Fliks: “airBaltic”, iespējams, draud “Malev” liktenis 0

Latvijas nacionālajai aviokompānijai “airBaltic”, iespējams, draud ungāru lidkompānijas “Malev” liktenis, kas pirms pāris nedēļām savu darbību apturēja, otrdien publicētā intervijā laikrakstam “Dienas Bizness”  atzina bijušais “airBaltic”  prezidents un līdzīpašnieks   Bertolts Fliks.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 4
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Lasīt citas ziņas

Pašlaik “airBaltic” ieguldītā valsts nauda, visticamāk, tiks kvalificēta kā Eiropas Savienībā (ES) neatļauts valsts atbalsts un būs jāatmaksā, tādēļ Eiropas Komisija jau ir uzsākusi izpēti.

Fliks nevēlējās dot padomus pašreizējai “airBaltic”  vadībai. “Es negribētu dot pašreizējai vadībai padomus, viņiem jau ir daudz ļoti dārgu padomdevēju, piemēram, “Prudentia”. Es domāju, ka situācija līdzīgām kompānijām kā “airBaltic” Eiropā pašlaik ir vienkārši traģiski slikta. Pēdējās nedēļās ir sabrukušas jau četras gan mazas, gan lielas kompānijas, arī tāda veca kompānija kā ungāru “Malev” un bijusī SAS kompānija “Spanair”. Konkurence ļoti aug, tajā pašā laikā ļoti aug arī degvielas cenas. Arī šogad degvielas cenas pret pagājušo gadu būs aptuveni 15% augstākas – “airBaltic” tas nozīmē papildus aptuveni 15 miljonu latu izdevumus, kas būtiski maina apstākļus,”  klāstīja Fliks.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš norādīja, ka kompānijām, kas strādā daudzos maršrutos, šobrīd ir ļoti grūti, izņemot, ja viņas atrod šauru, izdevīgu nišu. “Vēl samērā labi dzīvo tās kompānijas, kas veic starpkontinentālos lidojumus, ko “airBaltic”, protams, nevar. Ir sarežģīts brīdis, turklāt papildu grūtības rada vēl viens fakts: valsts mēģina no “airBaltic” izspiest privāto akcionāru, taču pēc tā, kāda ir “airBaltic” pašreizējā finansēšanas struktūra, valsts ieliktā nauda lidkompānijā no Eiropas Komisijas puses tiks kvalificēta kā valsts atbalsts un būs jāatmaksā atpakaļ. Tad būs precīzi tā pati situācija, kas ungāru “Malev”,” prognozēja Fliks.

“Ja tas tā notiks, “airBaltic” parādi būs tik lieli, ka grūti iedomāties, kā lidkompānija ar tiem tiks galā. Risinājumi šādai situācijai ir, bet pašlaik viss velk uz to, ka tas tomēr tiks kvalificēts kā valsts atbalsts. Kompānijai ir vajadzīgs jauns privātais akcionārs, bet es domāju, ka tāds neatradīsies, kamēr konflikts ar esošo akcionāru nav abām pusēm pieņemamā veidā atrisināts. Neviens privātais investors neriskēs ar desmitiem miljonu vērtu ieguldījumu bez pietiekamas aizsardzības statūtos un akcionāru līgumā,”  atzina Fliks.

Jau vēstīts, ka Satiksmes ministrija 2011.gada 30.novembrī iegādājās privātajam akcionāram “Baltijas aviācijas sistēmas” (BAS) piederošos 47,2% “airBaltic” akciju un tādējādi valsts kļuva par 99,8% “airBaltic” akciju īpašnieci. Pēc ministrijas sniegtās informācijas, BAS īpašumā joprojām ir viena “airBaltic” akcija.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.