžilbinošāko debijas ierakstu elektroniskajā mūzikā kopš Boards of Canada pirmā albuma.”

Tiesa, vēl individuālistiskāku un estētiski pretrunīgāku skanējumu piedāvāja viņa 2013. gadā iznākušais ieraksts “The Inheritors”, ko par vienu no gada labākajiem mūzikas ierakstiem nodēvējuši daudzi mūzikas kritikas mediji.

Gan savos dzīvajos priekšnesumos, gan nesenākajos ierakstos Holdens ir kaismīgs analogo elektroniskās mūzikas instrumentu entuziasts, kas tiecas pēc “dzīvas elektroniskās mūzikas” un iespējas savu mūziku koncertos patiešām spēlēt, nevis atskaņot no ieraksta. Rīgā Holdens uzstāsies ar virkni sintezatoru un pavadošo grupu bundzinieka un saksofonista sastāvā. Lielākā daļa koncertā dzirdamās mūzikas būs materiāls no albuma “The Inheritors”.

Mūzikas kritikas medijs “Pitchfork” albumu raksturo: “Sadalīts 15 skaņdarbos, taču klausāms kā viengabalains darbs, albums “The Inheritors” mainās no dūcoši pastorāla skaistuma līdz ritmiski skaudriem uzbrukumiem. Tā izklausās mūziķis, kas nevainojami pārvalda savu instrumentu – Holdens no sava visvarenā modulārā sintezatora izvilina daudzveidīgu virkni teju dzīvniecisku skaņu.” “Resident Advisor” savukārt salīdzina ierakstu ar 80 minūtes garu saules dūrienu, uzsverot arī albuma konceptuālo dabu un atgādinot, ka pats Holdens tajā atrodamo mūziku ir nosaucis par “jaunu reiva mūzikas formu” – tādu, kas daudz aizguvusi no senlaicīgiem angļu rituāliem un pagānisma.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+