Mobilā versija
+4.6°C
Elīna, Drosma, Drosmis
Ceturtdiena, 19. oktobris, 2017
13. janvāris, 2016
Drukāt

Kādi likumi jāievēro drošai braukšanai ziemā? (1)

Foto - LETAFoto - LETA

Andris Ķerpe, autoskolas “Gross” instruktors: “Ziemā redzams, ka ielās ir daudzi, kuri tiesības likuši vasarā – viņi brauc ļoti lēni. Lūgums tādiem ziemā pārsēsties taksī vai sabiedriskajā transportā. Vēl variants – piedalīties CSDD rīkotajā “Drošas braukšanas skolas” apmācībā. Mans padoms, ja tomēr gribas braukt, bet nejūtaties pārliecinoši uz ceļa – turieties tuvāk brauktuves labajai malai. Kopumā pēdējos gados cilvēki kļuvuši prātīgāki un izpalīdzīgāki. Sniegota ceļa apstākļos auto jātur iebrauktajās sliedēs, lai riepām būtu labāka saķere. Maksimāli jāizvairās no straujām kustībām, jo tas var novest pie sānslīdēm. Ziemā vienmēr jāuzmana gaisa temperatūra, jo no 0 līdz –2 grādiem jau var veidoties ledus kārta. Ja mašīna slīd, ir svarīgi pārvarēt panikas brīdi – jāpalaiž vaļā bremzes pedālis un jābremzē laideni vēlreiz, lai riteņiem atjaunojas saķere. Noteikti jāsargājas no sniega kupenām gar ceļmalām. Ar viena sāna riteņiem iebraucot kupenā, var sākties akvaplanēšana. Ja tas notiek – mierīgi jāpalaiž vaļā gāze un jāmēģina izstūrēt mašīnu atpakaļ uz ceļa. Visbiežākās kļūdas ir distances neievērošana un novēlota bremzēšana.”

 

Edmunds Beinarovičs, “Cita autoskola” instruktors: “Ziemā jābrauc lēnāk, jāievēro lielāka distance. Cilvēki bieži nezina, ka zem sniega ir ledus un tas visu maina. Tuvojoties krustojumam, jāizmēģina bremzes – vai segums neslīd. Nedrīkst stipri gāzēt, lai riteņi neizbuksētos. Vistrakākā ir snigšanas pirmā diena, jo cilvēki nespēj pārorientēties, bet tas ir jāmāk! Labi ir kārtot tiesības ziemā, kad jaunais autovadītājs var izjust sānslīdes, bezdarbību, ko nozīmē ABS. Tie, kas mācās braukt ziemā, ir daudz labāki braucēji nekā “vasaras braucēji”, kuri pieraduši pie skriešanas. Līdzko parādās ziema un slideni ceļi – rodas problēmas.”

 

Aldis Bērziņš, autoskolas “Krustojumi.lv” instruktors: “Braukšanas kultūra pakāpeniski uzlabojas. Iemaņas gan varētu būt labākas. Daudzi kārto tiesības vasarā, turklāt ziemas mums ir visai īsas – nevar pagūt iemācīties braukt ziemas apstākļos. Kad uzsnieg sniedziņš, sākas problēmas. Pamatlikums, kas jāievēro, braucot ziemā, – nedrīkst izdarīt straujas kustības, strauji sākt un strauji bremzēt. Pirmās dienas pēc uzsnigšana uz ceļiem ir smagas, bet nu jau vairāk vai mazāk cilvēki aklimatizējušies. Lielākās kļūdas ziemā ir gāzes uzdošana līkumos, izraisot sānslīdi. Tāpat arī strauja braukšanas sākšana, kad rodas izspolēšana. Autovadītāji bieži mēdz arī strauji bremzēt un neaprēķina apstāšanās ceļu.”

 

Kristīne Rogovska, autoskolas “Kristīne” vadītāja un instruktore: “Katru gadu, kad sākas sniegs un ledus, mašīnas nonāk grāvjos, kokos utt. Kamēr cilvēki aklimatizējas, paiet zināms laiks. Turklāt visi baidās un brauc lēni, tā radot sastrēgumus. Rekomendēju katram autovadītājam aizbraukt ar savu transporta līdzekli uz kādu slēgta tipa trasi vai ko tamlīdzīgu un pamēģināt braukšanu ziemas ap­stākļos – kā mašīna uzvedas uz apledojuša ceļa un sniega, kā transportlīdzekli savākt. Man ļoti patīk ziemas trases, kur var aizbraukt un patrakot, lai nav jādara muļķības uz ceļa. Galvenais likums, kas jāievēro uz ceļa, ir izvēlēties atbilstošu ātrumu atbilstošam ceļu segumam, kas ir arī rakstīts ceļu satiksmes noteikumos. Vadītāji visbiežāk kļūdās, ļoti strauji bremzējot, kad bloķējas riepas, mašīna slīd, šoferis apjūk un neko vairs nedara lietas labā. Otrs – liela daļa satiksmes dalībnieku nesen ieguvuši tiesības un turpina braukt kā vasarā.”

 

UZZIŅA

* Lai uzlabotu autovadītāju iemaņas un prasmes ziemas braukšanas apstākļos, Ceļu satiksmes drošības direkcija Biķernieku trasē ikvienam autovadītājam piedāvā bezmaksas drošas ziemas braukšanas konsultācijas.

* Lai arī šonedēļ nodarbībām vairs nevar pieteikties, bezmaksas konsultācijas plānots piedāvāt vēl divas papildu nedēļas. Pieteikšanās pa tālruni 67025800 vai 25714991. Nodarbības notiek darba dienās no plkst. 17 līdz 20.

* Nosacījumi: nodarbībā drīkst piedalīties jebkurš autovadītājs ar savu transportlīdzekli, kurš aprīkots ar ziemas riepām un kuram ir derīga tehniskā apskate un obligātā civiltiesiskā apdrošināšana. Vēlams uz nodarbību ierasties ērtos, braukšanai atbilstošos apavos un siltā apģērbā.

Avots: CSDD

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Reklāmraksts: apmeklējiet drošas braukšanas kursus!Pretrunas pat viena “spečuka”rekomendācijās(!!!):” …visi baidās un brauc lēni, tā radot sastrēgumus,Lūgums tādiem ziemā pārsēsties taksī vai sabiedriskajā transportā. Vēl variants – piedalīties CSDD rīkotajā “Drošas braukšanas skolas”; “Ziemā jābrauc lēnāk, jāievēro lielāka distance.”: “Katru gadu, kad sākas sniegs un ledus, mašīnas nonāk grāvjos, kokos utt. Tie “nevelkas”…Bet mans teiktais gan tāds,ka ar 90 ziemā braukt nozīmē potencionāls avārijas izraisītājs jebkurā mirklī!!!Droši “velcieties”,jo neesat vainīgi,ka Latvijas ceļiem nav otru joslu ‘ašajiem” nāviniekiem.”Drošas”braukšanas skola nedrošajā valsts ceļu sistēmā.

Franks Gordons: Iegansts raganu medībām (18)Paziņo deviņus paņēmienus, ar kuriem ASV apdraudot Krievijas suverenitāti.
Lasītāju aptauja
Gata Šļūkas zīmējums
Gatis Šļūka. Valsts pārvaldē grēkojušie nonāk “Latvijas gāzē”!

Bijusī Iekšlietu ministrijas valsts sekretāre Ilze Pētersone-Godmane, kurai šo amatu nācās pamest, jo viņai netika pagarināta pielaide valsts noslēpumam, visticamāk, kļūs par “Latvijas gāzes” topošā meitasuzņēmuma “Gaso” valdes priekšsēdētāju, vēstīja Latvijas Televīzija.

“Latvijas gāzes” padomes priekšsēdētāja vietnieks Juris Savickis stāstīja, ka uz šo amatu esot vairāki kandidāti, bet reālākā esot tieši Pētersone-Godmane. Uzņēmumā “Latvijas gāze” (“LG”) darbu raduši vairāki bijušie politiķi un valsts pārvaldes darbinieki – bijušais premjers Aigars Kalvītis, viņa bijušais padomnieks drošības jautājumos Raimonds Lazdiņš, bijušais ministrs Vinets Veldre, bijušais Saeimas priekšsēdētājs Jānis Straume, bijusī Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane, Tieslietu ministrijas juristes, kuras gatavoja dokumentus par gāzes tirgus atvēršanu Latvijā, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā kādreiz strādājušais Jānis Eisaks, kurš iepriekš iestādē atbildēja par gāzes jautājumiem.

Vai piekrītat apgalvojumam, ka vīriešiem pēc 40 gadiem jālieto steroīdi?
Monika Zīle: Garā mēle un īsās rokas (3)Kuplo ģimeņu ieguvums no demogrāfijas veicināšanai piešķirtajiem miljoniem pagaidām neskaidrs
Draugiem Facebook Twitter Google+