Foto: Edijs Pālens/LETA

Zemās grīdas tramvaji nu brauc arī uz Mežaparku 0

Klusāks, ērtāks, ietilpīgāks. Tāds ir jaunais zemās grīdas tramvajs, kas līdz šim kursēja vien līdz Juglai. Taču nu tā piedāvātās ērtības būs pieejamas arī noslogotajam 11. maršruta tramvajam, kurš ved uz Mežaparku. Savā pirmajā braucienā jaunais pagarinātais četru sekciju zemās grīdas tramvajs devās 7. februārī. 


Reklāma
Reklāma
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 1
Neizmet, turpini izmantot – 10 praktiski pielietojumi ikdienā tavam vecajam viedtālrunim 7
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Izbraucot ar zemās grīdas tramvajiem, izjutu, ka tie ir daudz ērtāki, klusāki un mūsdienīgāki. Vecajos tramvajos jāmēro trīs pakāpieni, lai tiktu iekšā, kas noteikti apgrūtina gan pensionāru, gan invalīdu, gan grūtnieču iekāpšanu. Savukārt jaunajos tramvajos ir tikai viens pakāpiens, kas nodrošina mazāku piepūli. Visi tramvaji ir aprīkoti ar automātiskām durvīm pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai. “Cilvēki, nospiežot pogu, var atvērt durvis gan no iekšpuses, gan ārpuses. Katrā sekcijā ir kondicionieris, kas karstajās vasaras dienās braukšanu padarīs patīkamu,” teic uzņēmuma “Rīgas satiksme” preses sekretārs Viktors Zaķis.

Dienā, kad dodos izbraukumā ar jauno tramvaju uz Mežaparku, to vada Linards Grinbergs, kurš ar zemās grīdas tramvaju brauc kopš 2010. gada. “Dēvēju tos par mazajiem vilcieniem. Visvairāk no vecajiem tramvajiem jaunie atšķiras ar komfortu. Mēs, vadītāji, jūtamies kā mazā, personīgā kabinetā. Vadītāji vairs netirgo biļetes, jo sekcijās ir pieejami e-talona iegādes aparāti,” stāsta L. Grinbergs. Viņš uzsver, ka jaunie tramvaji ir daudz attīstītāki. “Tajos viss ir automātisks – nav pedāļu, ir tikai rokas vadība. Pieturas vairs paši nespiežam, viss notiek caur internetu ar navigācijas sistēmas palīdzību. Durvīm ir sensori, tādēļ ir mazāka iespējamība iespiest pasažieri. Braukt ar šiem tramvajiem nav grūti, tikai jāpierod, arī pagriezienos tā vadīšana nesagādā problēmas,” teic L. Grinbergs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ļoti nozīmīgi ir tas, ka tramvajos viegli var iekļūt arī pasažieri ratiņkrēslos, viņiem ir pieejamas lielākas platības. Lai atvieglotu pasažieru nokļūšanu salonā bez pieturvietas platformas palīdzības, pie priekšējām pasažieru durvīm ir iebūvēts manuāli darbināms hidrauliskais pacēlājs ar saliekamo platformu. To var nolaist līdz brauktuvei.

 “Tas ir neaprakstāms komforts. Mums, šoferiem, ir arī apsildāmie krēsli,” piebilst L. Grinbergs. Tramvaju iekšpusē un arī ārpusē ir novērošanas kameras. “Pateicoties tām, tramvajā tika noķerts zaglis, savukārt ārpusē vienmēr tiek nofilmētas avārijas. Vadot modernus tramvajus, jūtu, ka pasažieri sāk daudz vairāk cienīt tā vadītājus,” teic L. Grinbergs.

Tramvajā sastaptā Ludmila jau vairāk nekā divus gadus regulāri brauc ar zemās grīdas tramvajiem. “Tie ir daudz ērtāki un plašāki. Četru sekciju tramvaji man patīk vēl vairāk. Tie nekad nav pārpildīti, vienmēr ir vieta, kur apsēsties. Patiešām ļoti komfortabli,” sajūsmā pasažiere. Savukārt students Imants todien pirmo reizi brauca ar zemās grīdas tramvaju. “Tramvajs ir daudz klusāks un plašāks, liekas, ka cilvēki vairs nav tik bezkaunīgi, negrūstās un ir kļuvuši kulturālāki. Visvairāk patīk iespēja pašam atvērt durvis,” teic Imants. Viņaprāt, lielākais labums ir mazāks pakāpienu skaits. “Nav jākāpj pa trīs pakāpienu trepēm, kas īpaši smagi liekas vecākiem cilvēkiem ziemas laikā, kad pakāpieni ir slideni un dubļu pilni,” uzskata Imants. Neskatoties uz visām ērtībām, Imantam šķiet, ka pārejas starp sekcijām ir parāk šauras.

“Jau no 2010. gada zemās grīdas tramvajs pasažierus apkalpo 6. maršrutā uz Juglu. Pašlaik minētais maršruts posmā no 45. vidusskolas līdz galapunktam tiek rekonstruēts, lai to labāk pielāgotu zemās grīdas tramvaja specifikai. Kā nākamais zemās grīdas tramvaja pārvadāšanai tuvākajos gados tiks pielāgots 4. tramvaja maršruts,” informē V. Zaķis.

Reklāma
Reklāma

Viktors Zaķis piemetina, ka “RS” lielajā stratēģijā līdz 2034. gadam visus vecos tramvajus plānots nomainīt uz zemās grīdas tramvajiem. “Tāds ir mūsu mērķis, taču, visticamāk, process ievilksies, jo ir ļoti dārgs. Noteicošais faktors ir finanses tādēļ, ka viens zemās grīdas tramvajs maksā apmēram 2,6 miljonus eiro,” pamato V. Zaķis.

 

Fakti

“Rīgas satiksmes” pārziņā esošie zemās grīdas tramvaji:

* 26 zemās grīdas tramvaji:

* 20 trīs sekciju zemās grīdas tramvaji, kas ir 31,4 metrus gari ar maksimālo pasažieru ietilpību 318,

* seši pagarinātie četru sekciju tramvaji, kuri ir 41 metrus gari ar maksimālo pasažieru ietilpību 432.

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.