×
Mobilā versija
+5°C
Jurģis, Juris, Georgs
Pirmdiena, 23. aprīlis, 2018
18. decembris, 2017
Drukāt

Riepu strīdam punktu pieliek lasītājs (2)

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

“Gada auto” žūrijas diskusiju par riepām beidzām ar ironisku aicinājumu padomāt par četriem riepu komplektiem, kuri neapšaubāmi dotu vislielāko drošību Latvijas mainīgajos laika apstākļos.

Neder šī tirgotājiem ienesīgā recepte lietotājam. Pat divi (ziemas un vasaras) komplekti ir dārgāki par vienu universālu (cik nu tas iespējams), jo programmu sadārdzina divas montāžas gadā un tas, ka ziemas riteņi jāmet miskastē, jau dilumam sasniedzot 4 mm robežu.

“Latvietis praktiskais” domā citādi. Tādēļ punktu strīdam ļaujam pielikt “LA.lv” komentētājam Stalkeram: “Aizvadītajā vasarā, ja to vispār var par vasaru saukt, bija viena vai divas dienas, kad temepratūra bija 30 grādu pēc Celsija. LV ir pāris vietas, kur oficiāli drīkst braukt 100 km/h, OK – vidējā plūsma uz ceļiem ir 100 – 110 km/h, bet tādos apstākļos es neredzu jēgu ātrgaitas vasaras riepām, arī skandināvu tipa ziemas riepām vai “šipiem” ne, ja vien nedzīvo dziļos laukos. Ūdens vai šļura risēs gan ir gandrīz vienmēr, tāpēc personīgi piemeklēju riepu “setu”, kas nav dikti mīksts, ko var lietot visu gadu, un tā arī divus trīs gadus nobraucu ar Centrāleiropas ziemas riepām. Un tad ņemu nākamo. “Latakko” un citi “eksperti”, pie kuriem montāža maksā jau tuvu pie 30 eiro par reizi, protams, stāstīs, cik tas ir briesmīgi un nedroši. Bet katram vajag saprast pašam, ko gribas, – es ziemā negonkoju, man der savs variants, ietaupu gadā divas montāžas, nav vajadzīgs otrs “sets” un vienmēr lietoju svaigu gumiju – lietotās un atjaunotās diemžēl ir priekš tiem, kam naudas nav un tādēļ jāpārmaksā.”

Riepu izvēle nu izdarīta. Pirmais decembris (obligāts marķējums M+S un protektora dziļums virs 4 mm) pagājis. Atliek vienkāršākais un svarīgākais. Sekojam laika prognozēm. Un tās liecina, ka līdz pat Jaungadam turpināsies dancis ap nullīti. Sekojam termometram – ledus var parādīties jau ap plus diviem grādiem. Sargam distances. Esam modri. Ne jau riepas ziemas ceļā ir galvenais drošības garants. Tas esi tu pats.”

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Ja nav divi riepu komplekti ar diskiem, tad ir padargi mainiit katru pusgadu no vienaam uz otraam riepaam. Ja ir ieguldiijies un pats var paarskruuveet, tad neredzu iemeslu nepirkt vasaras un ziemas riepas. Nav iemesla bezjaadziigi monteet un izskjeerdeet gjimenes budzhetu! Labaak par starpiibu alus un shashliks vosaraa 😀

  2. Te gan japiebilst, ka pie mums pat kruto dzipu ipasnieki reizem laikam to par pedejo naudu apirkusi un taupa uz riepam, brauc pat ar plikam..
    Bet citadi pilniga taisniba, nav jegas ne pirkt katru gadu jaunas, ne katreiz bortet.
    Vinigi nepiekritu tam, ka noperkot jaunas, tas lieto ari vasara. Ta ir nepamatota izskerdiba. Nu protams runa ir par dazadiem auto un dazadam riepu kategorijam.
    Piem vienkarsakam, bet ka transporta lidzeklim pilnigi pienemamam masinam, ari diski un pasas riepas bus daudz letakas un nebus problema pa max 5 eur /gb nopirkt diskus, jeb pa 40/ 50 eur lietotu labu vasaras riepu komplektu ar visiem diskiem. Nu ziemenes gan maksas tuvak 100.
    Pasam sanacis daudz dazadu riepu mainit. Atjaunotas pilnigi noteiktu nav izvele, bet parpratums.
    Ar labu firmu riepam tiesam videji gada braucot 30/ 40 tukst var nobraukt kadas 3/ 4 ziemas un pec tam, kad jau ziemai neder, vel tik pat vasaras. Bet problema jau ir ta, kadas tas riepas trapisies, vai musu celos kadu nesabojas un tik un ta bus jamaina, utt. Tapec laikam vis optimalakais ir mazlietotas labas firmas riepas.
    Vel japiebilst, ka ne mazak svarigs ir ne tikai uzraksts M+S, bet tiesi protektora raksts. Tie ir dazadi. Bet pilnigi noteikti nekur nederigi ir regularie rutinpapira tipa raksti, jeb ar mazu protektoru. Tie der tikai atskaitei un sosejai bez sniega…, bet musu apstakliem vajadzigs parupjs un neregulara zimejuma protektors

Draugiem Facebook Twitter Google+