Mobilā versija
+2.4°C
Lūcija, Veldze
Trešdiena, 13. decembris, 2017
13. janvāris, 2016
Drukāt

Kādi likumi jāievēro drošai braukšanai ziemā? (1)

Foto - LETAFoto - LETA

Andris Ķerpe, autoskolas “Gross” instruktors: “Ziemā redzams, ka ielās ir daudzi, kuri tiesības likuši vasarā – viņi brauc ļoti lēni. Lūgums tādiem ziemā pārsēsties taksī vai sabiedriskajā transportā. Vēl variants – piedalīties CSDD rīkotajā “Drošas braukšanas skolas” apmācībā. Mans padoms, ja tomēr gribas braukt, bet nejūtaties pārliecinoši uz ceļa – turieties tuvāk brauktuves labajai malai. Kopumā pēdējos gados cilvēki kļuvuši prātīgāki un izpalīdzīgāki. Sniegota ceļa apstākļos auto jātur iebrauktajās sliedēs, lai riepām būtu labāka saķere. Maksimāli jāizvairās no straujām kustībām, jo tas var novest pie sānslīdēm. Ziemā vienmēr jāuzmana gaisa temperatūra, jo no 0 līdz –2 grādiem jau var veidoties ledus kārta. Ja mašīna slīd, ir svarīgi pārvarēt panikas brīdi – jāpalaiž vaļā bremzes pedālis un jābremzē laideni vēlreiz, lai riteņiem atjaunojas saķere. Noteikti jāsargājas no sniega kupenām gar ceļmalām. Ar viena sāna riteņiem iebraucot kupenā, var sākties akvaplanēšana. Ja tas notiek – mierīgi jāpalaiž vaļā gāze un jāmēģina izstūrēt mašīnu atpakaļ uz ceļa. Visbiežākās kļūdas ir distances neievērošana un novēlota bremzēšana.”

 

Edmunds Beinarovičs, “Cita autoskola” instruktors: “Ziemā jābrauc lēnāk, jāievēro lielāka distance. Cilvēki bieži nezina, ka zem sniega ir ledus un tas visu maina. Tuvojoties krustojumam, jāizmēģina bremzes – vai segums neslīd. Nedrīkst stipri gāzēt, lai riteņi neizbuksētos. Vistrakākā ir snigšanas pirmā diena, jo cilvēki nespēj pārorientēties, bet tas ir jāmāk! Labi ir kārtot tiesības ziemā, kad jaunais autovadītājs var izjust sānslīdes, bezdarbību, ko nozīmē ABS. Tie, kas mācās braukt ziemā, ir daudz labāki braucēji nekā “vasaras braucēji”, kuri pieraduši pie skriešanas. Līdzko parādās ziema un slideni ceļi – rodas problēmas.”

 

Aldis Bērziņš, autoskolas “Krustojumi.lv” instruktors: “Braukšanas kultūra pakāpeniski uzlabojas. Iemaņas gan varētu būt labākas. Daudzi kārto tiesības vasarā, turklāt ziemas mums ir visai īsas – nevar pagūt iemācīties braukt ziemas apstākļos. Kad uzsnieg sniedziņš, sākas problēmas. Pamatlikums, kas jāievēro, braucot ziemā, – nedrīkst izdarīt straujas kustības, strauji sākt un strauji bremzēt. Pirmās dienas pēc uzsnigšana uz ceļiem ir smagas, bet nu jau vairāk vai mazāk cilvēki aklimatizējušies. Lielākās kļūdas ziemā ir gāzes uzdošana līkumos, izraisot sānslīdi. Tāpat arī strauja braukšanas sākšana, kad rodas izspolēšana. Autovadītāji bieži mēdz arī strauji bremzēt un neaprēķina apstāšanās ceļu.”

 

Kristīne Rogovska, autoskolas “Kristīne” vadītāja un instruktore: “Katru gadu, kad sākas sniegs un ledus, mašīnas nonāk grāvjos, kokos utt. Kamēr cilvēki aklimatizējas, paiet zināms laiks. Turklāt visi baidās un brauc lēni, tā radot sastrēgumus. Rekomendēju katram autovadītājam aizbraukt ar savu transporta līdzekli uz kādu slēgta tipa trasi vai ko tamlīdzīgu un pamēģināt braukšanu ziemas ap­stākļos – kā mašīna uzvedas uz apledojuša ceļa un sniega, kā transportlīdzekli savākt. Man ļoti patīk ziemas trases, kur var aizbraukt un patrakot, lai nav jādara muļķības uz ceļa. Galvenais likums, kas jāievēro uz ceļa, ir izvēlēties atbilstošu ātrumu atbilstošam ceļu segumam, kas ir arī rakstīts ceļu satiksmes noteikumos. Vadītāji visbiežāk kļūdās, ļoti strauji bremzējot, kad bloķējas riepas, mašīna slīd, šoferis apjūk un neko vairs nedara lietas labā. Otrs – liela daļa satiksmes dalībnieku nesen ieguvuši tiesības un turpina braukt kā vasarā.”

 

UZZIŅA

* Lai uzlabotu autovadītāju iemaņas un prasmes ziemas braukšanas apstākļos, Ceļu satiksmes drošības direkcija Biķernieku trasē ikvienam autovadītājam piedāvā bezmaksas drošas ziemas braukšanas konsultācijas.

* Lai arī šonedēļ nodarbībām vairs nevar pieteikties, bezmaksas konsultācijas plānots piedāvāt vēl divas papildu nedēļas. Pieteikšanās pa tālruni 67025800 vai 25714991. Nodarbības notiek darba dienās no plkst. 17 līdz 20.

* Nosacījumi: nodarbībā drīkst piedalīties jebkurš autovadītājs ar savu transportlīdzekli, kurš aprīkots ar ziemas riepām un kuram ir derīga tehniskā apskate un obligātā civiltiesiskā apdrošināšana. Vēlams uz nodarbību ierasties ērtos, braukšanai atbilstošos apavos un siltā apģērbā.

Avots: CSDD

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Reklāmraksts: apmeklējiet drošas braukšanas kursus!Pretrunas pat viena “spečuka”rekomendācijās(!!!):” …visi baidās un brauc lēni, tā radot sastrēgumus,Lūgums tādiem ziemā pārsēsties taksī vai sabiedriskajā transportā. Vēl variants – piedalīties CSDD rīkotajā “Drošas braukšanas skolas”; “Ziemā jābrauc lēnāk, jāievēro lielāka distance.”: “Katru gadu, kad sākas sniegs un ledus, mašīnas nonāk grāvjos, kokos utt. Tie “nevelkas”…Bet mans teiktais gan tāds,ka ar 90 ziemā braukt nozīmē potencionāls avārijas izraisītājs jebkurā mirklī!!!Droši “velcieties”,jo neesat vainīgi,ka Latvijas ceļiem nav otru joslu ‘ašajiem” nāviniekiem.”Drošas”braukšanas skola nedrošajā valsts ceļu sistēmā.

Lasītāju aptauja
Ērika Oša zīmējums
Ēriks Ošs. Iesniegts Kopdzīves likuma projekts…

Koalīcijas politiķu vairākums pašlaik pauž skeptisku vai noraidošu pozīciju iespējai atbalstīt iedzīvotāju iniciatīvu par Kopdzīves likuma pieņemšanu, ziņo LETA. Konceptuāli šo iniciatīvu atbalsta partijas “Kustība “PAR!”” deputāti. “Vienotībā” viedokļi bijuši gan atbalstoši, gan noliedzoši, Nacionālā apvienība neatbalsta, Zaļo un zemnieku savienība par nostāju spriedīšot pēc iniciatīvas nonākšanas Saeimā. Sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” savākti 10 000 parakstu par Kopdzīves likuma pieņemšanu Latvijā. Parakstu vākšanu pirms nepilniem trim gadiem uzsāka politiķis Juris Pūce (“Latvijas attīstībai”). Viņa ieskatā likuma pieņemšanas nepieciešamību nosaka tas, ka vairums Latvijā dzīvojošo pāru jau patlaban nav laulāti, bet viņu savstarpējās juridiskās attiecības un attiecības pret valsti nav pietiekami aizsargātas. Iniciatīva attiecas gan uz pretējā dzimuma, gan viendzimuma pāriem.

Vai vidējai izglītībai Latvijā jābūt obligātai?
Draugiem Facebook Twitter Google+