Mobilā versija
-0.8°C
Meta, Sniedze
Piektdiena, 2. decembris, 2016
17. marts, 2014
Drukāt

Gājēji arvien biežāk cieš nenoskaidrotu auto izraisītos negadījumos

Foto - LETAFoto - LETA

Valsts policija ar plašiem reidiem atklāj akciju "Esi redzams", kuras laikā kājāmgājējiem bez gaismu atstarojošiem elementiem dala atstarotājus.

2013.gadā salīdzinājumā ar 2012.gadu par 70% pieaugušas no Garantijas fonda izmaksātās apdrošināšanas atlīdzības par ceļu satiksmes negadījumos (CSNg) cietušajiem gājējiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) rīcībā esošā informācija.

Kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, diemžēl gājēju un autovadītāju izpratne par redzamību uz ielām atšķiras. Gājēji uzskata, ka tie tiks pamanīti neatkarīgi, cik tālu atrodas transportlīdzeklis un kāds ir ielu apgaismojums, kā rezultātā notiek negadījums, savukārt autovadītāji krīt panikā un mēdz aizbraukt no notikuma vietas. Turklāt gadās, ka šādas situācijas gājējam beidzas ne tikai ar traumām, bet pat letāli.

Saskaņā ar OCTA likumu, gadījumā, ja CSNg cietis gājējs, un tā darbībā nav konstatēti Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi, zaudējumus nodarījušā transportlīdzekļa apdrošinātājs atlīdzina gājējam radītos zaudējumus, tajā skaitā ar ārstēšanu, rehabilitāciju saistītos izdevumus, kā arī tiek kompensēti nesaņemtie ienākumi pārejošas darbnespējas gadījumā.

Arī gadījumā, ja CSNg ir izraisījis transportlīdzekļa vadītājs, kuram nav spēkā esošas OCTA polises, vai arī tas pēc CSNg no notikuma vietas aizbrauc, un gājējs vai liecinieki nav paspējuši pamanīt transportlīdzekļa numura zīmi, cietušajam gājējam nodarītie zaudējumi tiek kompensēti no OCTA Garantijas fonda tieši tādā pat kārtībā, kā tas tiktu darīts, ja CSNg izraisījušais transportlīdzeklis būtu zināms un tam būtu spēkā esoša OCTA polise.

“LTAB vienmēr ir uzskatījis par savu prioritāti cīnīties pret neapdrošinātu transportlīdzekļu izmantošanu ceļu satiksmē, jo praksē ir pierādījies fakts, ka šādiem transportlīdzekļiem mēdz būt virkne citu pārkāpumu, kā piemēram, nav izieta tehniskā apskate, netiek ievērots atļautais braukšanas ātrums u.c. Tas arī nereti kalpo par iemeslu tam, ka, izraisot CSNg, transportlīdzekļa vadītājs rīkojas bezatbildīgi un aizbēg no notikuma vietas,” informē Juris Stengrevics.

LTAB dati liecina, ka pērnajā gadā par iepriekšējos gados notikušiem CSNg, un to rezultātā nodarītiem zaudējumiem cietušajām personām no Garantijas fonda izmaksāti 28 683 eiro, no kuriem 15% ir izmaksāti CSNg iekļuvušiem gājējiem. Savukārt valstij un pašvaldībām par CSNg cietušo personu ārstēšanu un izmaksātajiem pabalstiem ir atlīdzināti 284 275 eiro, no kuriem 54 138 eiro ir iztērēti avārijās cietušo gājēju ārstēšanai un izmaksāto pabalstu kompensācijās.

 

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+