Ekonomika
Auto un moto

“Saņemot sodu, neviens nav apmierināts” – autostāvvietu operators pikts par PTAC teikto0


Autostāvvietu maksas automāts.
Autostāvvietu maksas automāts.
Foto: LETA

“Cityparks Latvija” (“Cityparks”) aicina Patērētāju tiesību aizsardzības centru un tās vadītāju Baibu Vītoliņu publiskā komunikācijā, kas vērsta pret “Cityparks”, pārtraukt izmantot nepatiesu informāciju.

“Cityparks” respektē PTAC mērķi aizsargāt patērētāju intereses Latvijā, uzliekot uzņēmumam sodu 50 000 eiro apmērā par līdzšinējo darbību, tomēr aicina tālāko lietas attīstību risināt tiesiskā un godīgā ceļā.

Uzņēmums Latvijas tirgū darbojas 5 gadus un uzņēmums apzinās, ka tā darbība soda saņēmējam izraisa dusmas, vilšanos un citas negatīvas emocijas.

Neviens klients, saņemot līgumsodu, nav apmierināts.

“Cityparks” apsaimnieko 52 autostāvvietas. Vairākums no šīm stāvvietām ir radītas no jauna un jaunos rajonos. Tur, kur līdz tam tas nav bijis ierasts. Līdz ar to ir jāmaina ieradumi un cilvēkiem tas nepatīk.

Tāpēc, iekārtojot jaunu autostāvvietu pie lielveikaliem, uzņēmums vienmēr nodrošina pārejas un brīdinājuma periodu.

Sākumposmā īpaši tiek pievērsta uzmanība tam, lai informētu regulāros stāvvietas izmantotājus, tas ir darbs no 2 nedēļām līdz 2 mēnešiem, kuru laikā autovadītāji saņem tiešu informāciju no “Cityparks”.

Un, protams, ir arī zīmes un norādes, kuras ir blīvi izvietotas, redzamas un netiek slēptas.

Tomēr daudzi autovadītāji ir pieraduši turēt automašīnu cita privātīpašumā bez maksas un tāpēc, saskaroties ar maksu, to ignorē vai izturās nevērīgi pret saviem pienākumiem, un tāpēc saņem sodu.

PTAC izmantotā publiskā informācija liecina, ka par “Cityparks” ir saņemtas 482 sūdzības, kas ir pretrunā ar PTAC sniegto oficiālo informāciju, kas liecina, ka šo gadu laikā ir saņemtas tikai 72 sūdzības, visas pārējās ir bijušas konsultācijas.

Šo pašu divu gadu laikā, “Cityparks” apkalpojis vairāk nekā 8 miljonus klientu.

“Tātad 8 miljoni klientu, kuri izprot noteikumus, rīkojas atbilstoši tiem, redz norādes un spēj tās izpildīt, vai arī pieļauj cilvēcīgas kļūdas, sazinās ar mums un atrisina situāciju, ir nieks pret tām 72 sūdzībām (0,00009%), no kurām visas kā viena ir izskatītas un atzītas par nepamatotām,” teikts uzņēmuma paziņojumā.

Otrs arguments, ko PTAC vērš pret uzņēmumu, ir tāds, ka uzņēmuma sodi visi ir vienādi- 35 eiro – un neadekvāti augsti, radot iespaidu, ka “Cityparks” nozarē izceļas ar īpaši agresīvu sodīšanu.

Jau 2010. un 2011. gadā PTAC ir vērtējis sodu apjomus un atzinis, ka sods 25 eiro ir adekvāts. Šo gadu laikā ir augušas visas stāvvietu uzturēšanas izmaksas, kā arī stāvvietu tarifi ir palielinājušies vismaz par 70%, bet PTAC aicina “Cityparks” sodus samazināt līdz 16 eiro, pauž uzņēmumā.

Pēc “Cityparks” pārstāvju teiktā, PTAC prasības pret šo uzņēmumu ir pilnīgi citas nekā pret citiem nozares spēlētājiem.

“Mums PTAC liek piemērot soda aprēķina formulu, kas (1) nesedz mūsu darbības izdevumus, (2) grauj mūsu konkurētspēju, jo pie līdzvērtīgiem apstākļiem, mūsu sodi būtu 2x mazāki, bet tarifi augstāki nekā konkurentiem. Konkurentiem šādas prasības netiek piemērotas,” norādīts “Cityparks” paziņojumā.

Attiecībā uz PTAC piemērot sodu “Civinity” PTAC iesnieguši detalizētus aprēķinus, kā šī summa veidojas.

“Jā, sodu saņēmēji sedz visas soda piemērošanas izmaksas un jā – mēs nepiekrītam PTAC uzskatam, ka šīs izmaksas ir jāiekļauj stāvvietas tarifā,” atzīst uzņēmumā.

Pēc uzņēmuma pārstāvju teikta, godprātīgiem stāvvietu lietotājiem nav jāsedz negodprātīgo izmaksas. Un kamēr Latvijā autostāvvietu tirgum nav vienota regulējuma, “Cityparks” iestāsies par godīgo autobraucēju interesēm.

PTAC savā publiskajā komunikācijā apgalvo, ka “Cityparks” neizskata sūdzības un neatceļ sodus. Tā ir nepatiesa informācija. No visiem izrakstītajiem sodiem gadā, vairāk nekā desmitā daļa tiek samazināti vai atcelti.

“Jau kopš uzņēmuma dibināšanas mēs paši aicinām klientus iesniegt iebildumus, ja viņuprāt sods ir izrakstīts nepamatoti. Informācija par pārsūdzības iespējām ir skaidri izlasāma uz soda kvīts.”

“Cityparks” veic fotofiksāciju un informācijas reģistrāciju, lai katru gadījumu varētu izskatīt pēc būtības. Ikviens saņem rakstisku atbildi.

Uzņēmums pēc būtības izskata arī citus argumentus. Daļa, piemēram, netīšām samaksāts par citu stāvvietu, pārāk vēlu izslēgts “Mobilly” norēķins, pie slimnīcas stresā aizmirsts maksājums, nepareizi ievads auto numurs, neliela, pierādāma nokavēšana u.c. uzskatām par objektīvām.

Bet ir daļa, piemēram, uzrādīts veikala pirkuma čeks, apgalvojums “ieskrēju tikai pēc kafijas” utml., kurus “Cityparks” neuzskata par objektīvi pamatotiem.

“Cityparks” ir autostāvvietu apsaimniekotājs ar 52 stāvvietām, katru gadu uzņēmums vismaz četrkāršo nomaksāto nodokļu apjomu un pastāvīgi paplašina savu darbinieku komandu.

25 no “Cityparks” apsaimniekotajām stāvvietām ir maksas stāvvietas, kas atrodas pie veikaliem un tikai 2 tradicionāli ir bezmaksas stāvvietas pie veikaliem ar laika ierobežojumu.

Saistītie raksti

Maksas autostāvvietas un stāvvietas ar laika ierobežojumu pie tirdzniecības centriem Rīgā nav retums, tādas izvēlas organizēt tie lielveikali, kuri atrodas teritorijās ar blīvu satiksmi, apdzīvotību vai biroju centriem un vienlaikus ar ierobežotām iespējām auto novietošanai.

Šī ir normāla prakse Rīgā jau 10 gadu garumā, jo lielveikali un citas iestādes tā vēlas pasargāt savus klientus un saglabāt viņiem autostāvvietas.

LA.lv