Mobilā versija
+2.0°C
Oļģerts, Aļģirds, Aļģis, Orests
Piektdiena, 20. janvāris, 2017
15. maijs, 2012
Drukāt

Konkursa “Gada auto” pirmais testu posms sestdien

ga4_jansons_12

Sestdien plkst. 10 no Rīgas (Mežciems, Motormuzeja stāvvieta) pirmajā šā gada testa braucienā dosies neparasta automobiļu kolonna – 12 šā gada autobūves jaunumi, kurus to pārstāvji Latvijā uzskatījuši par iespējamiem pretendentiem uz Gada auto titulu.

 

Pa neinteresantiem (taisniem un, piedodiet, apnikušiem) galvenajiem ceļiem uz Raganu un atpakaļ brauksim pēc iespējas maz. Tā turpceļā dalībniekus būs iespējams redzēt Langstiņu, Tumšupes un Inčukalna iedzīvotājiem, galvenais 22 km garais testa aplis (attēlā) vedīs caur Sējas ciemu, Loju un Jaunkrimuldu (laikā no plkst. 12 līdz 15), atceļā iegriezīsimies arī Ropažos un Zaķumuižā.

 

Dalībnieki

Konkurenti, protams, jāgrupē pēc izmēriem un cenas, un, šādi atlasīta, interesantākā trijotne ir vidējā klasē. “Kia Optima”, “Hyundai i40” un “Chevrolet Malibu” – visai prāvi sedani, kuru izskats un komforts, manuprāt, ir ne tikai nelielas valstiņas eksprezidentu pārvietošanas cienīgs, bet cena, kā saka, sākas knapi virs 20 000 eiro un vispilnīgākajās versijās neko daudz nepārsniedz 30 000. Vienu no tiem man izdevās izmēģināt jau aizvadītajā nedēļas nogalē, un īss secinājums skan tā – saturieties, tradicionālie Eiropas prestiža limuzīni! Korejas izcelsmes uzbrukums ir spilgts un pārliecinošs.

Nedaudz mazākos gabarītos interesantas solās būt sen atzītas vērtības – “Honda Civic” jaunās modifikācijas duelis ar vēl vienu “Hyundai – i30”, ko šopavasar par savu reprezentācijas auto izvēlējās Latvijas Futbola federācija. Vēl nedaudz mazāks ir jaunais “Kia Cee’d”, un mazo klasi konkurentu kompānijā šoreiz pārstāv viens pats “Chevrolet Aveo”. Tikai četri garuma metri, toties arī cena ir “tikai”: starta līmenis – vien 10 000 eiro.

 

Tiešām žēl, ka braucienā nepiedalīsies veselus 10 gadus tirgus topā noturējies ģimenes minivens “Opel Zafira” – ļoti jau interesanti būtu noskaidrot, ar ko tad pārāks gaitā un jau agrāk izcilajā ietilpībā ir šā zīmola jaunais modelis ar otru vārdu “Tourer” – nu jau uz pilnīgi jaunas konstrukcijas platformas (riteņu bāze gandrīz 2,8 metri) un sprīdi garāks.

 

Un visbeidzot – Latvijā populārākā, tā sauktā apvidus auto kategorija. Te “Mazda CX-5” (testa iespaidus lasiet pagājušās otrdienas avīzē) pirmais un pagaidām vienīgais konkurents būs “Subaru XV” – izmēros gan nedaudz mazāks par mazdu, toties arī nedaudz lētāks un piedevām leģendāras ralliju firmas zīmola rotāts.

 

Vērtētāji

Gada auto žūrijas sastāvs mainījies pavisam nedaudz. Tā skaitliski nedaudz samazināta (pēc LPAA ierosinājuma – šīs autotirgotāju apvienības valde uzskata, ka lielam vērtētāju skaitam pietiekamu pieeju jaunumiem dīleriem sagādāt būtu pārlieku grūti). Kodolā joprojām žurnālisti – praktiski visi, kas Latvijā raksta un runā par auto. Eksperti – Gundars Liberts, Edgars Utāns, Marats Blate, Uldis Rolis un citi. Joprojām uzskatām, ka neviens (izņemot absolūti lietišķus pārvadājumu rīkus) pirkums nevar notikt bez dāmu akcepta, tādēļ sestdien trasē brauks Līvija Lūse, Kintija Veisa, Evija Kukuvasa.

Visi viņi uzdevuši man jau tagad teikt lielu paldies automobiļu īpašniekiem, kas nebaidās no tiešas produktu konfrontācijas klātienē un dod žūrijai šādu unikālu iespēju. Tikai tie, kas šādos testos piedalījušies, vienā dienā uzzina daudz vairāk nekā iespējams atsevišķu firmu prezentācijās vai mediju publikācijās. Uzzina un ir tālākas objektīvas patērētāju informācijas avots. Tādēļ ceram, ka arī turpmāk auto importētāji un dīleri radīs iespēju ne tikai devīgi finansēt savas korporatīvās aktivitātes, bet arī vēl lielākā skaitā piedalīties Gada auto konkursā.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+