Mobilā versija
+5.9°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
27. novembris, 2015
Drukāt

Personāla atlases eksperts: LDz vadītājam būtu jāsaņem vismaz 12 000 eiro (5)

Foto: LETAFoto: LETA

Personāla atlases eksperts Viesturs Lieģis.

AS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) valdes priekšsēdētājam atalgojumā būtu jāsaņem vismaz 12 000 eiro mēnesī, lai atlīdzība būtu tirgū konkurētspējīga, intervijā aģentūrai LETA norāda personāla atlases uzņēmuma “Executive Search Baltics” (“Amrop”) partneris Viesturs Lieģis.

Viņš skaidro, ka valsts kapitālsabiedrību valdes priekšsēdētāju un locekļu atlīdzība tiek noteikta ar likumu. Tā ir fiksēta, un šis līmenis neatbilst tirgus līmenim. 7650 eiro, ko varētu piedāvāt PV vadītājam, “nav tirgus līmenis”.

“Padomājiet, tas ir viens no lielākajiem Latvijas uzņēmumiem. Turklāt ir uzņēmumi, kas ir gājuši cauri lieliem transformācijas procesiem, taču ne “Latvijas Dzelzceļš”. Šis uzņēmums ir palicis diezgan tālu iepakaļ. Šim cilvēkam, kas nāks, būs jāatrota piedurknes un diezgan pamatīgi jāpārveido šis uzņēmums. Tas ir fundamentāli. Ir daudzi objektīvi apstākļi, kas to spiež darīt, piemēram, tirgus konjuktūra,” skaidro Lieģis.

Otrs faktors, kas esot jāņem vērā, ir Eiropas Savienības (ES) prasības šādiem transporta uzņēmumiem. Piemēram, “Latvenergo” pēc ES prasībām ir sadalīts uzņēmumos. Tam pašam ir jānotiek arī LDz. Taču ne tikai alga, arī kompensācijas pakete esot maza. Prēmiju var izmaksāt vienreiz gadā pēc gada pārskata apstiprināšanas divu mēnešalgu apmērā.

“Tik liela uzņēmuma kā “Latvijas Dzelzceļš” vadītājam pamatalgai jābūt plus mīnus 12 000 eiro bruto. Tas ir ļoti piesardzīgs cipars. Tas gan ir likums, kas nosaka algas griestus, un pat Satiksmes ministrija neko te nevar izdarīt,” secina Lieģis.

Kā ziņots, Satiksmes ministrija (SM) noslēgusi līgumu ar uzņēmumu SIA “Executive Search Baltics” par VAS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) valdes priekšsēdētāja amata kandidātu atlases veikšanu.

Saskaņā ar iepirkuma tehnisko specifikāciju kandidātu atlase (vērtēšana) veicama 12 nedēļu laikā no līguma noslēgšanas dienas, neieskaitot laiku, kad valsts drošības iestādēs tiks pārbaudīta kandidātu atbilstība likuma par valsts noslēpumu prasībām.

Amata kandidātam tiek prasīta arī izpratne par transporta loģistikas nozares darbības principiem, liecina šodien “Latvijas Vēstnesī” publicētās konkursa prasības uz LDz valdes priekšsēdētāja amatu.

Kandidātiem vajadzīga akadēmiskā augstākā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība finansēs, uzņēmējdarbības, ekonomikas, vadībzinātnes, tiesību zinātnes, inženierzinātnes vai eksakto zinātņu jomā. Pretendentam jābūt vismaz trīs gadu pieredzei liela uzņēmuma vai organizācijas izpildvadībā, ietverot arī administratīvās un finanšu jomas, pieredzei un izpratnei par uzņēmuma/organizācijas darbību Latvijas un starptautiskas konkurences apstākļos.

Kandidātam jābūt arī pieredzei lielu un sarežģītu komandu vadībā, pieredzei liela mēroga pārmaiņu projektu iniciēšanā, īstenošanā un vadīšanā (restrukturizācijas, optimizācijas un tamlīdzīgos procesos). LDz nākamajam vadītājam jābūt pieredzei sabiedriskajās lietās un sabiedriskajās attiecībās gan uzņēmuma iekšienē, gan publiskajā un biznesa telpā.

Savukārt pieredze darbā sabiedrisko/komunālo pakalpojumu vai sabiedriskās infrastruktūras nozarēs tiks uzskatīta par priekšrocību.

Uzvarētājs tiks paziņots janvārī.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Tikai vilcienu ne uz kurieni vairs gandrīz nav! Tie kas ir ir smieklīgi – divi vagoni, sagrabējušas šausmas

  2. kārtējais melis-smadzeņu pūderētājs …
    lai tas “valdes priekšsēdētājs” kratās uz turieni, kur viņam
    liekas, ka apbērs ar zeltu !
    Paskatītos, vai viņam minimālo vēl maksātu !

  3. Какие интересные требования к претендентам! Вот кто угодно, с каким угодно образованием, но только чтобы не профессионал железнодорожник, и не дай бог русский! Каково, а?! И эта заява по поводу зарплаты. А что, простые железнодорожники должны ради этого с голоду подыхать что ли?!

  4. pa esošo algu gribētāju netrūkst

  5. Ārprāts! Divpadsmit tūkstoši mēnesī?

Tomātaudzētāji "Mežvidi" pārstrādās ogas un kaņepes (4)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi
Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+