FOTO: Twitter/Pasažieru vilciens

Čehija apsūdz Krieviju hakeru uzbrukumos Eiropas dzelzceļa tīkliem, tostarp arī Latvijas dzelzceļam 56

Krievija tiek turēta aizdomās par hakeru uzbrukumiem dzelzceļa uzņēmumiem Čehijā, Latvijā, Lietuvā, Rumānijā un Igaunijā, paziņojis Čehijas transporta ministrs Martins Kupka.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ūdensvīrs – orangutāns, Dvīņi – lapsa: kāds savvaļas dzīvnieks tu esi pēc zodiaka zīmes
Omīte noved līdz izmisumam telefonkrāpniekus, nogurdinot ar stāstiem par pīrādziņiem – jauns veids, kā tik galā ar noziedzniekiem 31
Veselam
21. gadsimta sērga – resnās zarnas divertikuloze. Kas tas ir, kas to skar un kādos gadījumos draud arī tev?
Lasīt citas ziņas

Kupka izteicies, ka Krievija vairākkārt mēģinājusi iejaukties Eiropas dzelzceļa tīklu darbībā, izvēršot kampaņu, kuras mērķis ir destabilizēt Eiropas Savienību (ES) un sabotēt kritisko infrastruktūru.

Čehijas transporta ministrs atklāja, ka pēc Krievijas atkārtotā iebrukuma Ukrainā 2022.gada februārī Maskava tiek turēta aizdomās par tūkstošiem mēģinājumu vājināt Eiropas transporta sistēmas, ziņo laikraksts “Financial Times”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kiberuzbrukumu kampaņa ietvēra uzbrukumus Čehijas valsts dzelzceļa uzņēmuma “Čehijas Dzelzceļš” signalizācijas sistēmām un tīkliem. Agrākie uzbrukumi izraisīja biļešu pārdošanas sistēmas darbības traucējumus un radīja bažas par iejaukšanos signalizācijas sistēmā, kas varētu izraisīt nopietnus negadījumus, atklāja Kupka.

Saskaņā ar ES Kiberdrošības aģentūras pirmo ziņojumu par transporta apdraudējumiem uzbrukumi dzelzceļa uzņēmumiem pieaug, kas galvenokārt saistīts ar Krievijas atkārtoto iebrukumu Ukrainā. Ziņojumā minēti “prokrieviski noskaņotu hakeru grupu” veiktie lielie kiberuzbrukumi dzelzceļa uzņēmumiem Latvijā, Lietuvā, Rumānijā un Igaunijā.

Kupka arī norādīja, ka Čehija plāno ātrgaitas dzelzceļa līniju, kas savienos Berlīni, Prāgu un Vīni, un noteiks ierobežojumus ārvalstu operatoru iespējām piedalīties konkursos, kas saistīti ar šo projektu.

“Tas nav kaut kas līdzīgs aizliegumam, bet mēs dotu priekšroku Eiropas uzņēmumiem. Attiecībā uz digitālajām tehnoloģijām un arī signalizācijas sistēmām mēs esam skaidri pieprasījuši ierobežojumus ārvalstu operatoriem, kas piegādā noteiktas detaļas, jo tā ir daļa no kritiskās infrastruktūras,” atklāja ministrs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.