Foto – LETA

Kara darbības dēļ Irānā benzīna cena varētu sasniegt 1,3 latus litrā 0

Ja Irānā sāksies karadarbība, benzīna cena Latvijā varētu sasniegt 1,25–1,3 latus litrā, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service” prognozēja bankas “Citadele” galvenais ekonomists un ieguldījumu pārvaldes sabiedrības “Citadele Asset Management” valdes loceklis Zigurds Vaikulis.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā 189
Lasīt citas ziņas

Viņš norādīja, ka nesaskaņas ar Irānu nepavisam nav jauns faktors naftas tirgum un cenām, taču tas nekad nav bijis tik karsts temats kā pašlaik, kad situācija jūtami sākusi tuvoties kaut kādam neizbēgamam atrisinājumam, kas, ļoti iespējams, ir pat karadarbība.

Vienlaikus Vaikulis pieļāva, ka šīs karadarbības iespējamība pašlaik jau ir daļēji “iecenota” naftas cenā. “Bukmeikeru kantoru likmes rāda, ka karadarbības iespējamība jau nākamgad tiek vērtēta aptuveni 50%. Šiem procentiem teorētiski jau vajadzētu būt naftas cenā. Tāpēc arī šīs cenas ir tik augstas, cik ir,” viņš teica.

CITI ŠOBRĪD LASA

Uz jautājumu, cik liels varētu būt cenu pieaugums, ja tomēr karadarbība Irānā sākas, Vaikulis atbildēja: “Ja kara darbība patiešām sāksies, cenas, visticamāk, lēks debesīs. Vismaz īstermiņā. Pieņemu, ja karš sāktos šodien, kāpums varētu būt aptuveni 50% apmērā. “Brent” jēlnaftai tie būtu aptuveni 150–170 ASV dolāru par barelu,” klāstīja Vaikulis un piebilda, ka tādā gadījumā Latvijā benzīna cena varētu sasniegt 1,25–1,30 latu litrā.

Viņš arī uzsvēra, ka Irānā karadarbība ir tikai iespējamība – kas var gan notikt, gan arī ne.

Vienlaikus Vaikulis piemetināja – jo ilgāk Irānas jautājums atrodas darba kārtībā, jo tā potenciālā ietekme uz naftas tirgu pakāpeniski samazinās. “Situācijai briestot, tiek meklēti dažādi risinājumi un alternatīvas Irānas naftai un reģionāliem naftas ceļiem. Piemēram, Saūda Arābija un Apvienotie Arābu Emirāti atjauno naftas caurules un savienojumus, mazinot naftas transportēšanas riskus. Tādējādi tiek pakāpeniski radīts kompensācijas mehānisms,” viņš sacīja.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.