No braukšanas bez OCTA neattur arī vairākkārtēja pieķeršana 0

Lai gan neapdrošināto transportlīdzekļu skaits Latvijā nav liels un sasniedz aptuveni 2%, viņu vidū ir autovadītāji-“recidīvisti”, kurus no sēšanās pie stūres bez OCTA neattur arī vairākkārtēja pieķeršana, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā informācija.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
TV24
“Jāklausās, ka esam šmaukušies.” Par netaisnību un piemaksām tiem pensionāriem, kuri strādājuši padomju laikā
Lasīt citas ziņas

Piemēram, pērnā gada laikā par braukšanu bez OCTA desmit reizes sodīts kāds “Volvo S60” vadītājs, kurš pārvietojās ar līzingā iegūtu automašīnu. Tika konstatēti arī daudzi citi pārkāpumi.

Kāds “Volvo S40” īpašnieks par braukšanu bez OCTA gada laikā sodīts deviņas reizes, bet trijnieku noslēdz “Volvo V70” īpašnieks, kurš astoņas reizes pieķerts, braucot bez apdrošināšanas.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Pat kopējais sods, kurš sakrāts par desmit pārkāpumu reizēm un veido 600-800 latus, neapstādina transportlīdzekļa īpašniekus sēsties pie stūres bez OCTA,” secina LTAB.

Biroja valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics norāda, ka bieži braukšanai bez OCTA līdzās iet citi pārkāpumi: transportlīdzeklim nav veikta tehniskā apskate, vadītājs brauc dzērumā, tiek piekopts agresīvs braukšanas stils. “Tā rezultātā tiek izraisītas avārijas, un skumjākais, ka vienai avārijai seko otra, un nereti šādi autovadītāji kļūst par sava veida “recidīvistiem”, kuriem nerūp nedz sava, nedz citu nākotne,” norāda Stengrevics.

LTAB uzskata, ka naudas sods viņus neapstādinās turpināt braukt un izraisīt avārijas atkal un atkal, tāpat kā viņu sēšanos pie stūres neapstādinās daudzu tūkstošu parāds par jau nodarītajiem zaudējumiem. Tāpēc birojs atkārtoti uzsver nepieciešamību šādus transportlīdzekļus izņemt no ceļu satiksmes.

Saskaņā ar biroja datiem piemēru neapdrošinātu transportlīdzekļu atkārtotu avāriju izraisīšanai netrūkst. Piemēram, ar kādai fiziskai personai piederošu neapdrošinātu vieglo automašīnu “Mercedes-Benz S430” divu gadu laikā izraisīti trīs ceļu satiksmes negadījumi, kopējai izmaksātajai summai no Garantijas fonda sasniedzot 1452 latus.

Savukārt kāds juridiskai firmai piederošas kravas automašīnas “Scania” vadītājs nepilnu trīs gadu laikā ceļu satiksmes negadījumus izraisīja četras reizes. Kopsummā par to izraisītajām sekām no Garantijas fonda tika izmaksāti 1653 lati.

Ar kādai citai juridiskai firmai piederošām neapdrošinātām “Volvo” kravas automašīnām viena gada laikā četras reizes tika izraisīti negadījumi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Zaudējumu summa, kas tika izmaksāta no Garantijas fonda par šiem negadījumiem, tika aprēķināta 4088 latu apmērā.

Reklāma
Reklāma

“Konkrēto autoparku īpašniekiem ir paveicies, ka kompensējamās summas apmērs nav tik liels, pretēji tām summām, kuras ir nācies segt citu neapdrošinātu automašīnu īpašniekiem. Kā rāda prakse, nereti radītie zaudējumi ir mērāmi daudzu desmitu tūkstošu apmērā, un, tā kā negadījumu izraisījis neapdrošināts transportlīdzeklis, tad par visiem šiem gadījumiem no Garantijas fonda izmaksātās atlīdzību summas īpašniekam jāsedz pašam,” norāda Stengrevics.

Viņš piebilst, ka nereti šādi pārgalvnieki negadījuma rezultātā paši iet bojā. Viņaprāt, šādu transportlīdzekļu izņemšana no satiksmes negadījuma vietā ļautu pasargāt ne tikai apkārtējos, bet arī pašu “recidīvistu” dzīvību.

Izmaksas par ceļu satiksmes negadījumiem, kurus izraisījuši transportlīdzekļi bez OCTA apdrošināšanas, veido lielāko atlīdzību daļu no Garantijas fonda. 2011.gadā par 827 apdrošināšanas gadījumiem tika pieņemti 1032 lēmumi par kopējo summu 910 389 lati.

LTAB apvienojušās visas apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu Latvijā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.