Mobilā versija
-3.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
23. aprīlis, 2013
Drukāt

“Gada auto” palīdz izstādei, izstāde – konkursam

Auto_2012_103

No piektdienas līdz svētdienai Ķīpsalā būs lielā auto izstāde. Skeptiķi min trīs iemeslus, lai uz to neietu – piebraukt nevar (sastrēgumi!!!), visi jaunie auto modeļi ieraugāmi arī ikdienā un – jaunu auto nopirkt tāpat nevaru…


Es, nolicis savu darba zirgu Daugavas labajā krastā, eju pa Vanšu tiltu uz svētkiem. Eju, jo mani (optimista) trīs dzinuļi ir stiprāki.

Pirmkārt, pat ja nevaru vai negribu jaunu auto pirkt, šeit demonstrētais varenas industrijas un tās dāsni atalgoto dizaineru spēks ir skaists. Žilbinošs, aizraujošs. Tā ir modernā māksla, kura turklāt nepaliks uz vietas, bet pavisam drīz burtiski iebrauks mūsu ielu un ceļu ikdienā. To ir patiess prieks un vienreizēja iespēja redzēt vienkopus un tik lielā skaitā.

Otrkārt, ja gribu atrast Savu Auto, te ir unikāla salīdzināšanas un konfrontācijas iespēja. Apskati visos iespējamos rakursos vienu, pasēdi tajā, uzklausi pārdevēju, kurš šajos apstākļos ir vēl centīgāks nekā savā veikalā, ej pie cita. Sāc no gala. Atgriezies. Mēģini vēlreiz. Ticiet man – process ļoti interesants. Un grūts.

Treškārt – pircējiem racionālistiem. Lai gan auto izstādes jau sen nav tirgus placis, kurā čabēja skaidras un, iespējams, ne sevišķi tīras naudas žūkšņi, laba “andele” te iespējama. Gan pārdevējiem ir svētku atlaides, gan finansētājiem īpaši līzinga piedāvājumi.

Vārdu sakot – ir vērts turp aiziet.

Lai gan (lai vēlāk nebūtu kurnēšanas) jāatzīst, ka pirmskrīzes un autotirgus izaugsmes ziedu gadu vērienu un gandrīz pilnīgu jaunumu aptveri nesasniedza “Auto 2012” un nesasniedz arī “Auto 2013”. Iemesls vienkāršs un prozaisks. Eiropas jaunu auto pārdošanas statistika jau 18. mēnesi pēc kārtas ir caurcaurēm “sarkana”.

Kopējais kritums, salīdzinot ar pērnā gada pirmajiem trim mēnešiem, ir gandrīz desmitdaļa. Pat lielāks vairākās automobilizācijas lielvalstīs – Vācijā, Francijā, Spānijā u. c. Vairāku diženu zīmolu (“Ford”, “Toyota”, “GM” u. c.) lejupslīde pārsniedz 10 procentu atzīmi. Un naudas izteiksmē tie ir zaudēti miljoni, kas savukārt liek taupīt visās darbības sfērās. Arī marketingā. Arī dalībā izstādēs.

Rīgas “Auto 2013” rīkotāji ziņo, ka izstādē piedalās 24 firmas. It kā daudz, pat ja mūs maz interesē kravinieki, kuri ir septiņi no šiem 24. Taču izstādē nebūs neviena no dižās vācu premiuma trijotnes – “Audi”, “BMW”, “Mercedes”. Nebūs “Jaguar”, “Porsche”, “Lexus”, “Land Rover”, “Mitsubishi”, “Citroen”. “Lada” arī nebūs…

Nebūtu Ķīpsalā “VW”, “Ford”, “Mazda”, “Škoda” un “Honda”, ja ļoti interesantu taupības laiku risinājumu izstādes rīkotājs “BT1” nebūtu atradis kopā ar “Latvijas Avīzes” tradicionāli atbalstītā konkursa “Latvijas Gada auto” organizatoriem. Izstādē būs “Gada auto 2014” pretendentu stends. Un tikai tajā varēs apskatīt konkursa pērno uzvarētāju “VW Golf7”, “Mazda6”, “Ford Kuga”, “Škoda Octavia”, “Honda CR-V”, “Toyota Auris” un “RAV4”. Vēl ne tikai savas firmas stendā, bet arī zem “Gada auto” logotipa spīdēs “Opel Mok­ka” un “Adam”, “Peugeot 2008”, “Fiat Panda 4×4”. Tātad – pateicoties konkursam, kurš ierobežota finansējuma apstākļos kļuvis par pievilcīgu publicitātes skatuvi, varam izstādes dalībnieku sarakstam pievienot vēl veselas sešas firmas. Kaut katru tikai ar vienu eksponātu, tomēr tās Ķīpsalā būs.

Un konkurss izstādes spožumā sāks savu simtiem testa kilometru garo ceļu līdz finišam decembrī, kad 30 ekspertu žūrija nominēs Latvijas “Gada auto 2014”.

Bet mēs jau šodien turpinām iepazīstināt ar titula pretendentiem. Šoreiz par diviem no Latvijā populārās “mazo apvidnieku” jeb krosoveru kategorijas. Ja gribēsiet, varēsiet tos aptaustīt izstādē.

 

2013. gada trīs mēneši Eiropas jaunu auto tirgū (valstis)

Periods 2013 2012 Izmaiņas, %
Austrija 80 024 88 764 -9,8
Beļģija 149 160 148 363 +0,5
Bulgārija 3 541 3 926 -9,8
Kipra 1 869 3 202 -41,6
Čehija 36 453 43 529 -16,3
Dānija 41 950 40 781 +2,9
Igaunija 4 678 4 027 +16,2
Somija 27 640 47 834 -42,2
Francija 433 882 507 830 -14,6
Vācija 673 957 773 636 -12,9
Grieķija 14 142 17 180 -17,7
Ungārija 12 559 13 961 -10,0
Īrija 39 511 45 840 -13,8
Itālija 354 931 407 832 -13,0
Latvija 2 354 2 488 -5,4
Lietuva 2 734 2 878 -5,0
Luksemburga 12 315 13 511 -8,9
Holande 115 998 166 450 -30,3
Polija 75 989 77 832 -2,4
Portugāle 24 147 23 504 +2,7
Rumānija 12 387 13 965 -11,3
Slovākija 14 501 16 598 -12,6
Slovēnija 12 768 14 325 -10,9
Spānija 180 724 204 118 -11,5
Zviedrija 56 074 67 976 -17,5
Lielbritānija 605 198 563 556 +7,4
KOPĀ 2 989 486 3 313 906 -9,8

 

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+