Mobilā versija
-3.8°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
19. augusts, 2014
Drukāt

Jaunās velojoslas Rīgas centrā: CSDD skaidro noteikumus velosatiksmē (41)

Foto - Atis JansonsFoto - Atis Jansons

Sakarā ar jauno velojoslu izveidi Rīgā, Elizabetes un Lāčplēša ielā, mūsu lasītājiem radušies vairāki jautājumi, uz kuriem lūdzām atbildēt Ceļu satiksmes drošības direkcijas speciālistus.

Skaidro Agnese Korbe, VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”, sabiedrisko attiecību daļa: “Iesākumā jāuzsver, ka jaunajā Ceļu satiksmes noteikumu projektā, kas izsludināts valsts sekretāru sanāksmē un kas šobrīd tiek saskaņots, īpaša uzmanība pievērsta mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, tostarp velosipēdistiem. Līdz ar to velosatiksmes jomā nākotnē plānotas vairākas izmaiņas. Piemēram, noteikumu projektā iekļauts regulējums attiecībā uz velosipēdu vadītājiem nepieciešamo infrastruktūru, precizējot un nākotnē ieviešot velojoslu lietošanas kārtību. Savukārt nolūkā uzlabot velosipēdu vadītāju drošību plānots ieviest satiksmes organizācijas risinājumu, ar ko šo transportlīdzekļu vadītājiem tiks atļauta braukšana pa sabiedrisko transportlīdzekļu joslām.

Tāpat jauno Ceļu satiksmes noteikumu projektā iekļauta prasība gājējiem un velosipēdu vadītājiem diennakts tumšajā laikā lietot apģērbu (vesti) ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.

Ar noteikumu projektu plānots aizliegt transportlīdzekļu stāvēšanu un apstāšanos krustojumos, arī uz gājēju un velosipēdu ceļiem, kā arī nodalīt mopēdus (motorollerus) no gājējiem un velobraucējiem ceļu satiksmē.”

Tālākās atbildes sniegtas atbilstoši šobrīd spēkā esošajiem Ceļu satiksmes noteikumiem.

– Vai autobraucējs pa velojoslu drīkst braukt, ja uz tās tuvumā nav riteņbraucēja?


– Nē. Velojoslu atļauts šķērsot tikai tad, ja tā atdalīta no pārējās brauktuves ar pārtraukto ceļa apzīmējumu. Taču arī tad ir jāpārliecinās, vai pa velojoslu nebrauc velosipēdists; ja brauc, tad velosipēdists ir jāpalaiž.

– Kā ar šo velojoslu būs ziemā, kad tā būs zem sniega un riteņbraucēju nebūs?


– Par ielu/ceļu uzturēšanu (tīrīšanu) atbildīgs ir ceļa īpašnieks, kas šajā gadījumā ir pašvaldība. Taču jāpiebilst, ka par velojoslas esamību liecina ne tikai krāsojums uz asfalta, bet arī attiecīgi izvietotās ceļa zīmes.

– Vai auto, izdarot labo pagriezienu (piemēram, no Elizabetes ielas uz Brīvības ielu) jāpalaiž taisni braucošs riteņbraucējs?


– Jā. Šis nosacījums attiecas ne tikai uz Elizabetes – Brīvības ielas krustojumu, bet arī uz citām vietām, kur krustojas autoceļš un veloceļš, piemēram, Brīvības iela Juglā.

– Vai riteņbraucējs drīkst braukt pa ietvi, ja uz šīs ielas ir velojosla?


– Pašreizējie Ceļu satiksmes noteikumi to neaizliedz, bet vēlams tomēr izmantot velojoslu.

– Vai pa velojoslu drīkst braukt ar motorolleru, mopēdu?


– Nē.

Pašlaik top vēl viena velojosla Dzirnavu ielā. Satiksmes dalībnieku viedokļi par jaunajām velojoslām ir dažādi, lai gan dominē visai kritiska attieksme. Saprotams, ka visvairāk velojoslas nepatīk autobraucējiem, jo krustojumu caurplūde ir ievērojami samazinājusies un daudzviet veidojas sastrēgumi. Mēs turpināsim sekot situācijai, it īpaši pēc mācību gada sākuma, kad satiksme kļūs daudz intensīvāka. Aicinām lasītājus izteikt savu viedokli.

Pievienot komentāru

Komentāri (41)

  1. Ka ar kājām gājējs varu teikt, ka velo celiņi ir MURGS!!!! Mazos ķipariņus kas nāk mājās no skolas regulāri pabaksta kāds riteņbraucējs, jo tam mazajam tagad ir ne tikai jāuzmanās no mašīnām bet arī no velo!! Kretīnisms kaut kāds. Ziniet kāds raudamais vienu dienu bija mazajam pie Čaka ielas, jo viņam bija bail. Mašīnas nebrauc, bet brauca velo un pari nevarēja tikt. Nācās aiz rokas pārvest pāri. Goda vārds, ja man kādreiz kaut pieskarsies kāds no riteņbraucejiem – vadītāju nospārdīšu un riteni sadalīšu pa detaļām!
    Kauns tam, kas izdomāja šõs riteņu ceļus Rīgā! Te NAV Amsterdama!

    • kājām gājēji pa lielam ir stulbs aunu bars . nekautreeshos naakamreiz dot pamuti visiem kas rada biistamas situaacijas . tai skaitaa beeriem . vislielaakais fuij tieshi lohiem vecaakiem .

  2. Tas ir stulbākais ko varēja ieviest,krasi nosodu, vairs par Nilu nebalsošu 🙁

  3. kretini un idioti

  4. Cits autovadītājs Atbildēt

    Nācās izbraukt “uzlaboto” Lāčplēša ielu. Štrunts par sastrēgumiem, bet vairākās vietās galīgi nesaprotama kustība joslās radusues …
    Uz šā fona smieklīgs izklausās veloceļu projekta cilvēciņa arguments, ka tas tiekot darīts arī tāpēc, ka dēl auto pārpilnības cilvēki pametot pilsētas centru. Pie patreizējās satiksmes organizācijas dažās ielās negribu būt ne auto vadītājs (korķi), ne riteņbraucējs(ceļa vidū noparkoti auto), ne arī gājējs (papildus izplūdes gāzes).

  5. Ilgadējs autovadītājs Atbildēt

    Attieksme viennozīmīgi KRASI negatīva. Uzskatu, ka velobraucējiem Rīgā pilnībā pietika ar gājēju ietvēm. Veloaktivitātes pie mums ir raksturīgas tikiai 2-3 mēnešus gadā. Jau pašlaik velobraucēju ir daudz mazāk. Un tie pāsi vairāk turpina izmantot gājēju ietves. Nupat pasekoju līdzi aktivitātēm velojoslā uz Elizabetes ielas. Stundas laikā saskaitīju trīs velobraucējus, kuri izmantoja ietvi, nevis jauno velo joslu. Līdzīga situacīja vērojama arī citur. BET, autovadītājiem uz tā rēķina tiek mākslīgi radītas liekas problēmas. Tās īpaši saasināsies septembrī. Pēc 1.novembra ar velo vispār neviens nebrauks, kāda jēga būs no tām joslām ?

    • Esmu par velo joslām, jo nav normāli, ka gājējam visu laiku jāraugās atpakaļ vai virsū nebrauc velosipēdists. Ietve ir vienīgā vieta, kur var pārvietoties gājējs.

  6. no citas pilsētas Atbildēt

    Žēl,ka neesmu students.Būtu noorganizējis akciju,un uz visām nesen ieviestajām velojoslām ar trafaretu sazīmētu-TIKAI BMW.Labam humoram.

  7. Lai arī AUTOSU īpašnieki un lietotāji ir pret, es atbalstu , ka kaut kas tiek darīts velo infrastruktūras labā. Pilsētā svarīgākajam ir jābūt Sabiedriskajam transportam, Velo, gājēji un paši pēdējie auto….
    Rīga nav Maskava vai Ņujorka ar vello var 30 min visu Rīgu izbraukt nesteidzoties….un jo vairāk būs kvalitatīvi velo ceļi, jo vairāk būs Velo braucēji…Piedevām tas ir arī veselīgāk….
    Man arī nepatīk ļoti sēdēt korķos, pats braucu ar Auto, Motociklu, velo ir, bet slinkums, bet tagad pēc atbraukšanas no Amsterdamas, kurā 2 dienas rullēju ar vello esmu pārliecināts, ka Velpēdistu kustība ir jāattīsta….Nav ko sēdēt ar autosiem korķos….

    • Nav jau pret velo satiksmes attīstīšanu! Tikai traucē analfabētisms satiksmes organizācijā. Jā, labi risinājumi prasa vairāk par vienu strīpu… Bet patreizējo muļķību īsto rezultātu redzēsim pēc 1.septembra, kad atsāksies mācības skolās 🙁

    • Jā, tikai atceries ka uz riteņa nav iespējams pārvietoties, ja darbā jābūt uzvalkā, ar lielu somu vai apspīlētos svārkos pār celim. Dāzi no mums vēlas pelnīt arī virs 1000 eiro un tadā darbā ar riteņiem nebraukā.

      • Iesaku paskatities attistitakas valstis, piemeram Zviedrija ar velo brauc ari austu stavosas personas,kas dienu pavada uzvalkos un pelna krietni virs 1000eur

  8. Drīzāk derēja sašaurināt gājēju ietves. Ietvju pārveidošana/pārbūvēšana/sašaurināšana protams prasa lielus līdzekļus un tas ir darbietilpīgs process.Tādēļ vienkāršāk ir novilkt svītras,radot iespaidu,ka par mums tiek domāts.Sašaurinot auto braucamo daļu,tiek radīts pārprasts ērtums.

  9. Es uz Latviju vairs nebraukšu. Nav man vēlmes stāvēt tur sastrēgumos.

  10. Elizabetes iela posmā no Valdemāra līdz Brīvības ielai ir pilnīgi sabojāta, radot faktiski vairāk bīstamības nekā labuma. Sabiedriskā transporta josla te ir pilnīgi lieka, jo lielākoties stāv tukša, vilinot steidzīgos, pārsteidzīgos un nekaunīgos braukt pa to, lai pie krustojuma ar Baznīcas ielu mestos pa kreisi priekšā citiem braucējiem. Pamēģiniet ar auto izcilpot to posmu pēc noteikumiem, ja braucat pa Elizabetes ielu visā tās garumā! Un riteņbraucējus esmu redzējusi, kā jau dažos komentāros minēts, ne tik daudzus, taču visi nezin kāpēc vienvirziena ielā brauc satiksmei pretējā virzienā (tieši posmā starp Valdemāra un Antonijas ielu).

    • Pirms brīža speciāli paskatījos kā ir ar papildus zīmēm 🙂 Uz Elizabetes ielas starp Antonijas un Valdemāra, nepamanīju 🙂 gaidām sniegu … 😀

  11. Velosipēdisti ir tādi paši cilvēki,kā visi pārējie satiksmes dalībnieki, kuriem ir uzrakstīti CSN. Bet viņiem tāpat kā gejiem vajadzīga īpaša attieksme. Rīgas ielas nav būvētas tā lai no braucamās daļas atdalītu vēl speciālu tukšu joslu priekš , iespējams, velosipēdistiem. Un tur arī rodas tie nelietderīgie sastrēgumi un Rīgas gaisa maitrāšana, bet ir mums tādi visgudri emši, kuriem teorētiski tādas joslas nepieciešamas.

  12. Un vēl, dārgie riteņbraucēji, jums NAV ATĻAUTS dragāt pāri neregulējamām gājēju pārejām!!!

  13. Skatoties uz sastrēgumu Avotu un Lāčplēša ielas stūrī jau tagad katru rītu, gribas vaicāt, vai projekta vadītāji ir veikuši izpēti – cik automašīnu un cik velosipēdistu no rīta brauc centra virzienā? Un cik velosipēdisti vienā stundā brauc pa to tagad? Un vai rudens ir tieši tas laiks, lai ieviestu šādu jauninājumu? Un vai maģistrālai ielai nepieciešams veloceliņš abās ielas pusēs? Un kādēļ tas virzienā no centra beidzas pie Avotu ielas, nekur neaizvedot tālāk? Un kādēļ vēl vienu joslu aizņem autonovietnes? Un kas saņems sodu un tiks padzīts no darba nekompetences dēļ?

    • Jo drošāk būs braukt ar velosipēdu, jo vairāk brauks, tā, ka teikt, ka velo ir maz, tāpēc viņiem nevajag normālu drošību nav īsti korekti. Pēdējo 2 gadu laikā jau cilvēki Rīgā ir daudzkārt vairāk redzami uz velo kā iepriekš.

      Pie tam, atceramies, ka viens no mērķiem ir arī samazināt automašīnu skaitu centrā.

      Man ir gan auto, gan velo, ja kas, bet tomēr normāli, ka auto pilsētā ir speciāliem gadījumiem: kaut ko aizvest, ja ļoti slikts laiks, u.tml.

      • Diemžēl nosacīti slikts laiks pie mums ir gana bieži … un vēl, ja velobraucējs izmanto satiksmei ielu, tad uz viņu arī attiecas CSN punkts, ka citi transporta līdzekļu vadītāji drīkst reķināties ar to, ka šie vadītāji ievēros satiksmes noteikumus …. Tiesību jomā ir tāds samērīguma princips … ja uz ielas ir josla auto braucējiem un josla velo, kur pa pēdējo varbūt stundā izbrauc tikai viens un tas pats neatļautajā virzienā, tad par ko vispār runājam? 🙂

        • Tie nu gan ir nieki, ka brauc reizi stundā.

          Tas, ka ir redzami ikdienā velobraucēji, kas pietiekami neievēro CSN, gan ir tiesa. Vajadzētu kādu laiku patramdīt ceļu policijai, lai pamazām sāk uzvesties.

  14. Lai arī velojoslas un veloceliņi autobraucējos izraisa nepatiku un pretestību, jāatceras, ka velosipēdisti ir tie paši cilvēki, kas mēs visi un viņiem kā satiksmes dalībniekiem ir tieši tādas pašas tiesības pārvietoties, kā aotovadītājiem, tikai notriekt velosipēdistu vai autovadītāju ir milzu atšķirība – tādēļ pasargāsim mazāk aizsargātos. Starp riteņbraucējiem var būt gan jūsu bērni, gan draugi – padomā, pirms burkšķi.

    • Tikai gribētos, lai tie riteņbraucēji ievērotu CSN (ļoti bieži brauc pie sarkanās, brauc pa ielu, ja blakus veloceliņš utt.) un būtu toleranti pret pārējiem satiksmes dalībniekiem, nevis iedomājušies pasaules naba esam.

      • Ok, var cienīt un respektēt, ja viņi to darītu, bet braukšana pie sarkanās gaismas, tai skaitā uz dzelceļa pārbrauktuvēm, nekādi nerada vēlmi respektēt atsevišķus indivīdus!

      • Protams, CSN būtu jāievēro arī (!) riteņbraucējiem. Un kā tad ir ar autovadītājiem – tiešām visi, pilnīgi visi ievēro? Nevajadzētu dažu indivīdu dēļ spriest par visiem. Un pēc būtības tā josla jau nav tādēļ, lai ierobežotu autovadītājus, bet gan radītu drošākus braukšanas apstākļus mazāk aizsargātajiem. Nez kāpēc neviens necepas par gājējiem, tiem arī ir savas joslas (ietves).

        • Projektējot ielas, gājējiem vieta bija paredzēta 🙂 Riteņbraucējiem tā tiek radīta nerēķinoties ar faktisko satiksmes situāciju! 🙂

        • Nav jautājums par to cik balti visi esam 🙂 Bet reizēm tiešām jūtos kā dīvainītis, kad braucot ar velo, apstājos pie sarkanās gaismas un apstājos tur, kur paredzēts, jo garām traucas citi pedāļu pavēlnieki 🙂

    • Uz ceļa uzzīmēta josla pati par sevi nepasargā …. Drīzāk rada drošības ilūziju….

  15. Rīgas vadība mēģina uzlekt austāk par savu pakaļu, bet, šķiet, līdz šim tas nav vēl izdevies nevienam…Gan jau tas viss nomirs dabīgā nāvē, bet kādam pa purnu sadot jau gribas gan!

  16. Man liekas, ka Juglā nav Brīvības ielas, bet gan gatve.

  17. Vēl tik svētās Indijas govis pietrūkst uz Rīgas ielām!

  18. Vai velosipēds drīkst braukt pa velojoslu jebkurā virzienā? Piemēram, vai pa Elizabetes ielas velojoslu drīkst braukt virzienā no Valdemāra ielas uz Antonijas ielu?

    • Jā, es tieši to pašu gribēju prasīt. Šitādā veidā es kā gājējs gandrīz zem vellapēda pakļuvu, jo nedomāju, ka šie pa veloceliņu Elizabetes ielā var rullēt abos virzienos, kaut automašīnām tā ir vienvirziena.

      • Tas būtu diezgan pašsaprotami, ka var tikai kopējā kustības virzienā, bet laikam jau daži velosipēdisti nav to sapratuši.

        • Šorīt pirmo reizi (!) Elizabetes ielā ieraudzīju riteņbraucēju, kurš brauca pa velojoslu pareizajā virzienā. Diemžēl bija spiests no savas joslas izbraukt (ielīst manam auto priekšā), lai apbrauktu uz tās stāvošu “mikrobu” (ehh, piegādes transports!). Parasti šajā velojoslā paretam redzēti pretējā virzienā braucoši pedālisti un visādu kalibru stāvoši bulkuvāģi. Un kronis visam pirms dažām dienām bija… meitene ar skrituļdēli – no Brīvības ielas puses Valdemāra ielas virzienā.

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Vietnes "nozagts.com" un "Toma joki" nonākušas arī Drošības policijas redzeslokāSavstarpēji saistītās interneta vietnes "nozagts.com" un "ukradeno.com", kā arī viena no populārākajām sociālā tīkla "Facebook" lapām latviešu valodā "Toma joki" ir Drošības policijas redzeslokā, tomēr dienesta pārstāvji nekomentē šo interneta resursu saistību ar personām, kas saņem Krievijas finansējumu un izplata Krievijas ideoloģisko propagandu.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Uzmanību, šoferīši! Rīt darbu uzsāks vēl 20 stacionārie fotoradari; arī Grobiņā, Līgatnē, Rubenē (6)Pamatojoties uz Ministru kabineta 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, otrdien, 6.decembrī uz Latvija autoceļiem sāks darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari.
Draugiem Facebook Twitter Google+