Pētījums: Auni un Dvīņi par uzņēmējiem kļūst nedaudz biežāk 0

Iespēja kļūt par uzņēmēju ir ikvienam, tomēr izrādās, ka cilvēki ar Auna un Dvīņa horoskopa zīmi biežāk nekā citu horoskopa zīmju cilvēki uzņemas atbildību kļūt par uzņēmēju. Savukārt Jaunavas, Skorpioni un Strēlnieki šo soli sper nedaudz retāk, liecina “Latvijas Hipotēku un zemes bankas” (“Hipotēku bankas”) veiktā aptauja.

Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Aptauja parāda, ka 11% jauno uzņēmēju ir ar Auna horoskopa zīmi un tikpat – ar Dvīņa horoskopa zīmi. Savukārt uz pusi mazāk – 5% jauno uzņēmēju ir Jaunavas, Skorpiona un Strēlnieka zīmēs.

Aptauja veikta 2013.gada augustā, aptaujājot 300 respondentus, kas uzsākuši savu biznesu pēdējo trīs gadu laikā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Aptaujā secināts, ka vairums cilvēku, kas nesen kļuvuši par uzņēmējiem, atbildību lielākoties uzņemas arī citās dzīves jomās. Piemēram, 83% aptaujāto jauno uzņēmēju ir ģimenes cilvēki un 71% jauno uzņēmēju ir bērni. Turklāt biznesa uzsācēji spēj nodrošināt savām ģimenēm vidēji augstus un augstus ienākumus. Aptuveni pusei jauno uzņēmēju ienākumi uz vienu ģimenes locekli mēnesī ir virs 400 latiem, savukārt ceturtajai daļai respondentu ienākumi uz vienu ģimenes locekli ir no 200 līdz 400 latiem mēnesī.

Analizējot biznesa uzsākšanas aspektus, noskaidrots, kas, pēc jauno uzņēmēju domām, kavē veiksmīgu biznesa sākumu, kur jaunie komersanti meklē atbalstu un padomu, jauno komersantu personīgās finansiālās un labklājības izmaiņas, uzsākot biznesu, un citi jautājumi.

Pārliecinoši galvenie motīvi biznesa sākšanai ir neatkarība (62%), idejas īstenošana (38%), iespēja būt savas dzīves un laika noteicējam. Turklāt secināts, ka biznesu cilvēki sāk racionālu apsvērumu vadīti – salīdzinoši lielai daļai jauno uzņēmēju (38%) par motivāciju kalpojusi iespēja uzlabot finansiālo stāvokli. Krietni mazāk ir tādu cilvēku, kas biznesu sāk, lai pierādītu vai vienkārši izmēģinātu savas spējas (15%).

Lūgti nosaukt trīs svarīgākos aspektus, kas palīdzēja sākt biznesu, pārliecinoši biežāk minēts finansējums (51% aptaujāto), zināšanas un pieredze biznesam atbilstošajā jomā (46%), ideja īstajā laikā un vietā (41%), kā arī laba komanda (39%). Turklāt to, ka idejai būtu jābūt inovatīvai, atzīst tikai 10%.

Savukārt traucējošie faktori bija neziņa par nākotni (42%) un personīgo ienākumu trūkums līdz brīdim, kad bizness sāk nest ienākumus (36%). Pētījums arī apgāž uzskatu, ka bez individuāliem sakariem biznesā neko nevar izdarīt – tikai ceturtdaļa jauno uzņēmēju “sakarus vajadzīgajās jomās” minējuši kā svarīgu aspektu, kas palīdzējis biznesa sākumā.

Reklāma
Reklāma

Arī savā brīvajā laikā uzņēmējs ir uzņēmīgs – vairums biznesa uzsācēju (60%) paši plāno savus ceļojumus un vēl 16% ceļo spontāni, pieņemot negaidītas iespējas un nebaidoties riskēt. Puse respondentu atzina, ka vismaz reizi gadā vai biežāk ceļo uz ārzemēm. 63% vismaz reizi gadā dodas ceļojumos Latvijas robežās. Brīvā laika hobiju topā jaunajiem uzņēmējiem ir aktīvas nodarbes – sports, makšķerēšana, medības, ceļošana, arī grāmatu lasīšana.

Aptaujā jaunajiem uzņēmējiem arī tika lūgts atklāt, pie kā viņi ir vēršas pēc padoma grūtā brīdī. Rezultāti atklāj, ka atbalstu un padomu jaunie uzņēmēji lielākoties meklē tuvāko lokā – pie dzīvesbiedra (52%), drauga (35%) un biznesa partnera (33%). Savukārt profesionāļu palīdzību jaunie uzņēmēji izmantojuši salīdzinoši maz – konsultantu vai kouču (8%), mentoru (3%).

Atskatoties uz biznesa sākumu, uzņēmēji tomēr atzinuši, ka pieredzējis padomdevējs tomēr lieti būtu noderējis – 27% būtu izmantojuši mentora palīdzību, 20% – kursus un citas mācības, 26% vēlētos aktuālo apspriest ar domubiedriem uzņēmēju klubiņā. Tomēr visvairāk – 38% uzņēmēju – pietrūcis uzticama sarunu biedra un 37% – mājaslapas, kurā būtu visa uzņēmējiem nepieciešamā informācija un dokumentu sagataves.

Aptaujas rezultāti arī parāda, ka, raugoties šodienas acīm, kad jau ir gūta pirmā biznesa pieredze, uzņēmējdarbības sākumā respondenti būtu vairāk uzmanības pievērsuši pārdošanai (30%), reālistiskāk plānotu finanses (29%), kā arī vairāk uzmanības pievērstu efektivitātei – procesu sakārtošanai (24%), komandas kontrolei (24%), kā arī risku izvērtējumam (22%).

Turklāt aptauja pārliecinoši parāda, ka pēc biznesa uzsākšanas jaunā uzņēmēja ienākumi un apmierinātība ar dzīvi pieaug. Ienākumi ievērojami pieauguši 22% respondentu, nedaudz palielinājušies 33% aptaujāto, 8% nav mainījušies, bet 28% – mazinājušies. Savukārt tikai 10% atzinuši, ka tajā pašā laikā ir mazinājusies apmierinātība ar dzīvi.

Aptaujā pētīti ar biznesa uzsākšanu saistīti aspekti un brīvā laika aktivitātes. Aptauju pēc “Hipotēku bankas” pasūtījuma veica pētījumu ekspertu uzņēmums “Academia”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.