Foto: Edijs Pālens/LETA

Cilvēki ir noilgojušies pēc atpūtas! Arvien vairāk telefonu pludmalē un ārzemēs 5

Raivis Šveicars, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kura no sejām jums šķiet vispievilcīgākā? Atbildē slēpjas jūsu partnera ideāls 27
Veselam
Nosaukti 8 pārtikas produkti, kuru patēriņš jāierobežo, kļūstot vecākam
TV24
“Kāpēc Zelenskis to lietu izspēlēja?” Rajevu pārsteidzis paziņojums par Ukrainā sagatavotajām 14 jaunām armijas brigādēm
Lasīt citas ziņas

Sākoties vasarai un mīkstinoties Covid-19 ierobežojumiem, cilvēki beidzot sākuši remdēt slāpes pēc ceļošanas. “LMT” dati rāda, ka šī gada jūnijā salīdzinājumā ar pagājušā gada jūniju par 85% palielinājies mobilo datu patēriņš ārpus Latvijas. Turklāt tas pat par 18% pārsniedz 2019. gada rādītājus.

Savukārt tikai neliels kāpums bijis mobilo datu lietojumam Latvijā – apjoms jūnijā audzis vien par 6%, turpretī salīdzinājumā ar 2019. gada jūniju samazinājies par 36%. Būtībā tas rāda, ka, kamēr latviešu skaits ārzemēs sasniedzis ievērojamus apjomus, ārvalstu tūristu skaits Latvijā joprojām ir ievērojami zemāks nekā pirms pandēmijas.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Attālinātais darba režīms veicinājis pieprasījumu pēc mobilajiem pakalpojumiem arī ārvalstīs, apliecinot, ka nav vairs tik svarīgi, vai cilvēks darbu veic no mājām vai no jebkuras citas vietas pasaulē. Tāpat pēdējā gada laikā esam piedzīvojuši vairāku industriju atveseļošanos, kas veicinājusi ceļošanu gan privātos, gan profesionālos nolūkos,” norāda “LMT” Biznesa vadības dienesta direktors Vīgants Radziņš. Visvairāk mobilos datus “LMT” klienti patērējuši Vācijā, Zviedrijā, Lietuvā, Nīderlandē un Igaunijā.

“Būtiski pieaudzis pieprasījums pēc mobilajiem datiem ārzemēs – tas ļauj secināt, ka aktīvu Latvijas iedzīvotāju vidū starptautiskais tūrisms ir atdzīvojies, tomēr pandēmija turpina ietekmēt ārvalstu viesu interesi par Latviju,” secina Radziņš.

“Bite” izpētījusi, ka kopumā šovasar salīdzinājumā ar pagājušā gada vasaru privātpersonu segmentā datu patēriņš audzis par 82%.

Pēc datu lietojuma “Bites” speciālisti secinājuši, ka izteikta koncentrācija ir gar Baltijas jūras krasta līniju no Ainažiem līdz pat Lietuvas robežai Liepājas pusē. Karstums dara savu, cilvēkiem alkstot pēc ūdens aktivitātēm. Lielākais pieaugums vasaras mēnešos, salīdzinot ar februāri un maiju, vērojams tieši Saulkrastos un Lilastē, kur cilvēku kustība palielinājusies attiecīgi par 250% un 225%, bet lielāka kustība vērojama arī Jūrmalas virzienā, kur mobilo lietotāju skaits “Bites” tīklā pieaudzis par 150%.

Līdzīgi novērojumi ir arī “Tele2” – arī viņu klientu bāze vasarā vairāk koncentrējas piejūras reģionos, tomēr liels palielinājums ir arī iekšzemes novados. Vislielākās izmaiņas bijušas Rugāju (+115%), Mazsalacas (+110%), Aglonas (+92%), Naukšēnu (+83%) un Sējas (+83%) novadā. Ievērojams datu pieaugums novērots arī Pāvilostas, Salacgrīvas un Engures novadā. Līdzīgi kā “LMT” gadījumā tikai samērā nedaudz palielinājusies ārvalstu tūristu aktivitāte Latvijā, piemēram, par 10% audzis veikto zvanu minūšu skaits Latvijā. Visaktīvākie runātāji pa tālruni bijuši iebraucēji no Lietuvas, kam seko briti.

Reklāma
Reklāma

“Nenoliedzami, cilvēki ir noilgojušies pēc atpūtas ne tikai tāpēc, ka piedzīvots garš pandēmijas laiks ar stingriem ierobežojumiem, bet arī tāpēc, ka šogad vasaras laika apstākļi ir piemēroti iekšējā tūrisma pilnvērtīgai izmantošanai. Vienlaikus jāpiemin, ka vēl maijā, kamēr Latvijā saglabājās auksts laiks un arī pandēmijas ierobežojumi netika strauji mīkstināti, interese par Baltijas jūras krasta līniju bija zema un cilvēku kustība kopumā bija “mājas–darbs–svaigs gaiss–mājas” kategorijās. Nenoliedzami, tas liecina, ka sabiedrība ieteikumiem par pārvietošanās kustību ir bijusi atbildīga,” sacīja “Bites” pārstāve Una Ahuna-Ozola.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.