Foto – LETA/AFP

Kāpēc Apple simbols ir aizkosts ābols 1

1976. gadā divi jauni cilvēki ar vienādiem vārdiem reģistrēja savu uzņēmumu, ko nodēvēja par Apple Computers. Jaunekļus sauca Stīvs Džobss un Stīvs Vozņaks.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Viedoklis
Linda Tunte: “Es dzeru, lamājos, gāžu politiķus un eju prom no darba”
Lasīt citas ziņas

Neviens, protams, pat nenojauta, kas no šā uzņēmuma vēlāk izveidosies. Nē, tas ir tas stāsts par diviem jaunekļiem, kuri garāžā nodarbojās ar to, kas viņiem patīk, un tikai pamazām auga arī ambīcijas. Savu pirmo datoru viņi izgatavoja, izmantojot procesoru MOS Technology 6502. Tas, kā mēdz teikt, gandrīz “aizgāja” – atradās desmit pircēji.

Lūk, un tad arī radās nepieciešamība pēc logotipa… Jāatzīst, pirmais zīmējums nav bijis īpaši pievilcīgs: pats Ņūtons sēž zem koka un virs viņa draudīgi karājas ābols. Bet tas tomēr jau bija tas pats ābols, kas vēlāk kļuva par leģendāro logotipu. Jaunekļi paši saprata, ka ar tādu bildi tālu netiks, tāpēc devās uz dizaina studiju Regis McKenna, kur ar to sāka nodarboties dizainers Robs Janovs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Grūti spriest, vai tā patiešām bijis, taču leģenda vēsta, ka autors vēlējies vienkāršajā logotipā ieslēpt “ārkārtīgi dziļu jēgu”. No pašu jaunekļu ieceres Janovs tātad atstāja tikai ābolu, ar kura veidola pieslīpēšanu nodarbojās vairākas dienas – izgriežot no tā gabaliņus, visādi tos izvietojot un izgrozot. Taču ideālais variants vēl nedevās rokā. Tad, jau krietni noguris, Janovs apsēdās krēslā, laiski nokoda gabaliņu no kārtējā izmēģinājuma ābola un sāka izbaudīt tā garšu.

Lūk, un tieši tajā mirklī viņam, gluži kā Ņūtonam, iešāvās prātā ģeniālā ideja: par Apple logotipu jākļūst no labās puses aizkostam ābolam melnbaltās krāsās. Kopš tā mirkļa Apple, kas jau bija sācis ražot ne tikai datorus, tāpēc no nosaukuma pazuda arī vārds Computers, bija vairs nevis vienkāršs uzņēmums, bet gan uzņēmums ar ģeniālu logotipu.

Ieraudzījis to, Džobss esot vēl ieviesis pēdējo labojumu, uzskatot, ka ābolam tomēr jābūt krāsainam, jo “tikai tas nodrošinās uzņēmumam panākumus”. Un viņš nebija pārliecināms. Šis krāsainais ābols logotipā pastāvēja līdz 1988. gadam, kad to sāka atveidot tikai baltā un melnā krāsā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.