Tilts Salacgrīvā
Tilts Salacgrīvā
Ekrānšāviņš no FB @Ilze Mežgaile

Briškens: Jauns tilts Salacgrīvā jāuzbūvē divu gadu laikā – tur remonts nav bijis 65 gadus. Igaunija prasījusi paskaidrojumus 47

Jauns tilts pār Salacu jāizbūvē divu gadu laikā, pēc tikšanās ar Limbažu novada domes priekšsēdētāju Dagni Straubergu (LRA) sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

Reklāma
Reklāma
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas?
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 7
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos 28
Lasīt citas ziņas

Briškens norāda, ka tilts pār Salacu Salacgrīvā ir nacionālas nozīmes kritisks infrastruktūras objekts – gan tā savienojamības nozīmē ar “Via Baltica”, gan valsts kopējā drošības arhitektūrā.

“Šis ir valsts mēroga jautājums, kuru nedrīkst atlikt un atstāt tikai uz Limbažu novada pleciem,” uzsver ministrs.

CITI ŠOBRĪD LASA
Pēc viņa teiktā, nav pieņemami, ka tik kritiskā “pudeles kaklā” kustība notiek tikai vienā joslā.

“Esmu konsultējies ar visām pusēm – jaunu tiltu var uzbūvēt divos gados. Un ar tādu priekšlikumu arī došos uz valdību,” papildināja ministrs.

Nolietotā un satiksmei šobrīd daļēji slēgtā Salacgrīvas tilta vietā iecerēts būvēt jaunu tiltu. Tā izmaksas lēstas ap 15 miljoniem eiro, un līdz gada beigām būs skaidrība par iespējām pusi šīs summas segt no Eiropas Militārās mobilitātes finansiālā atbalsta, raksta portāls lsm.lv.

Salacgrīvā esošais Salacas tilts ir daļa no starptautiskas nozīmes autoceļa “Via Baltica”.

Tiltam 65 gadu laikā ne reizi nav bijis kapitālais remonts.

Tilta nolietojums liek sevi manīt – vasarā tur veidojās plaši sastrēgumi, jo noslodzes mazināšanas nolūkā satiksmei izmanto vienu tilta pusi.

Igaunijas Satiksmes departaments par to prasīja Latvijas paskaidrojumus.

Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji norāda, ka jauna tilta pār Salacu būvprojekts ir izstrādāts un iesniegts Militārās mobilitātes projektu pieteikumu atlases uzsaukumā Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūrā, kur projektu īstenošanai tiek piešķirts finansējums no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta.

Tāpat SM informē, ka projekta atbalsta gadījumā liela daļa no būvniecības izmaksām tiktu segta no minētā finansējuma instrumenta.

Vienlaikus satiksmes ministra ieskatā paļauties tikai uz Eiropas Savienības finansējumu nav garantēts risinājums,

tāpēc ir jāizvērtē citas finansējuma piesaistes alternatīvas gadījumā, ja tas netiek piešķirts.

Iecerēts, ka jauna tilta būvniecības laikā satiksmes nepārtrauktības nodrošināšanai tiks izbūvēts pagaidu tilts. Tāpat tika pārrunāts, ka tilts pār Salacu joprojām varētu palikt Limbažu pašvaldības pārziņā, bet tiek izskatīta arī iespēja tiltu pārņemt SM īpašumā, lai nodrošinātu stratēģiski svarīgas transporta infrastruktūras būvniecību. Tādējādi plānots, ka jaunā tilta būvdarbus veiktu VSIA “Latvijas valsts ceļi”, vēsta SM.

Reklāma
Reklāma

LETA jau rakstīja, ka 19.septembrī valdība atbalstīja līdzfinansējuma piešķiršanu SM virzītajiem projektiem, tostarp tilta pār Salacu būvniecībai, trešajā Militārās mobilitātes projektu pieteikumu atlases uzsaukumā

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.