Mobilā versija
-3.8°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
21. jūlijs, 2016
Drukāt

Nomaļie Emirāti Reiņa Hofmaņa fotogrāfijās

Foto-Reinis HofmanisFoto-Reinis Hofmanis

Vīna studijā Rīgā, Stabu ielā, starptautiskā festivāla “Rīgas fotomēnesis 2016” ietvaros līdz 12. septembrim skatāma Reiņa Hofmaņa izstāde “Nomaļus”. Fotogrāfiju sērija tapusi Emirātu industriālajos rajonos un atklāj arābu valsts nomaļo pusi.

Fotogrāfa Reiņa Hofmaņa projekts ar nosaukumu “Nomaļus” tapis, iespaidojoties no ceļojuma uz Abū Dabī 2015. gada sākumā. Šis brauciens ļāva atskārst, ka Apvienotie Arābu Emirāti ir valsts ar divām sejām. “Tās neredzamā daļa ir pilnībā industrializēta teritorija ar darba nometnēm un matemātiski strukturētu dzīvojamo ēku kompleksiem. Arābu pasaulē valdošā monarhija nepievērš uzmanību etniskajam slānim, kas dzīvo ārpus pilsētas centra, kurā dzīvošanas izmaksas ir ārkārtīgi augstas,” teic R. Hofmanis.

Ieskatoties Emirātu vēsturē, var secināt, ka nav pagājuši pat 100 gadi kopš laika, kad Apvienoto Arābu Emirātu teritoriju klāja sauss tuksnesis. Naftas atradnes salīdzinoši ātri padarīja Emirātus par ekonomiski turīgāko valsti reģionā. Straujā naftas industrijas attīstīšanās sekmēja imigrantu strādnieku pieplūdumu valstī no Āfrikas, Āzijas un Vidējiem Austrumiem. Emirātu pilsoņi veido tikai aptuveni 20 procentus no kopējā iedzīvotāju skaita. Pārējie 80 procenti ir ārvalstu ieceļotāji, no kuriem vairums, ap 70 procentu, ir vīrieši, kas atbraukuši strādāt šajā valstī bez ģimenēm. Tas rezultējies ar industriālu rajonu rašanos, kur ieraudzīt sievieti ir liels retums. “Fotogrāfiju sērija tapusi Emirātu industriālajos rajonos un atklāj arābu valsts nomaļo pusi. Kamēr mošejas, augstie debesskrāpji, ainaviskie parki ar palmām un jaunie lielceļi demonstrē Emirātu varenību, to otra puse saglabājas nepamanīta, nomaļus no tūristu un garāmgājēju acīm,” skaidro R. Hofmanis.

Tuksnešainās ainavas atklāj kolektīvus strādnieku ikdienas dzīves simbolus, tos mākslinieks cenšas apskatīt savās fotogrāfijās.

R. Hofmanis absolvējis Latvijas Mākslas akadēmiju un ieguvis maģistra grādu mākslā, studējis fotogrāfiju Lietišķo zinātņu un Mākslas universitātē Hannoverē. Izstādēs piedalās kopš 2003. Viņa darbi izstādīti Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, Krievijā, Vācijā, Itālijā, Francijā, Beļģijā, Kanādā, Singapūrā un Apvienotajos Arābu Emirātos. Ieguvis galveno balvu “Archifoto” 2012., bet 2013. gadā saņēmis 2. vietu “Sony World Photography Awards” arhitektūras kategorijā.

Pievienot komentāru

Jaunajā "Oņeginā" nav "fašistu" un "mūsējo". Pilnā saruna ar Rubiķi un KalniņuDiriģents Ainārs Rubiķis un režisore Rēzija Kalniņa operā "Jevgeņijs Oņegins" aicinās uz "romantikas, ilūziju un realitātes cīņu". Kā viņu redzējums atšķirsies no Andreja Žagara iestudējuma 2010. gadā?
Draugiem Facebook Twitter Google+