Foto no LA arhīva.

Aptauja: Graudaugu lietošanas paradumi būtiski atšķiras starp dažādām paaudzēm 0

Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju (98%) kopumā uzturā lieto graudaugus un to produktus, taču būtiski atšķiras graudaugu lietošanas paradumi starp dažādām vecuma grupām, noskaidrots “Maxima mazumtirdzniecības kompass” veiktajā aptaujā.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 43
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Lasīt citas ziņas

Aptaujas dati liecina, ka pieaugot vecumam, palielinās graudaugu lietošana uzturā katru dienu. Ja vecumā grupā no 18 līdz 24 gadiem šos produktus uzturā katru dienu lieto 53% respondentu, vecuma grupā no 64 līdz 74 gadiem to dara jau 88% iedzīvotāju.

Jaunieši izteiktāk nekā citas vecuma grupas uzturā lieto dažādus mušļus (21%), bulciņas un cepumus (40%) un kuskusu (6%), bet vecākas paaudzes iedzīvotājiem iecienītas ir auzu un citas pārslas (52%). Tāpat gados vecāku iedzīvotāju vidū populārāk ir uzturā lietot maizi (97%), miltus un miltu maisījumus (32%), kā arī prosu (7%).

CITI ŠOBRĪD LASA

Vairāk nekā puse iedzīvotāju (56%) uzturā lieto graudaugu produktus, jo tie ir garšīgi, 42% aptaujāto tos ēd, jo uzskata, ka tie ir veselīga uztura pamatvērtība, bet 34% respondentu uzturā lieto graudaugu produktus, jo tie ir daudzveidīgi un no tiem var pagatavot daudz dažādu ēdienu. 32% aptaujas dalībnieku lieto graudaugu produktus, jo tie satur cilvēkam nepieciešamās šķiedrvielas un vitamīnus.

Jaunākā paaudze graudaugus uzturā lieto vairāk tāpēc, ka tie ir garšīgi, daudzveidīgi un ātri pagatavojami, vecāka gadagājuma cilvēki vairāk domā par veselīgu dzīvesveidu un pievērš uzmanību tam, ka graudaugu produkti satur nepieciešamās šķiedrvielas un vitamīnus.

Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2018. gada jūlijā – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā eksperti snieguši vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm. Šoreiz īpaša uzmanība nozares apskatā veltīta graudkopības nozares attīstībai Latvijas un Baltijas mērogā 2018.gadā. Graudkopības nozares apskats veidots sadarbībā ar AS “Dobeles dzirnavnieks” un Latvijas Lauksaimniecības universitātes agronomiem.