Mobilā versija
Brīdinājums -0.1°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
27. jūnijs, 2016
Drukāt

Pieteikšanās konkursam “Latvijas Gada auto 2017” turpināsies līdz pat rudenim

Foto - Atis JansonsFoto - Atis Jansons

Pirmo pretendentu astoņnieks Svētciema "Rakaru" pagalmā.

Ja meklējat kategoriskus secinājumus vai autobūves jaunumu reitingu tabulas – te neatradīsiet. Pirmo konkursam pieteikto astoņu pretendentu 400 km garais (tik daudz, jo ļāvām žūrijai improvizēt līkloču sānceliņus izvēloties) brauciens no Rīgas līdz Svētciemam (pusdienas “Rakaros”) un atpakaļ uzskatāms tikai par diskusiju ieskaņu. Pieteikšanās konkursam turpināsies līdz pat rudenim, un tikai tad balsosim. Pagaidām baudām skaistu braucienu un mazliet nenopietni “sprēgājam”.

Par Eiropas pērnā konkursa uzvarētāju “Opel Astru”, pirmkārt. Pērn uz mūsu sacīksti tā nepaspēja. Šogad ir te. Piedevām divās versijās. Hečbeks un pagarinātais “Tourer”. Abas ar benzīna turbomotoriem. Abas labas, bet… Jānis Mežulis, arhitekts, žūrijā jau gandrīz 20 gadus: “Auto spiegam. Nepamanāms, bez izteiktiem trūkumiem, bet arī bez spilgta pārākuma.” Oskars Irbītis: “Šis ir Eiropas topa auto? Neinteresants…”

Jā. “Interesants” ir “Ford Mustang”. Skatā unikāls, dinamikā pat nopietnus večus uz blēņām pavedinošs. Vai “Nissan Navara”. Traktors ar kravas kasti un gluži pieklājīgām gaitas īpašībām pat ātrumos tā ap 150 km/h. “Astra” ir vienkārši laba. Pilnīgi “pietiekama” gan pilsētā, gan uz šosejas vai pat grants. Ja kāds sūdzas par dinamikas trūkumu – viņš vienkārši nav apjēdzis, kā ar šiem turbo motoriem jābrauc. Gribi sprintu – griez! Ar otro robu gandrīz līdz simtam, trešo līdz… Tad iet kā raķete. (Un rij kā lops – vairs ne miņas kaut cik lojālos režīmos patīkamajiem 6 l//100 km).

Uz salāpītas Latvijas “šosejas” – labs stingrības un komforta kompromiss. Uz grants – stabilitātes kontroles sistēmas gan nav pilnībā izslēdzamas, bet ir visai piekāpīgas, to programmas algoritmus var ātri apgūt, un braukt visai jautri.

Papildaprīkojuma iespējas – līdz “premium” līmenim un tajā iekšā. (Tas gan būs dārgi – testa auto šādi “uzpakots” no bāzes 18 tūkstošiem līdz 28.) Šīs bagātības apgūšana un pilnvērtīga lietošana prasa laiku, kura vienas dienas testā mums nebija. Tādēļ pilnu vērtējumu atstājot uz rudeni, tikai viena replika. Savu telefonu savienot ar auto mediju sistēmu (7 collu skārienjutīgs ekrāns) vari dažu minūšu laikā. Turklāt pilnībā savienot – ar visiem kontaktu sarakstiem, ar iespēju lasīt īsziņas un e-pastus. Bez atsevišķa pieprasījuma “Astra” pieņem arī tavu kabatas fonotēku. Taču tā savādi pieņem. Piedāvā šķirstīt gan albumus, gan žanrus, gan izpildītājus. Bet izvēlēties kādu no tiem gaitā, kustībā neļauj. Apstājies, tad būs drošāk! Mēs, protams, par drošību. Taču – vai nav pārspīlējums? Turklāt (krietni bīstamākā veidā) tas viegli apejams. Atskaņotāja mūzikas vadībā virsroka tomēr atstāta telefonam. Ņemu to rokā (!!!) un slēdzu kādus, ritmus vien gribu…

“Astra” – ja žūrija paliks uz pērn iemītās saprātīgas pieticības takas – noteikti būs viens no titulu pretendentiem. Ļoti labi būtu, ja kompaktklasē (vai pat mazajā, kura pirmajā tūrē bija tukša) pieteiktos vēl vismaz kāds pusducis. Pagaidām bija viena “Renault Megane”. Gan cenā, gan īpašībās visai līdzīga.

Cits “plaukts”. “Premium”. Segments, kurā pērnajā konkursā bija lielas, smagas, kosmiski dārgas tehnikas parāde. Kustams īpašums ar nekustama īpašuma iezīmēm… Šogad (ceram – tikai pagaidām) pieteikts viens no dižās vācu trijotnes ražojumiem. BMW X1. Vispopulārākā “mazā krosovera” “Nissan Qashqai” izmēri un svars. Ar Bavārijas tradīciju auru. Mežulis saka: “Nebraukt nost no asfalta! Lietot tikai uz labiem, ļoti labiem ceļiem!” Es iebilstu. Kategoriski iebilstu! Uz salāpīta līkloču asfalta (Sējas ciems – Ragana) bembītis bija izcils. Gluži vai fantastiski labs viļņos, kur izmisīgi “knābāja” gan “Astra”, gan “Megane”. Augstprātīgi stabils. Un savu par tonnu smagāko bračku X6 mazais te, kā saka, atstātu spoguļos tādu mazu maziņu, jo fizika paliek fizika. Rudenī pabrauksim gan pa granti, gan smilti. Jau tagad atļaujos pareģot labus rezultātus. Vārdu sakot – dižciltīgs auto par cenu, kas gan divreiz pārsniedz “Qashqai”, bet nelien tomēr “premium” smagsvaru kosmosā.

Un vispār – vai tas “premium” latvietim praktiskajam vajadzīgs? Mazliet lielāks par X1, mazliet lētāks par to ir “Kia Sportage”. Komfortabls visos apstākļos (pat pussabrukušu tiltiņu droši drebot forsējām). Un – skaists auto. Ja atceramies – konkursā ir arī šāda papildnominācija.

Kas vēl? Pikaps. “Navara”. Unikāls bezceļa un ātra brauciena īpašību apvienojums. Ar pretenzijām un smagu un lielu kravu pārvadāšanu. Transporta profiņi, kuru žūrijā mums daudz, gan bija visai skeptiski: iekraušana un izkraušana augsta, prasīšot palīglīdzekļus, kurus lauku sētā neatrast.

Tādas, lūk, pirmā brauciena pavasarīgās replikas. Konkursā sākas vasaras brīvlaiks, kurā gan iecerēts (ja dīleri būs atsaucīgi) nakts tests: nu jau var teikt – daudzi – auto piedāvā tālās gaismas, kas nav jāizslēdz, izmainoties ar pretim braucošo. Tās “adaptējas”, izslēdz to gaismas kūļa segmentu, kas varētu apžilbināt. Interesanti. Bet dienas testos nepārbaudāmi.

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+