Publicitātes foto

Kinolentes “Ābols upē” 40 gadus svin ar “Filmas arheoloģiju” 0

Uzņemta filma “Ābols upē. Filmas arheoloģija”, kuras publiskā pirmizrāde kopā ar abu filmu veidotājiem, aktieriem, režisoriem, komponistiem, filmas varoņiem un citiem viesiem notiks brīvdabas seansā otrdien, 12. augustā plkst. 21:30 Kultūras vasarnīcā Esplanādē, vēsta radošā komanda.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Savukārt filmas televīzijas pirmizrāde notiks sestdien, 16. augustā plkst. 21:25 LTV 1. kanālā, un pēc dokumentālās filmas sekos spēlfilmas “Ābols upē” atjaunotā versija.

Kinokritiķe Daira Āboliņa atgādina, ka Zaķusalā – faktiski Rīgas centrā – ganījās govis, zvejnieki saullēktā izlika Daugavā tīklus un vienīgais pilsētas transports bija kuģītis. Tad sāka būvēt tiltu un uzcēla televīziju.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šogad Aivara Freimaņa kinolentei “Ābols upē” – vienreizējam dokumentālā vēstījuma un mākslas kino hibrīdam latviešu kino vēsturē, norāda Āboliņa: “Kāpēc Aivars Freimanis kopā ar savu domu un kameras biedru Dāvi Sīmani nolēma dokumentālajā vidē ievest divus tolaik publiski vēl nepazīstamus jauniešus Ivaru Kalniņu un Akvelīnu Līvmani, liekot viņiem iekļauties Zaķusalas reālajā dzīvē un cilvēkos, vienlaicīgi izdzīvojot mīlas stāstu? Neviens dialogs vai epizode iepriekš netika uzrakstīts uz papīra pretēji klasiskajiem spēles kino scenārijiem. Taču mīlas nakts epizode ir viena no poētiski kaislīgākajām un noslēpumainākajām visā latviešu kino vēsturē. Filma, kas tika iesākta kā dokumentāla, tika pabeigta kā spēlfilma…”

Atminoties dokumentālās filmas tapšanu, kinokritiķe stāsta: “Apciemojot vecmeistaru Aivaru Freimani viņa lauku mājās, režisors no lādes izņēma dienasgrāmatu, kuras pirmais ieraksts veikts 1970. gada decembrī. Tolaik iecerētā dokumentālā filma par Daugavas salām tika saukta “Upe”, un nekas neliecināja, ka tās veidošana varētu ievilkties četru gadu garumā, divkārt solot Freimani atlaist un draudot uzfilmēto materiālu likvidēt…” Kas īsti uzrakstīts šajā no kladēm salīmētajā un vairāk nekā 40 gadus glabātajā, nekad iepriekš nepubliskotajā dienasgrāmatā? Tieši tā kļuva par galveno intrigu, lai dokumentālajā ciklā “Filmas arheoloģija” taptu jauna filma.

Lai sasietu laikus un sajūtas “Ābols upē. Filmas arheoloģija” meklēja arī šodienas Zaķusalas romantiku un mīlestību, kuru uz ekrāna izdzīvo divi jaunie aktieri Agnese Cīrule un Raimonds Celms. Filmas režisore Agita Cāne-Ķīle, scenāriste Daira Āboliņa, operators Edgars Bite, komponisti Pēteris Plakidis un Raimons Tiguls. Producentes Ieva Rozentāle un Inese Kublicka.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.