“Cilvēkiem ir mazliet aizgājis šīberis. Viņi, lai notievētu, izmanto diabēta zāles,” Danusēvičs komentē aktuālo situāciju 0

Pasaulē pieaugošā inflācija ir skārusi arī Latviju, taču situācija lēnām sāk uzlaboties. To apliecina arī jaunākās Starptautiskā Valūtas fonda prognozes. TV24 raidījumā “Dienas personība ar Veltu Puriņu” Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs detalizēti analizēja pašreizējo situāciju un nākotnes prognozes.

Reklāma
Reklāma
Veselam
Lūk, kā izskatās nekopta sieviete: 7 pazīmes, kas par to liecina 30
Pircēja pasūta pilnīgi vienādas preces no “Temu”, “Shein” un “AliExpress”. Rezultāti bija pārsteidzoši 26
TV24
Ģimenēm jaunā nodokļa paka dzīvi padarīs vēl dārgāku! Politiķis uzskata, ka gada vidū jau būs “auzas” 18
Lasīt citas ziņas

Danusēvičs norāda, ka, neskatoties uz to, ka cilvēki joprojām atceras augstās cenas, kas bija spēkā pirms pāris gadiem, kopumā inflācijas temps samazinās. “Paskatoties kaut vai šajos pašos piena produktu piemēros, esmu pārliecināts, ka mūsu nākošajā cenu aptaujā, ko mēs rīkosim decembrī, mēs redzēsim, ka virkne produktu būs lētāki nekā iepriekšējā gadā.”

Tomēr, kā atzīmē eksperts, cenu svārstības ietekmē dažādi faktori. Piemēram, kafijas un šokolādes cenas turpinās augt, jo tās ir atkarīgas no dažādiem ārējiem faktoriem, piemēram, ražas un globālās pieprasījuma.

Patērētāju uzvedība mainās

CITI ŠOBRĪD LASA

Danusēvičs uzsver, ka patērētāji ir kļuvuši daudz piesardzīgāki un izvērtē katru pirkumu. “Patērētāji šobrīd vēl arvien ir vairāk orientēti uz dažādām taupīšanas iespējām,” skaidro eksperts. Viņš piebilst, ka aptaujas liecina, ka 65% patērētāju izvēlas lētākus produktus, pat ja tas nozīmē kompromisu kvalitātē.

Šī tendence ir veicinājusi privāto zīmolu popularitāti. “Veikalu tīkli nolemj, ka šo te, piemēram, pienu tie pasūtīs pie konkrēta ražotāja, bet uz tā būs nevis ražotāja zīmols, bet attiecīgā tirgotāja zīmols,” skaidro Danusēvičs. Viņš norāda, ka šāda pieeja ļauj tirgotājiem piedāvāt patērētājiem kvalitatīvus produktus par zemākām cenām.

Veselība un ilgtspējība kā prioritātes

Patērētāji arvien vairāk pievērš uzmanību arī produktu veselīgumam un ilgtspējībai. “Aptuveni puse patērētāju izvēlas produktus, kas atbilst viņu dzīvesveidam vai veselības tendencēm,” atzīmē Danusēvičs. Tomēr viņš arī norāda uz negatīvu tendenci – daļa cilvēku mēģina zaudēt svaru, izmantojot medikamentus, nevis veselīgu uzturu un fiziskās aktivitātes: “Cilvēkiem ir mazliet aizgājis šīberis. Viņi, lai notievētu izmanto diabēta zāles.”

Lai gan inflācija Latvijā joprojām ir aktuāla problēma, situācija pakāpeniski uzlabojas. Patērētāji ir kļuvuši piesardzīgāki un izvēlas produktus, kas atbilst viņu budžetam un vērtībām. Tirgotāji, savukārt, pielāgojas jaunajai situācijai, piedāvājot plašāku izvēli un konkurētspējīgākas cenas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.