Mūsdienu busiem galvenie dizaina elementi saskatāmi priekšdaļā, jo kastveida dizains ir pakārtots funkcionalitātei.
Mūsdienu busiem galvenie dizaina elementi saskatāmi priekšdaļā, jo kastveida dizains ir pakārtots funkcionalitātei.
Publicitātes foto

Trešās paaudzes “Trafic” – darba rīks ar visām ērtībām 0

“Renault Trafic” modeļu saime debitēja 1980. gadā, un to pārdošanas apjomi jau ir sasnieguši vairāk nekā 1,6 miljonus vienību visā pasaulē. Šogad iznākušais jaunais trešās paaudzes “Trafic”, tāpat kā tā līdzinieks “Opel Vivaro”, ir nopērkams 50 pasaules valstīs.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 4
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 85
Viedoklis
Linda Tunte: “Es dzeru, lamājos, gāžu politiķus un eju prom no darba” 85
Lasīt citas ziņas

Uz viena modeļa bāzes tiek izstrādātas visdažādākās busiņu modifikācijas – sākot ar vienkāršu kravas furgonu un beidzot ar paaugstinātām komforta prasībām atbilstošu pasažieru auto. Saimnieciskai darbībai piemērotākās ir kravas furgonu, arī kravas un pasažieru jeb kombi versijas. Tiek būvētas arī dažādas specializētiem darbiem paredzētas modifikācijas. Mikroautobusa universālākais jeb kombi variants ir astoņu vai deviņu sēdvietu izpildījumā. Tad priekšējā rindā blakus vadītājam ir vai nu viena, vai divas pasažieru vietas, bet pārējās divās rindās busiņa salonā ir pa trīs sēdvietām katrā. Abu aizmugurējo sēdekļu rindas šādiem mikroautobusiem var salocīt vai izņemt pavisam, tādā veidā ievērojami palielinot kravas telpu.

Tehniskā izpildījuma ziņā pircējiem tiek piedāvāta ļoti plaša izvēle. Mikrobusiņi ir pieejami ar vairākām atšķirīga garuma riteņu bāzēm, dažāda garuma un augstuma virsbūvēm. Īpaši liela modifikāciju dažādība ir kravas un specializētajiem busiem. Tur var būt gan dažādas kravnesības un kravas telpas ietilpības furgoni, gan īpaši aprīkoti specializēti furgoni, gan uz šo pašu busu bāzes veidoti kravas automobiļi ar vaļēju kravas kasti un pat pašizgāzēji.

CITI ŠOBRĪD LASA

Mūsdienās autoražotāji arvien plašāk izmanto sadarbību kādu konkrētu modeļu vai, piemēram, dzinēju konstruēšanā un ražošanā, turklāt ne tikai viena koncerna ietvaros, bet ņemot talkā pat konkurējošas firmas. Komerctransporta ziņā šāda spēku apvienošana ir īpaši izplatīta. Jau no 2001. gada “Renault” un “Nissan” alianse kopā ar “Opel” šajā tirgus segmentā piedāvā praktiski identiskus modeļus: “Renault Trafic”, “Nissan Primastar” un “Opel Vivaro”.

Konstruktīvi jaunais “Trafic” ir visai līdzīgs iepriekšējās paaudzes modelim, tādēļ šo drīzāk var uzskatīt par evolucionāru attīstību, kas ietver dažādus tehniskus pilnveidojumus. Trešās paaudzes “Trafic” izceļas ar atraktīvu priekšdaļas noformējumu un pieejamo moderno aprīkojumu, taču darba mašīnai daudz nozīmīgākas pārmaiņas ir mūsdienīgāku un ekonomiskāku dzinēju parādīšanās, kā arī plašāka un ērtāka kravas telpa. “Trafic” pieejams ar diviem virsbūves augstumiem un garumiem, turklāt abās garuma versijās (riteņu bāze 3,1 vai 3,5 m) jaunais modelis ir par 216 mm garāks par priekšgājēju. Tas ļāvis palielināt kravas nodalījumu tā, lai pat mazākajā furgona versijā varētu iekraut blakus trīs eiropaletes.

Publicitātes foto

Par braucēju ērtībām gādā multimediju sistēma ar navigāciju, bet dažādas sīklietu novietnes, plauktiņi un turētāji ievērojami atvieglo vadītāja ikdienas darbu.

Dzinēju piedāvājums sastāv no četrām jaunākās paaudzes 1,6 litru turbodīzeļa versijām. 1,6 dCi motors ar vienu turbīnu pie­ejams 90 vai 115 zirgspēku versijās, bet tam pašam motoram ar divām turbīnām var būt 120 vai 140 zirgspēki. Visi šie spēka agregāti tiek komplektēti ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu.

“Renault Trafic” sākuma cena ir 21 325 eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.