Mobilā versija
Brīdinājums +0.2°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
17. februāris, 2016
Drukāt

Laimīgā sportošanas loze

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Jūrmalas sākumskolas "Taurenītis" skolēni sporto no sirds un sākuši arī labāk mācīties.

“Domāju, ka mūsu skolas trešklasniekiem uzlabosies ne tikai fiziskā sagatavotība, bet labāk veiksies arī citās jomās. Kustības veicina skābekļa nonākšanu smadzenēs, tāpēc uzlabojas domāšana,” saka Jūrmalas sākumskolas “Taurenītis” sporta skolotāja Dace Runce, jautāta, kāds varētu būt skolas 3. klases ieguvums no dalības Latvijas Olimpiskās komitejas projektā “Sporto visa klase”.

Kā zināms, šajā projektā iesaistītie skolēni sporto piecas reizes nedēļā. Līdztekus obligātajām sporta stundām viņi arī peld, piedalās sporta nodar­bībās svaigā gaisā un vingro, lai uzlabotu stāju un fizisko sagatavotību. Sākumskolas direktore Sarmīte Limba uzsver Jūrmalas pašvaldības atbalstu: tā sarūpējusi projekta dalībniekiem gan sporta tērpus, gan nepieciešamo sporta inventāru, kā arī gādājusi, lai trešklasnieki var peldēt pilsētas labākajā baseinā, kur ģērbtuvēs visiem pietiek skapīšu un fēnu matu žāvēšanai.

Tieši skolas direktorei bija tik laimīga roka, ka izdevās nodrošināt skolas dalību projektā. Jūrmalā dalībai projektā pieteicās četru skolu trešās klases, taču pašvaldība bija nolēmusi atbalstīt tikai vienas klases dalību projektā. Tāpēc notika izloze un vērtīgo aploksni, kurā slēpās biļete uz “Sporto visa klase”, izvilka tieši sākumskolas “Taurenītis” direktore. Skolas dalību projektā ļoti atbalstījuši trešklasnieku vecāki – visi bijuši par. S. Limba ir droša: Jūrmalas trešklasniekiem projektā labi veiksies, jo “klasē ļoti motivēti ir gan skolēni, gan viņu vecāki”.

 

Skolēni ir sajūsmā

Skolotāja Runce strādā arī ar bērnudārza mazuļiem. Tāpēc viņai ikdienas sportošana šķiet pašsaprotama, jo visiem bērnudārzniekiem ir piecas sporta nodarbības nedēļā. “Fiziskajam un garīgajam ir jābūt līdzsvarā,” atgādina skolotāja.

3. klases skolēni par sportošanu katru mācību dienu “ir sajūsmā”, stāsta sporta skolotāja. Bērnu noskaņojumu D. Runce labi zina, jo pēc katras stundas jautā bērniem, vai viss bijis labi, kas paticis un kas ne. Viena sporta nodarbība trešklasniekiem ir pulksten 8.10, bet skolotāja atļāvusi nākt nedaudz agrāk, ja bērni paši vēlas zālē padarboties, izmantojot sporta inventāru. Skolēni zālē bija jau pulksten 7.45, bet nu pasākuši ierasties vēl agrāk. “Jūtu, ka man viņu entuziasmu nāksies pat ierobežot,” smaida D. Runce.

Gatavojoties sporta stundām, skolotājai ļoti noder projektā iesaistīto Sporta pedagoģijas akadēmijas speciālistu izstrādātā metodika. “Patīk, ka šajā metodikā ir daudz ieteikumu, kas noder, gatavojot bērnus projekta galvenajām sacensībām – tautas bumbas turnīram. Ieteiktā metodika ļoti palīdz attīstīt bērnos veiklību,” saka D. Runce.

Pavasarī visas projektā iesaistītās klases tiksies šādos turnīros visos Latvijas reģionos. Pēc tam reģionālo sacensību uzvarētāji tiksies finālsacensībās Jelgavā. Nosakot projekta uzvarētājus, gan ņems vērā arī skolēnu sasniegumus mācībās. “Taurenīša” trešklasnieki šajā mācību gadā kļūst arvien čaklāki un apzinīgāki: mācību sasniegumi katru mēnesi pieaug.

 

Vairāk stājas vingrinājumu

Skolotāja pievērš ļoti lielu uzmanību arī bērnu stājas attīstībai. Tāpēc noderīgi vingrinājumi bērniem jāpilda katras stundas sākumā. Tikai peldēšanas nodarbībās skolēni iztiek bez šiem vingrojumiem. “Bērniem stājas vingrojumi gan ne pārāk patīk,” atzīst skolotāja. “Tad viņiem saku: vispirms darīsim to, ko es vēlos. Pēc tam – to, ko jūs vēlaties. Stājas vingrinājumi ir ļoti svarīgi. Esmu novilkusi plaukstu pa muguriņu un no visiem skolas bērniem tikai varbūt desmit skolēniem mugura bija tāda, kādai tai jābūt. Dažam pat otru lāpstiņu nevar sataustīt.” Tāpēc skolotāja ir pārliecināta: būtu jādod iespēja visiem skolēniem vairāk sportot. Jo tad, ja sporta stundas ir tikai divas, skolotājam nav daudz laika stājas vingrinājumiem.

D. Runce stāsta, ka vairāk nodarbību svaigā gaisā trešklasniekiem bija rudenī. Tomēr arī ziemā, kamēr bija sniegs un ledus, gājuši laukā – slēpojuši, slidojuši, vizinājuši bērnudārzniekus (skolā ir arī bērnudārza grupas) ar ragaviņām. Lai izpildītu vēl vienu projekta prasību – paveiktu labu darbu – , trešklasnieki pat vēlējušies organizēt un vadīt ziemīgu sporta pasākumu mazuļiem, taču laika apstākļu maiņa likusi no šīs ieceres atteikties.

Slidotavā skolotāja ļāvusi bērniem mācīties vienam no otra. Bērni sadalīti pāros, un katrā pārī bērns varējis iemācīt kādu slidošanas elementu savam vienaudzim.

Skolēniem projektā patīk ne tikai sports, bet arī tas, ka visiem ir vienādi sporta tērpi ar projekta logo. Tāpat priecē tas, ka šogad katrai klasei ir savs talismans. Jūrmalniekiem tas ir kaijēns, kas tapis, pateicoties divām skolēnu mammām. Kaijēns būs ne tikai zīmēts. Ir tapis tērps, un kāds no bērniem varēs pārģērbties par talismanu. Nesenajā projektu nedēļā bērni arī veikuši dažādus darbiņus, saistītus ar jauno talismanu, piemēram, zīmējuši un līmējuši.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+