LETA

Sola nākamgad ķerties pie problemātisko pierobežas ceļu sakārtošanas 0

Nākamgad sāks sakārtot problemātisko pierobežas ceļu Eleja-Lietuvas robeža virzienā, kā arī ceļu no Liepājas Palangas virzienā, šodien Saeimas Pieprasījumu komisiju informēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Reklāma
Reklāma

 

Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Laikā no 2014. līdz 2020.gadam par Kohēzijas fondu līdzekļiem Latvijas pierobežā plānots īstenot sešus autoceļu projektus ar kopējo garumu 81 kilometrs, par Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzekļiem – desmit autoceļu projektus ar kopējo garumu 43 kilometri, šodien Saeimas Pieprasījumu komisiju informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji.

Kā Saeimas komisijas sēdē atzina Valsts robežsardzes un Iekšlietu ministrijas pārstāvji, faktiski veikt pierobežu ceļu sakārtošanu un atjaunošanu nav šķēršļu, tikai jāievēro noteiktas procedūras. Dažās vietās ceļi esot atjaunoti bez noteiktās kārtības ievērošanas. Piemēram, pēc abu valstu pierobežas pašvaldību vienošanos par konkrētā ceļa sakārtošanu ir jāinformē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, kā arī Ārlietu ministrija, lai atjaunotais ceļš tiktu fiksēts starpvalstu attiecīgos līgumos. Piemēram, uz Lietuvu patlaban ved 27 ceļi, lai gan savulaik Lietuvas virzienā izbraucami bija 56 ceļi. Lai kādu no šiem ceļiem atjaunotu, pirmkārt, jau esot jāsāk ar pašvaldību sadarbību, vienojoties par konkrētā ceļa atjaunošanu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Saeimas deputāts Jānis Ādamsons (SC) skaidroja, ka ceļu sakārtošanu Lietuvas virzienā traucējot lietuviešu neizdarība. Sarunās viņi iestājoties par konkrēto ceļu sakārtošanu Latvijas virzienā ar Eiropas Savienības līdzekļu palīdzību, bet tālāk par runām nekur netiekot. Lietuvieši vēloties ar Latvijas rokām sakārtot ceļus. Igaunijas virzienā esot gluži cita situācija, jo ar igauņiem saskaņošanas darbi noritot veiksmīgi.

Matīss Saeimas Pieprasījumu komisijai sniedza arī īsu pārskatu par tiem ceļu projektiem, kurus varētu pieteikt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas koordinētajai pārrobežu sadarbības programmai “Interreg”. Sadarbībā ar Igauniju tikšot realizēti seši projekti šajā programmā, bet ar Lietuvu – 13 projekti.

”Latvijas Valsts ceļu” (LVC) sagatavotā informācija liecina, ka nākamgad par Eiropas Savienības (ES) līdzekļiem paredzēts atjaunot 361 kilometru valsts autoceļu segumu, tai skaitā 287 kilometrus par ES Kohēzijas fonda līdzekļiem un 75 kilometru segumu par ERAF līdzekļiem.

Par valsts budžeta līdzekļiem paredzēts atjaunot 139 kilometru valsts autoceļu segumu.

Papildus tam paredzēts veikt salīdzinoši vienkāršo virsmas apstrādi uz 250 kilometriem valsts reģionālo autoceļu un 150 kilometriem valsts vietējo autoceļu ar asfalta segumiem, kā arī atjaunot 130 kilometru grants segumu.

Pavisam kopā dažādas sarežģītības darbi paredzēti uz 1032 kilometriem valsts autoceļu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.